Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kalera

Her må innsiderne kjøpe for å vise at de har tro på selskapet og spacen!

1 Like

Hvem stoler på meglerhusene? De har 0% kredibilitet i mine øyne og jeg tar absolutt ingenting de sier for god fisk… Alt de sier er for egen vinning og markedsmanipulasjon

4 Likes

Enig! Har etterlyst insidekjøp lenge! Nå er q4 rapporten ute og de bør derfor kunne handle fritt. Blir veldig skuffet om det ikke kommer flere kjøp neste uke!

1 Like

Ja føler at innsidekjøp er det eneste som kan snu trenden nå. Det må nok strengt tatt til for å redde spacen. Så bare å krysse fingrene.

1 Like

Har sittet mang en gang i selskap som dundrer nedover, men ofte så har i det minste innsiderene kjøpt på nedgangen.
For aksjer jeg har vært involvert i gjennom mange år, så er dette nesten litt ekstra ordinært at ingen innsidere har kjøpt ved slike fall.

Litt troa på selskapet burde man vise aksjonærene som har satset pengene sine i selskapet man styrer.

Det var vel Øystein Landvik som dundret ut alle aksjene sine etter q3. Da han gikk ut av styre og slapp å melde. Klokelig nok tok ingen innsidere den fallende knvien. Canica er vel forbannet etter at de tok 62 mill i emisjonen før kollapsen. Hvorfor de gjorde dette vet jeg ikke. De burde visst bedre. Men det ville jo vært naturlig at de begynte å kjøpe nå. Ikke minst for å få opp kursen slik at SPACen går gjennom. Men kanskje de venter til meglerhusene er ferdig med å nedgradere så de får aksjene enda blligere.

Hva er kursen på SPAC’n nå?

1 Like

Bra divergens nå da…

Forstår jeg det riktig; først skal aksjene mine gjennom et bytteforhold 2 til 1, før den igjen får et bytteforhold på 0.091 i den nye spacen?

Høres ut som kraftig kost og håper jeg tar feil.

Spacen er listet til 8,10 nok.

Det er ganske sykt at den fortsetter å falle såpass mye hver dag… den er jo snart ned 95% på 1 års tid ca. Det er ikke ofte man opplever… Triste greier.

Kor leser du at den skal gjennom ein reverse-split før fusjonen med Agrico?

Ned 12% til ja. Dette er jo en vits! Skulle trodd det var snakk om konkursbo her…

Har avskrevet denne.
Forstår ikke noe lenger.
Tar det som en del av utdanningen💪

2 Likes

Tror vi er flere i den båten. En dyr lærepenge. Så er jo spørsmålet om jeg faktisk tar til meg denne erfaringen, for dette er ikke første selskapet jeg har hatt som er ned rundt 90+% :joy: Tror jeg må ta til meg at det å plukke vekstraketter er ikke noe jeg har talent i.

4 Likes

Samme her:-)
Kom meg dog ut av Kalera på langt høyere nivå tidligere, og er “bare” inne med snaue kr 50’ denne gangen - p.t. verdt 12 eller noe.

Mener det var snakk om bytteforhold 2 til 1 ved fusjonen med Kalera Lux.

Så det vil bety at verdien av mine aksjer vil halveres…? Eller er Kalera Lux fusjonen avblåst?

https://kalera.com › uploadsPDF
Kalera-AS-EGM-notice-merger.pdf

Men blir denne noko av? Slik eg leser denne, var dette for å kunne noterast på Nasdaq (krav til 4 dollar aksjekurs), men no gjer dei jo dette via ein merger istaden. So då er vel dette ikkje eit krav? Om du ser siste slide i presentasjonen frå Q4, ser du antall aksjar dei jobbar ut frå. Då syntest eg at bytteforholdet er mykje meir uklart, ettersom dei brukar ordet “implied” når det kjem til utrekninga dei vise til. Er bytteforholdet faktisk bestemt, eller er det basert på aksjekursen seinare? Kan nokon finne til meg der det står svart på kvitt at bytteforholdet er bestemt?

Mulig jeg dobler innsatsen bare for the hell of it.
Hva er fradragssatsen for tap nå?