Hvor ser du at aksjene ikke er klare? Venter du på en børsmelding om dette?
Tror ikke de får gjort det idag. Megleren jeg pratet med sa at de ville prøve å få omgjort disse «pubco» aksjene ila natt til imorgen?
Uansett blir spennende, Kalera var jo fullstendig utbombet og på 4kr ( pre 2:1 splitt )
Jeg har kjøpt via Nordnet i dag, gikk fint det. Kjøpte 1 aksje på 13.30 mest for å få aksjen lett tilgjengelig i lista
Hard start i dag? ned 24,51% at 10:38AM EDT.
Så aksjen trades rett ned, forståelig nok, og de fleste av tidligere aksjonærer kan ikke engang trade aksjene sine… Er dette lov da? Virker merkelig
Regner med det er de 2% av tidligere Agrico aksjonærer som kan omsette? Noen av dere som hadde originale kal som er blitt tildelt nyr aksjer og kan trade?
Jeg tok kjapp samtale med aksjemegler… vi får ikke kjøpe eller selge før imorgen. Grunn: ingen. Det kunne de ikke svare på. Det til tross at det var offentlig at første handledag var idag.
Men dårlig gjort ja. Stort tap for dem som ville selge.
Hvis den kan stabilisere seg rundt $9 så tilsvarer det ca. 16 kroner for de gamle aksjene og 8 kroner før spleisen. Det var vel 8 kroner før spleisen som var den avtalte prisen i fusjonen. Det spørs likevel om denne kursen vil holde når alle de norske aksjene kommer på banen.
Takk for at du tar deg tid til å undersøke og forklare oss andre. Kan jeg spørre deg hvilke strategi du har fremover?
Personlig er jeg overbevist om at kursen vil være langt langt høyere dersom man klarer å holde minst 2-3 år. Samtidig tror jeg det kan være smart å selge seg ut rundt 9-10$ dersom man får mulighet til det ved open nå. Slik klimaet er så er det fare for at kal bare ryker rett ned også på nasdaq
Jeg
Ser det snakkes om inn løsning av 14,3mill aksjer av 14,75mill tilgjengelig(99,5%). Vil det si at vi får en større eierandel på Nasdaq?
Skjønner fint lite nå…
Vil ikke det si at vi fikk tilført 0 ekstra likviditet? Aka snart tomt i kassa?
Selv om denne videoen var i hype’este laget og ultra typisk amerikansk, så var det likevel morro å se noe vi har alle ventet på så lenge. Har hengt litt med nebbet da kursen har drevet svalestup og norske medier har vært,… kremt… norske medier.
Takk for delingen. Det ga litt optimisme og en liten påminnelse på hvorfor man valgte Kalera i utgangspunktet.

Dundrer ned 15 nye prosent…
Well, the entire stock market tanked this morning.
Forstår ikke måten dette er gjort på. Hvorfor ikke vente med å åpne for salg/kjøp til alle har fått sine aksjer. Føler meg til dels lurt. Blir vel dyttet ned til 3-4 i kurs før vi får våres aksjer…
Heisann godtfolk! Håper noe kan svare meg på hvordan konvertering av aksjer skal se ut inne på VPS. I går ble mine aksjer i Kalera SA omgjort til aksjer i Kalera PLC og sto oppført i beholdning. Disse er nå borte fra beholdning og finner dem kun under transaksjoner hvor de står oppført med 0kr i snitt. Er dette normal prosess eller har DNB på finurlig vis slettet alle aksjene mine?
Dem er nok ikke slettet, de er bare ikke tilgjengelig. Du får ikke tilgang som mange andre her. Du ser sikkert antallet oppført, men verdien står som null eller 100% i minus i avkastning… inntil DNB får ut fingeren. Utrolig dårlig gjort for de som ønsket å tjene en slant fra starten av ja. Fra 13.3 dollar til halvparten på 2 dager… tapt mange tusen kr der ja…
Hvordan skal man kunne kjøpe og selge dem uten tilgang via DNB og beholdningen sin?
Hvor lang tid bruker sånt å ta før man får kloa i dem?
Frustrerende…
Det er ingen ting å si på volumet. Ca. 234.000 aksjer omsatt til nå. Det tilsvarer 1.295.000 gamle aksjer. Det var ikke rare omsetningen siste halve året på Euronext Growth.
Det var mulig å selge gjennom megler i dag, men kursen droppet så mye at det var ikke så fristende.