Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kalera

Hva er tankerekken? 90 % av aksjene kan ikke selges, så derfor er det de siste fra SPACen som rømmer skuta?
Litt enkel mikroøkonomi tilsier at økt supply gir lavere pris. Det er vel det som inntreffer når VPS-aksjene er konvertert? Juster for brannsalget av aksjer enkelte fond angivelig har gjennomført. Motsatt: hvor mange har kjøpt Kalera på Growth for å selge på Nasdaq?

Det er vel ingenting som hindret meg i å logge inn på Nordnet og kjøpe aksjer i Kalera i går?

For min del så hadde det vært super lønnsomt å selge noe første dag på Nasdaq, 13.3 dollar. da mitt snitt lå på 6,6 kr før spleisen… og kjøpt tilbake senere. Jeg hadde fått tilbake noe av det jeg hadde investert og kunne da bare ha lent meg tilbake og sovet på restene i mange år… og bare drevet småplukk i bølgedaler. Men den sjansen glapp unna nå som kursen er mer enn halvert. Mistenker kursen synker som en stein fremover. (Jeg er en pessimist). Får håpe jeg tar feil. Veldig feil.

Det var et urlangt svar på “jepp, jeg hadde solgt bittelitt” på aller første dag, endog så lenge vi har ventet…

Jeg startet med meget lite. På 27,72. Så kjøpte jeg dobbelt, og trippelt, osv. Altså mer og mer, til ned på 4,1kr Jeg har vært med en stund.
Som sagt… får håpe jeg tar feil ang kursen fremover. Vi trenger sårt en oppsving, for alles del.

Tenker Kalera har en god langsiktig strategi og krevende kortsiktig finansiell situasjon. Kalera vil sikkert ha bedre muligheter for finansiering, når de er på NASDAQ. Tror først og fremst på sale-lease-back, videre kan de ha joint-venture i Midt-Østen jfr Desert Control. Fremtidig vekst ser ut til å komme i den regionen, hvor også statene ser matproduksjon som strategisk viktig. Singapore 30-30. Håper de snart kan dokumentere ramp-up/proof of concept i Atlanta. Vi trenger en sektor-rotasjon som i olje. De ansatte dyktig CEO, og klok av skade ønsker ikke Curtis noe mer feilinformasjon til markedet. Ville også vært rart om de gikk ut i markedet med info, så lenge aksjene ikke er fritt omsettelige. For sent å kjøp. Ikke selg før 2023.

Noen som har vært i kontakt med ledelsen vedrørende overføringen til nasdaq? Synes det har vært en rotete og dårlig opplevelse… De første meldingene antydet at alle skulle få aksjer omgjort til nasdaq 29.06 Her sitter de fleste enda uten aksjer og kursen raser.

Visste ledelsen om dette før 29? Hvorfor har vi ikke fått tydeligere informasjon om hva som skjer…

Du har vel rett! Føles likevel utrolig surt ut å se kursen falle fra over 14$ til 5$ før vi i det hele tatt kan trade våres aksjer. Dette er mange av de samme aksjonærene som har blitt rævkjørt fra kurset opp mot 30-40 kr. Sikkert mange som sitter med 70-80% tap. Ledelsen burde gjort mer for dem…

2 Likes

Fytt i helvete for noe piss​:face_vomiting::face_vomiting::face_vomiting: Blir lavere enn på growth d her før våres aksjer kommer

Mcap på 900mill kr… Latterlig! &ever kostet oss vell 1,2milliarder?:sweat_smile:

Kan like greit vente med å få aksjene nå. Håper det tar 1 mnd!

1 Like

Hold dere fast :chart_with_downwards_trend: :bangbang:

Jeg driter egentlig i kursen siden jeg er long. Det jeg er opptatt av er resultatene. Når tallene snur fra rødt til grønt vil denne være 10X høyere.

1 Like

Ja her må man ha på lange briller. Personlig har jeg stor tro på vertical farming, og har lyst å eie det.

Har du troa å lyst til å eie noe av de beste innen vertical farming, er det bedre å kjøpe når ingen vil ha det, uavhengig av tidligere inngang.

1 Like

Vet ikke om jeg tør regne på hvor mye jeg er ned her nå :grimacing: Syns Kalera har en tendens til å ha noen ess i ermet når de først er i gang med pressemeldinger. Håper de har noe positivt å komme med til uken som demper salgslysten noe, når vi får aksjene våre.

Ikke glem avtalen med US foods. Hvem vet hva slags frukter den vil bringe.

1 Like

Kalera prises nå til en market cap på $77 mill. mens bokført egenkapital var $252 mill. ved siste kvartalsregnskap. Det er vel frykten for emisjon som driver kursen ned på dette vanvittig lave nivået. Håper de ordner kapitalbehovet uten å gjøre en emisjon på dette tidspunktet. Hvis de kommer med en melding om lånefinansiering og / eller flere sale and lease back avtaler og samtidig viser til god økning i salget, så tror jeg at kursen skal minst tredoble seg før året er omme.

1 Like

Lurer fælt på hvem som selger og selger… prisen er presset ned så mye til at det kan ikke være lønnsomt engang… 3,61? Hmm… Hmm :confused:

Det er vel heller frykten for at det eneste de klarer å gjøre ved å skalere opp er å gå med større underskudd. Såvidt jeg har forstått, så er Kalera sin drift mer energikrevende enn konvensjonell drift og energiprisene har gått i været.

Opp 10% på et år. Riktignok household energy, men antar at stigningstakten er ca den samme ellers også.

ref: Average energy prices for the United States, regions, census divisions, and selected metropolitan areas : Midwest Information Office : U.S. Bureau of Labor Statistics

Ja, det at Kalera sluker energi, det visste vel panikk-selgerne før også?
Jeg ser ikke logikken… det var jo et faktum tidlig av. Hmm…

…men jeg håper Kalera kjøper solcellepanel snart på dem enorme takene og veggene sine, istedet for enda en ny tom bygning.

Det må da være billigere å bruke lyskanaler enn å kjøre: sol → solceller → strøm → lyspærer → lys…

Aner ikke… hva er lyskanaler?

Har ikke solcellepanel selv, men kjenner folk som har det og som sier at de har både kombiskap og ovn på hele tiden. Altså ting som er strøm monstre i forhold til noen ledpærer. Kalera må få bukt med utgiftene sine snart.