Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kalera

Ja, det er mulig at det er bunn, men gidder uansett ikke bruke mer tid på kal. Oppsiden forsvant synes eg.

Yes Mr @fellini . Let’s go for NASDAQ :wink:

Og når @Kalera er på NASDAQ kan vi vel håpe på at MCAP-en for selskapet vil harmomisere med konkurrentene, les:

:slight_smile:

3 Likes

Jeg tenker at dealen er bedre enn alternativet, som var en ny emisjon på drittkurs. Det er ikke klart for meg om denne avtalen er spikret, eller hva som skjer dersom kursen til kalera øker betraktelig før fusjonen. Noen som forstår dette?

Dersom prisen er avtalt, hva hindrer oss da fra å selge kalera og kjøpe Agrico aksjer før fusjonen? :thinking:

Det jeg lurer på er om fritaksmetoden gjelder for det fusjonerte selskapet. Det er jo mange store norske aksjonærer å ta hensyn til.

Det store spørsmålet er jo disse milepælene. Hvis det er ganske streit å oppnå dem, så priser denne dealen Kalera til 10 kr pr aksje. Da trader jo Kalera nå med en fin rabatt. Verdt å merke seg at insiderne (som har godtatt dealen) ikke kan handle. Forhandlingene har nok pågått en stund. Muligens derfor kursen har fått falle så lavt som den har. Hvis Kalera bare får til økonomien i anleggene sine er dagens pris på 8,50 veldig fin. Er spent på webcasten på onsdag, og ikke minst om noen som da kommer seg ut av innsideposisjon vil begynne å kjøpe.

Da har jeg fylt på på 8,20. Den burde ikke selges under dette; men mange som er skuffet nå tipper jeg. Så lenge man ikke kjenner milepælene er det jo egentlig umulig å vite om 8,20 eller 10 er riktig pris. Men Synes det er veldig rart hvis den skal under 8,20 igjen.

Hva tenker du skjedde med oppgangen i dag? Overrasket over at den skulle såpass mye ned etter den initielle oppgangen. Kan Acadian (shorten) klare å presse ned kursen på noe vis?

Shorten er lav, så jeg har ingen tro på at de har noen ting med dagens kursbevegelser å gjøre. Tipper en del folk ser ordet SPAC, ser på meglernes kursmål og kjøper. Og så er det en del folk som er helt desillusjonert, etter kurshavariet som har vært og lemper ut når det endelig er litt oppgang på litt volum. Samtidig venter alle proffene med å gjøre noe til de har sett betingelsene og alle de store akjsonærene er i innsideposisjon.

Det som er veldig interressant med meldingen i dag er at Kalera åpner for å hente mer penger før fusjonen. Kanskje som et plaster på såret til folk som har kommet inn på alt for høye kurser? Jeg vet ikke.

Jeg tror at dagens berg og dalbane er de glade amatørers verk. Kanskje noen tradere har prøvd å tjene litt penger. Umulig å si.

For dere som er nysgjerrig på hvem partnerne våre her:

For alle som er bekymret for aksjekursen (etter dagens børsmelding), sjekk selskapets plass i dette landskapet: AgTech CEA Landscape 2021.pdf - Google Disk

Det er et fåtall av selskapene innen “Sunless Growers (Indoor Vertical)” som er på NASDAQ i dag :wink: Og om vi ser ytterligere gjennom landskapet så kan vi jo ta en titt på “Post-Harvest Automation”. Her finner vi et annet kjent norsk selskap med en MCAP på NOK 65 MRD, les: TOMRA SYSTEMS (TOM) - DN Investor

Klart det er muligheter for @kalera fremover. Jeg blir i alle fall med @kalera over på NASDAQ :wink:

3 Likes

Kanskje tid for å vurdere kjøp av spac’n istedenfor Kalera. Ser ikke at det er noen omsetning av agrico pt. Appharvest er forøvrig ned 20% uten at jeg vet om det har noe med Kalera sin mld i dag.

Akkurat nå er jo Kalera en bedre deal enn Spacen; uansett hvordan du regner på dette. Hvis milepælene er forholdsvis enkle å nå, er Kalera en betydelig bedre deal. Jeg vil jo anta at dagens aksjonærer i Kalera har sikret seg gode muligheter for å nå disse, slik at det er en oppside fra fusjonsprisen på 8,20. Men dette vet vi nok ikke før onsdag. Så det blir litt gjetning. Men uansett er det helt uforståelig hvorfor du skulle ønske å kjøpe spacen i stedet for Kalera. Enten så skal Spacen ned ellers så skal Kalera opp. Dagens mismatch er mystisk.

2 Likes

Kalera and Agrico’s latest merger news is official, and we love this view in Times Square! Both companies jointly announced today that they have entered into a definitive merger agreement, resulting in Kalera transitioning from its current Euronext Growth Oslo listing to a publicly listed company with its common shares traded on the NASDAQ stock market.

10 Likes

Dette må være bullish for Kalera: “Another breakout on agricultural commodities as Ammonia prices make new highs. Pay close attention to this, it’s just getting started. Big implications in food prices still ahead of us.”

5 Likes

Kalera - Investor Conference Call information

1 Like

Følgende ligger som en fotnote i Kalera sin presentasjon:

1. As of 1/28/22, also reflecting the impact of transaction expenses and the sponsor promote – see Footnote (2).

2. Based on $10 share price of RICO, 14.4mm SPAC shares outstanding, 3.6mm sponsor promote shares and calculated using Kalera 30-day VWAP of 9.99NOK assuming 209.4mm Kalera basic shares outstanding, issuance of 2.1mm shares related to Vindara, and 4.0mm in-the-money options, which implies
    a 0.091 exchange ratio of Kalera existing diluted shares to pro forma shares in combined company.

3. Existing Kalera Shareholders to receive additional 5% of pro forma shares when stock trades above $12.50 and again at $15.00 for 20 trading days within a 30 trading-day period based on VWAP.

Står det noe om cut-off date for å få bonusaksjene? Er det for sent å “melde seg på” ? :slight_smile:

Det er nok definitivt ikke for sent å melde seg på. Tipper cut-off først kommer når dealen closes. Dette er jo egentlig en bedre deal enn jeg trodde på mandag. Fair at det er aksjekursen som utløser bonus-aksjene. Tror vi som aksjonærer skal være fornøyd med dette, gitt tingenes tilstand.

1 Like

Har ikke funnet noe ang det nei.

Ser at de har tatt bort presentasjonen igjen.
Trykket på linken for å lese mer men da var det en presentasjon fra desember som dukket opp :thinking:

Shit ja. Det er jo veldig børssensitivt innhold. Rart hvis de har lagt ut ved en feil. Jeg synes også det rart at ikke markedet ragerer noe på den.

1 Like