Yes der kom den! Endelig.
Og i morgen kommer Q1-rapporten 
Kalera omsetter for 14 millioner i Q1 og taper samtidig 160 millioner kr.
Selskapet hadde i Q1 kapasitet for å produsere 850 tonn produkt ved full produksjon/100% salg. Hvis vi regner 100 gram og 10 kr pr hode/enhet så ville det gitt en potensiell omsetning på 80 millioner.
Det vil altså si at de selger 20% av potensialet. Hva er årsaken til dette? Det er selvfølgelig en innkjørings prosess og det tar tid å bygge nok avtakere.
(regnestykke oppdatert)
Avtalen med US foods ser jo ut som en gamechanger. På q1-presentasjonen var de helt klare på at nå selger de produksjonen før de bygger.
Vet du noe om shortposisjoner i den situasjonen aksjen er nå? Kan de sitte med short i overgang til Nasdaq? Hva tror vi taktisk Arcadian vil gjøre? Spekulerer de i fall når aksjen bytter liste? Har de noe handelsmønster eller går det å finne ut?
Og da har vi kommet frem til siste handelsdag på Euronext Growth Oslo
De kommende ukene blir spennende 
Ja, for Kalera AS. Kalera S.A. skal inn på Euronext Growth, forventet listet 1. juni ifølge tidligere børsmelding. Når Nasdaq listingen er klar senere så forsvinner Kalera fra Oslo Børs for godt.
Mr @fellini, med bakgrunn i dine utregninger. Stemmer dette?
- Dagens verdi (eller kurs siste handelsdag Oslo Børs NOK 4.875 ) på f eks 20.000 aksjer er NOK 97.500
- Og med omregningen, som du har presentert ovenfor, så vil verdien på aksjeposten bli slik: 20.000 / 2 * 0,182 * 10 $ * 9,41 NOK per $ (dagens kurs)= NOK 171.262
- Dvs verdien på disse er aksjene går opp fra NOK 97.500 i dag til NOK 171.262 på NASDAQ senere i sommer?
Takk for tilbakemelding. Jeg må si at jeg er positiv overrasket over at “exchange ratio” ble endret 
den skal vel trades en liten stund på euronext først? når folk ser det er bekreftet bytteforhold så blir det trangt inn døra før vi seiler over atlantern tror jeg.

Hva er det egentlig som skjer med Kalera? 5 handler på kurs 9.8,- når byttingsforhold er 0.18 på en 10$ agicro aksje?
Er det det at det kommer såpass mye nye Agicro aksjer at det går opp i opp folk tenker, eller sover folk på jobb her?