Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kalera

Arctic har analyser ute fra før de ble notert, tror den siste var i slutten av august.

Satser på at det blir litt dekning fremover, arctic kan vel først gi ut ny analyse 30 dager etter notering mener jeg.

2 Likes

Q4 resultatene kommer da under Q1.
Utrolig mulighet det her er, jeg laster fortsatt så lenge den holder seg under 30. Og tror jeg skal komme meg i mål med ønsket eierandel før det.
Spennende om Arctic fortsetter dekningen, og at det kommer et kursmål i desember.

4 Likes

Begynner å kjøpe litt her jeg også nå, tenker jeg. Tror dette kan bli stort i US, og er rimelig sikker på at de blir slukt av en av big food der borte…

4 Likes

Jeg tror det kan være lurt å posisjonere seg nå, ikke spesielt med mediedekning, ei heller hype. Spennende aksje, gleder meg til å se utviklingen i selskapet fremover :fire:

4 Likes

ABG visst nok ute med kursmål på 38 NOK på Kalera.

1 Like
2 Likes

Har du tilgang?

Nei, noen andre som har?

Nytt kursmål, Arctic (Hentet fra HO)

KALERA: UPGRADE OUT TARGET PRICE

1. The recent private placement in Kalera have made them well-positioned to continue its aggressive roll-out plan, targeting 16x/40x plants by Q4/22 and Q4/25.
  2. Our estimates still point to strong growth, backed by attractive unit economics.
  3. Triggers going fwd: i) Announcement of new cities ii) Verification of Orlando economics iii) potential debt funding iv) potential main listing in OSE and or Nasdaq.
  4. The current 23e EV/EBITDA at 10.8x is expected to drop to 4.3x in 2026.
  5. We keep our BUY and raise our TP to NOK 36/sh from 34.8/sh and our TP implies 23e EV/EBITDA 13.6x and we see significant upside following 100% proof of concept
5 Likes

Vertical Farming Leader Kalera Adds Two New Board Members, Including Red Lobster CEO Kim Lopdrup

3 Likes

Kalera AS – Notice of Extraordinary General Meeting

Gull!

1 Like

Kan dette inlegget slettes, det kommer alltid nederst i feeden… :slight_smile: @Oxion

Financial calendar

Kalera Welcomes New Chief Human Resources Officer

2 Likes

Her var det mye spennende info siste dagene. Noen høydepunkter.

*New board member Kim Lopdrup has been the Chief Executive Officer of Red Lobster, the world’s largest seafood restaurant chain company with more than 50,000 employees, since 2014.
*Ansettelsen av Keri Gasiorowski som ser for seg voldsom vekst. -I am beyond eager to lead human resources and to continue to build upon the great foundation already at Kalera through expanding our team with top talent as we fill the hundreds of jobs we are creating.”

Og 2 nye kursmål Arctic 36 kr og ABG 38 kr.

Veldig god start, litt forundret at man fortsatt for handlet denne 5 kr under emisjonspris. Dette blir gull long.

2 Likes

Tiden er din venn her. Det vil nok komme nyheter på løpende bånd.
Sannsynligvis vil man oppleve en jevn kursstigning over tid fremfor de enorme spiksa, noe jeg liker godt. Reduserer fallhøyden. Tradingaksje vil det nok ikke bli.

Annonseres lønnsomhet i Orlando, kan likevel noe spikes forekomme :slight_smile:

3 Likes

Kalera AS: End of stabilisation

Timeschart.

Volum har roet seg betraktelig siden 11. november. Så får man se om det kommer en liten bounce her rundt kr 22.3-23,0, eller om man skal ned og hilse på kr 20,2 i løpet av de neste dagene.

2 Likes

Kalera to Open a Vertical Farming Facility in Seattle, Bringing Fresh, Locally-Grown Greens to Every Corner of the US

5 Likes