Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kalera

Ingen omsetning i Kalera i dag. Er den allerede de-listet?

Men om @Kalera er “de-listet” så er vel aksjen tilgjengelig på Euronext Lux :thinking:?

Shetz, og jeg som hadde planer om å øke beholdningen før delisting…

Blitt omsatt noe nå👍🏼

Sikkert dumt spørsmål, men ka skjer med dei aksjene eg har når den blir delista?

1 Like

Kalera publishes annual accounts for the financial year 2021

Noen med tanker rundt rapporten for 2021?

Liker at de har vesentlig større fokus på internasjonal vekst. Når anleggene settes opp i samarbeid med lokale myndigheter, f.eks Singapore m visjon 30-30(30%selvforkynt innen 2030), så har de etterspørsel(kortere ramp-up), stabil energikilde, lavere capex, og de er ikke konkurranse fra lokale bønder. Nyutviklede frø fra Vindera øker produktiviteten vesentlig. Ligner mer på strategien til Desert Control.

Tenker de står i en bedre posisjon nå enn når kursen var mangedoblet. Det står jo i rapporten at de har forventer å ha nok til å klare seg ut 2022 (det er vel medregnet agricocashe). Det koster jo å få ting opp å gå, samt at det ofte viser seg å være barnesykdommer og forsinkelser knyttet til nyåpninger. Men selv om de har fått sikret seg et lån, samt mulige agricopenger, så blir det fort en ny innhentning av penger ved notering, eller i slutten av året / tidlig, tror jeg. Ser jo ikke ut til at driften går i pluss før 2025++. Jeg håper på at børsklimaet ikke surner skikkelig før de har fått seg noen måneder på nasdaq og evt hentet penger, slik at de er godt rustet i tiden fremover.

Jeg bommet selv og tok en for tidlig inngang i denne da den startet å falle, så satser på en korreksjon oppover. Når jeg ser på hva de har av assets, tror jeg prisingen er litt lav, men ikke veldig mye for lav. Og så kan man jo spørre seg om agrico fusjonen, selv om den gir trygget i finansene, så dear den samtidig vekk potensiell megaoppgang, da vi bare eier “halve” selskapet etter notering

Nå også salat-krise

2 Likes

Gjett hvem som ikke er påvirket av “værforhold”? Det gis ingen premie. :grinning:

1 Like
3 Likes

Første anslag: Kalera AS Registrerte presenterer tall for siste kvartal | | melding finanzen.net

Euronext Growth - Received application for admission to trading – Kalera S.A.

Hei godtfolk. Det er mulig dette spørsmålet er besvart tidligere i myriaden av innlegg over, men jeg finner ikke noe klart svar.
Kan noen forklare prissettingen av aksjene ved sammenslåing til Kalera SA og videre med Agrico?
Start gjerne med dagens aksjekurs og helt i mål:)

1 Like

bytteforholdet er på 8 kroner. Og du får 5 % bonusaksjer hvis kursen øker fra 10 til 12,5 og igjen 5 % hvis den øker til 15 $. Per nå tror altså markedet ikke at SPACen går gjennom. Men omsetningen er jo heller laber. Jeg tror Agrico skal stemme over dette snart. Så blir spennende å se.

Takk for svar. Regner da med at det er Kalera SA sine aksjer som har bytteforhold på 8 kroner, slik at dagens verdi på ca. 4 kroner i Kalera AS stemmer bra med bytteforholdet?

Vel hvem vet? Når nyheten kom gikk vi fra 8 til 9kr+ :man_shrugging:

Nei, bytteforholdet er ut fra dagens aksjeverdi på altså 4 kroner. Der Agrico spytter inn penger på 8 kroner. Her har de slide fra q4 presentasjonen som forklarer bytteforholdet.