Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kalera

Spennende fremover :fire:

2 Likes

:rocket:

3 Likes

Dette er min nest største investering nå men den jeg har aller mest troen på. De tikke alle boksene jeg lå ha. Først er dette miljøvennlig produksjon av mat. De redusert vann, transport og at de til og med klarer og matche pris er helt fantastisk.
De bruker ny teknologi, jeg mener alle selskaper bør tenke i disse baner og optimalisere med roboter og annet , det koster mer i starten men jeg tror dette er selskaper som kommer til IG vinne i fremtiden.
Lønnsomheten. Hvis bare halvparten av det de sier er sant er dette helt sinsykt. De planlegger og betale ned fabrikkene på ca 3 år. Tenk hvor fort de nye fabrikkene vil begynne og generer cashflow hvor viktig det er for og etablere seg flere steder , USA først og så verden . Nei her tror jeg vi har ett gull lodd. Neste år blir helt utrolig spennende så lykke til (og btw prisen ja, amerikansk selskap kom inn for 6 mnd sidennog kjøpte 10% for 27kr (50% opp av den gangens kurs).

Glemte og nevne kursen. Jeg fikk inngang på 21kr snitt, men tror mye av det er emisjonen var ekstremt bra for kalera men ikke så bra for de ‘rike’ som gikk mye inn men ikke skulke ha så mye aksjer. (Over tegning osv) men det tjener jo vi på. Så jeg tror dette er starten på ett nytt eventyr (ikke ett nytt mareritt som det ble for kortsiktige investorer fra emisjonen ) :+1:t2:

5 Likes

Kalera to Open Hawaii’s Largest Vertical Farming Facility, Bringing Fresh, Locally-Grown Greens and Food Supply Chain Security to an Island that Imports 90% of Its Produce

4 Likes

Nå kjører de på!

2 Likes

Rått!

2 Likes

Wow :clap::clap::clap::clap:

2 Likes

Fin start i dag​:raised_hands::raised_hands:

Det som er utrolig tøft, er at Kalera bygger sten på sten, gleder meg til vi kan begynne å høste inn når nybyggene kommer på plass. Spent på å se byggene i drift og om de når nedbetalingslån. Kjøp salat, stay long :raised_hands:t3:

1 Like

Utrolig kul lokasjon på denne synes jeg.

1 Like

:rocket:

1 Like

Enig i at det er en veldig god lokasjon, også ut i fra investorsynspunkt. Timer Kalera inn en IPO, parallelt med kommende annonsering av flere gode lokasjoner, kan vi forvente en ekstremt god utvikling i aksjen.

Som jeg har sagt så tror jeg på en IPO ved Nasdaq, og jeg blir overrasket om de ikke flagger dette i god tid før mai 2021. Når det er sagt, så baserer jeg dette på vekstmålene (40 anlegg-2025), behov for ytterligere kapital knyttet til dette, momentet i markedet opp mot konkurrenter vs IPO = IPO Q2-21
Regner med IPO ved Nasdaq da de reelle globale konkurrentene er lokalisert i / vil bli notert i USA (=Nasdaq).

Blir spennende å se.

3 Likes

Enig, alle lokasjoner virker veldig fornuftig og gjennomtenkt, og snart vil de være spredd rundt i hele usa. Hadde vært morro om ryktene stemmer at de vil bygge en stor fabrikk her i Oslo også pga alle de norske investorene. Hadde vært fantastisk.
Må si jeg synes dette er noe av det mest spennende jeg har hatt pengene mine i på børs til nå.
Tror også det blir nasdaq etter tidligere signaler fra selskapet, noe som høres veldig riktig ut. Skal være ferdigkjøpt innen den tid.

22.12.2020, 15:11:37 https://newsweb.oslobors.no/message/521576

Hm, SPAC

Noen som har noen fornuftige tanker her? Skal de kjøpe opp noe spesifikt montro?

1 Like

Betyr vel at de potensielt skal benytte bakdøra inn på en amerikansk børs.

2 Likes

Dette kom nesten før enn hva jeg turde å håpe på. Vet noen hvor lang tid en slik notering tar?

Hvordan fungerer det når den er listet både på Euronext growth og i USA? Vil kursene være nogenlunde de samme?

Blir bare vill synsing fra min side. Men jeg tipper de har blitt tilnærmet av en SPAC i USA, og avhengig av hvor de evt. er prosessen - så kan det potensielt bety at de er på en amerikansk børs innen 3-6 måneder. Børsmeldingen kan også bety at selskapet er gjenstand for et mer tradisjonelt oppkjøp fra USA.

1 Like

Der var det omtrent utsolgt for Salat i ordreboka. For en dag.

2 Likes

Ja, dette gikk fortere enn jeg trodde, og jeg så vel ikke at SPAC ville bli løsningen. Vi får håpe på en god kurs / ratio. Alle SPAC-pusherne er presset nå da børsene jo går godt. I en slik fase er det Kaleras marked heller enn de som sitter med etablert SPAC:)
Med andre ord, Kalera vil få en god veksling i SPAC. Som sagt, jeg tror vi ser Kalera opp mot 10 USD etter fusjon med SPAC

1 Like