Onna på NRK Nyheter nå👍
Dette må da være godt nytt mtp fusjonen med Agrico?
Dette er så klart bra. Hadde dog vært spennende å vite renten de får.
Er kalera nevnt?
Nei. De som var nevt var PCI Biotech, Elopak og Kahoot.
lame
Kalera provides updates on the Luxembourg and SPAC mergers, including the filing of a US registration statement
Noen som vet når den blir strøket?
Jeg oppfatter at det skal skje i andre halvdel av mai :
The effectiveness of the Lux Merger is expected to occur in the second half of May 2022.
Kilde: NewsWeb (oslobors.no)
Siden meldingen om “delisting” er sendt i dag (25. april) så kan det hende det er 25. mai dette vil skje
Meldingen om strykning fra EG må vel ses i sammenheng med meldingen om funsjonen med Kalera Sveits.
Kalera S.A. today submitted an
introductory report to the Oslo Stock Exchange, and has requested to have its
shares admitted to trading on Euronext Growth Oslo as soon as practical
following the effectiveness of the Lux Merger. The effectiveness of the Lux
Merger is expected to occur in the second half of May 2022.
Så de nye aksjene skal begynne å trade på EG med en gang de gamle er strøket? Så det er snakk om et par dager de er borte kanskje?
Det er slik jeg tolker det.
Klønete å sende ut en melding som dette uten å presisere hvorfor de gjør dette.
Det er ikke en selvfølge at kursen dobles, i teorien ja - i praktisk jaggu ikke sikkert.
BørsXtra man. 25.04.2022 14.11
KALERA: Pareto fjerner sin tidligere anbefaling og kursmål grunnet det de betegner som stor usikkerhet rundt forslag om fusjon med en US-notert SPAC og dets utfall. Litt merkverdig fra tilrettelegger i emisjon så sent som i oktober ettersom de også skriver at de har god tro på at fusjonen blir av og at det i så fall er store underliggende verdier. Siste anbefaling var hold med kursmål NOK 5,5.