Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kalera

Er veldig spent på denne mergeren med Agicro, og tilgang til Nasdaq då.

Vi har gått fra å være verdsatt til 1MRD+ til 688M NOK, på bare noen få hundre tusener i omsetning.
Nye 10% ned idag på bare 390k omsetning

Er frist for redemptions før avstemningen? Virker vel rart?

Hvis minimum cash ikke blir oppretthold, så slår denne inn, noen som klarer å forstå hvordan det vil bli?

Section 1.7 Forfeiture of Sponsor Shares. Sponsor hereby agrees that, in the event that the Minimum Cash Condition is not satisfied and the Company waives such condition, Sponsor shall, immediately prior to the First Merger Effective Time, automatically be deemed to irrevocably transfer to Purchaser, surrender and forfeit (and Sponsor shall take all actions necessary to effect such transfer, surrender and forfeiture) for no consideration an amount of Purchaser Class B Ordinary Shares equal to (a) 50% of the amount of Sponsor’s Purchaser Class B Ordinary Shares as of immediately prior to the First Merger Effective Time multiplied by (b) (i) (A) the amount of cash required to satisfy the Minimum Cash Condition (the “Minimum Cash Amount”) less (B) the aggregate amount of (1) the cash in the Trust Account at the First Closing after giving effect to the Redemption, plus (2) cash proceeds received or available at or prior to the applicable Closing in respect of debt or equity financing agreements entered into by the Company during the Interim Period (excluding the matters set forth on Schedule 7.2(c) of the Business Combination Agreement and provided that there shall not be double counting of cash
F-4

proceeds that are received or available) and (3) the aggregate amount expenses of Purchaser, Holdco, the Company and their respective Affiliates incurred prior to the applicable Closing (including, in each case, the Expenses) divided by (ii) the Minimum Cash Amount; provided, that, such amount of Purchaser Class B Ordinary Shares shall be rounded up to the nearest whole Purchaser Class B Ordinary Share.

EDGAR Entity Landing Page (sec.gov)

Gresk…

Interessant. Er det forresten noen grunn til å tro at redemptions IKKE blir opp mot 90% eller gjerne over?
Snittet er vel over 80% hittil i år, og med tanke på hva som har skjedd i markedene den siste måneden har jeg vanskelig for å se at særlig mange kommer til å fullføre løpet.

Fant denne biten i Q&A delen i en SEC filing:
How do the insiders of Agrico intend to vote on the proposals?
A:
The Sponsor, DJCAAC LLC, beneficially owns and is entitled to vote an aggregate of approximately 20% of the outstanding Agrico Ordinary Shares. The Sponsor agreed with Kalera and Agrico to vote its securities in favor of the Business Combination Proposal and all other proposals being presented at the Agrico Special Meeting.

Document (sec.gov)

Ser at Net value for Agrico må være minst USD 5.000.001 for at mergeren skal kunne skje, men om det bare er de 20% fra DJCAAC LLC som stemmer for merger og ikke bruker redemtion, så er jo det fremdeles rundt 30.000.000 USD. Så slik jeg ser det virker det jo som denne går igjennom.

Så lenge de som sitter med andeler i spac’en kan få tilbake 10 USD pluss litt renter pluss beholde warrants i Agrico er det vel ingen grunn til at kursen skal gå under $10 eller?
(oppriktig spørsmål, jeg kjenner ikke godt til hvordan dette fungerer)

Og ang. historikk for spac’er er vi vel i helt nytt territorium nå, hvor folk har sett det meste av andre aksjer de måtte sitte på falle kraftig siste måneden.

DJAAC LLC har ikke gått inn med 10 USD per andel og bringer nesten ingen penger til bords.

Ang. det du lurte på lengre opp om “Forfeiture of Sponsor Shares” går det slik jeg forstår det på at DJAAC LLC mister aksjer til spac-eierne hvis det kommer inn mindre penger, men maksimalt halvparten av de ca 20% de eier.

Dermed er ikke den klausulen relevant for evt. Kalera-eiere, men det gir naturligvis sponsoren sterke incentiver for å få inn mest mulig penger.

Tydelig at selgerne er ferdig og denne antaglivs trades mot 10 snart.

"If some Agrico shareholders redeem their shares, Kalera shareholders would own a higher percentage of the combined company and Agrico shareholders would own a smaller percentage. "

Vet ikke om jeg har forstått deg riktig her, men for meg virker det som jo større andel redemtions, jo større andel vil eksiterende Kalera aksjonærer eie etter merger.

Agrico kursen har ligget stabilt veldig lenge, men er i dag ned 7-8%. Denne SPAC merger dealen er vanskelig å spå utfallet av, hvis det blir noe av i det hele tatt.

Jeg syntes jeg leste at hovedaksjonær i Agrico er storeier i Kalera… Noen som vet mer ang eierforhold?
Og at det er høyst sannsynlig at merger går gjennom :slight_smile:

Jeg giddet ikke engang stemme, (ikke at det hadde endret noe) men, så sikker føler jeg meg om det.

Det jeg frykter mer er sløsing, feilprioritering, oppkjøp og utvidelser fra Kalera’s side i etterkant.

Personlig ville jeg ikke utvidet noe før -det man allerede har- går av seg selv, og i pluss.
Ugiftene deres er sinnssyk og det må taes tak i.

Men vi får se. Spennende er det, huttetu!

Jeg spurte IR i Kalera for en stund tilbake om hvordan eierforholdet vil være hvis Agrico har en net value på feks 30 000 000 USD ved merger.
Fikk dette til svar nå;

Apologies for the delay in getting back to you. Please see the below information regarding the example you shared:

Proforma for the Merger Kalera Shareholders will receive approximately 19.2 million shares of the combined company.

Assuming cash in the trust at closing is 30 million, then you need to divide that amount by $10.00 per share equivalent to 3 million shares of the combined company excluding shares issued to the SPAC sponsor or approximately 3.6 million.

Then 3.0 million shares plus 3.6 million shares to the SPAC sponsor before any clawbacks which is 6.6 million shares. That is 6.6 million shares plus 19.2 million Kalera shares which is 25.8 million shares with Kalera shareholders owning 74.4% of the combined company for this $30 million example.

Extraordinary general meeting - Proposed business combination of Kalera and Agrico – Sufficient amount of votes received

3 Likes

Sent på kveld og slitent hode her, men de 10 dollar per aksje du kommer frem til uansett nivå på redemptions dreier seg vel bare om hva prisen i utgangspunktet var per andel i spac’en - og det er vel beviselig 10 dollar?
Man får langt FÆRRE (skrev først flere) aksjer i “nye” Kalera for de dollarne. De som kommer billig til fatet her er jo sponsorene, men som nevnt her om dagen får de jo noe avkorting på sine aksjer alt etter hvor mye mindre penger som blir liggende i trusten enn minimumsbeløpet. De aksjene går vel dog i steden til de andre spac-eierne om jeg har tolket ting riktig.

Kalera S.A. - Update on the proposed business combination of Kalera and Agrico

Kan vi få en shortskvis hvis de må dekke inn aksjer før vi skal over på Nasdaq 27.juni? Ref. dagens børsmelding?:slight_smile:

Imponerande at dei faktisk fekk dette til å gå gjennom… Var stor sannsynlegheit for at denne avtalen skulle gå til helvete etter mitt syn. Spørs om det må kjøpast litt Kalera i dag…