Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kalera

Med dagens aksjekurs, betyr dette SPAC-en henger i en tynn tråd?! Vil tro at Q1-rapporten (19. mai) samt endelig finansiering (jfr Paretos melding 25. april) blir viktig nå.

De greide jo å hente penger omtrent på denne prisingen på koronnabunnen. De har vel siden da hentet omkring 2 mrd. Jeg må si jeg er overasket over at de ikke har greid å hente penger i midtøsten denne våren. Men de har vel vært lite keen på å hente penger under SPAC-prisen på 8-10 kroner. Og ingen vil vel skyte inn penger på høyere kurser når SPACen har hatt en gratis opsjon på 8 kroner. Slik har denne Spacen vært en katastrofe for Kalera. Hva de kan hente penger på nå har jeg ingen anelse om.

Interessant analyse @peterdawn. Pareto meldte 25. april at de mener at SPAC-en går gjennom (og da var sluttkursen 5.15). Ut fra din kommentar så oppfatter jeg at den ikke går gjennom. Kommentar?

Jeg vet ikke. Rett og slett. Det er bare tragisk at Kalera har satt seg selv i en situasjon der de kan stå uten finansiering mens markedene smelter ned.

Får håpe den nye CEO-en kan hjelp til frem til en evt SPAC går igjennom…
NewsWeb (oslobors.no)

1 Like

Takk fellini for konstruktive innspill. S. 18 viser at Kalera vil vokse mer internasjonalt enn i US market, og s 37 illustrerer hvordan denne satsningen kan gjøres. Det reduserer capex, ramp-up, og gir forutsigbare etterspørsel og energipriser. Sale-leaseback vil også redusere kap.behovet. Tror Kalera kommer til å overraske positivt m ramp-up i Atlanta. Salatprisene holder seg fortsatt historisk bra.

3 Likes

SPACen representerer en forholdvis stor emisjon på 8 kr. Hvis markedet hadde vært sikker på at denne emisjonen kom; hadde vel ikke aksjen handlet på 4 kroner?

Hvis de snur veksten mot Midtøsten kommer dette selskapet til å fly. Der er kapitalen; og der er prisene og fortjenesten mye høyere! I Usa er konkurransen stor, strømprisen høy og marginene lave. Kanskje de har en annen investor i bakhånd hvis SPACen feiler. Umulig for meg å si.

Er aksjen spleiset 2:1 nå eller må du kjøpe 2 til 4kr for å få 1 til 8kr ?

Euronext Growth Oslo – Decision on admission to trading – Kalera S.A.

1 Like

Kalera provides update on the Luxembourg Merger

Har falt litt av lasset på hva som skjer🙈 vil Kalera være på growt og nasse (hvis fusjon går gjennom)? Altså vi beholder aksjer etter splitt, i tillegg til evt. 0,091 aksjer på nasse?

https://finance.yahoo.com/news/joint-press-release-kalera-agrico-060000289.html

Section 1.7 Forfeiture of Sponsor Shares. Sponsor hereby agrees that, in the event that the Minimum Cash Condition is not satisfied and the Company waives such condition, Sponsor shall, immediately prior to the First Merger Effective Time, automatically be deemed to irrevocably transfer to Purchaser, surrender and forfeit (and Sponsor shall take all actions necessary to effect such transfer, surrender and forfeiture) for no consideration an amount of Purchaser Class B Ordinary Shares equal to (a) 50% of the amount of Sponsor’s Purchaser Class B Ordinary Shares as of immediately prior to the First Merger Effective Time multiplied by (b) (i) (A) the amount of cash required to satisfy the Minimum Cash Condition (the “Minimum Cash Amount”) less (B) the aggregate amount of (1) the cash in the Trust Account at the First Closing after giving effect to the Redemption, plus (2) cash proceeds received or available at or prior to the applicable Closing in respect of debt or equity financing agreements entered into by the Company during the Interim Period (excluding the matters set forth on Schedule 7.2(c) of the Business Combination Agreement and provided that there shall not be double counting of cash proceeds that are received or available) and (3) the aggregate amount expenses of Purchaser, Holdco, the Company and their respective Affiliates incurred prior to the applicable Closing (including, in each case, the Expenses) divided by (ii) the Minimum Cash Amount; provided, that, such amount of Purchaser Class B Ordinary Shares shall be rounded up to the nearest whole Purchaser Class B Ordinary Share.

I mitt hode tenker jeg at sammenslåing mellom Kalera og Agrico nå er ganske sannsynlig, samt da påfølgende notering på Nasdaq ila sommeren.

Slik jeg forstår det har Kalera gått vekk fra minimum cashbeholdningskravet i Agrico. Gjerne korriger meg hvis jeg misforstår noe her: Men klausulen om at skulle Agrico ha feks mindre cash, si 50mill $ istedenfor 100$ mill som var minimum, vil de få tilsvarende mindre av selskapet. Noe som jeg tenker kan være helt greit om skjer. At Kalera får nok cash til å klare seg et en stund til, og at vi samtidig ikke må gi fra oss halve selskapet for det jeg anser som en rabattert sum.

1 Like

Kalera and Agrico Announce Effectiveness of Registration Statement, Waiver of Minimum Cash Condition and Extraordinary General Meetings for Proposed Business Combination

1 Like

US FOODS PARTNERS WITH VERTICAL FARMING INNOVATOR KALERA TO EXPAND ITS LOCAL AND SUSTAINABLE FRESH PRODUCE PORTFOLIO

3 Likes

Var kanskje denne de hintet til i forrige presentasjon? :clinking_glasses:

Er ikke dette enormt stort??

2 Likes

“represents an opportunity”, so lenge det blir noko av, ville det jo vere veldig bra å sikre sal av 50% av det Kalera produsera…