Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kalera

Kalera har hatt problemer pga en senere ramp up av salget enn forventet fordi de tar lengre tid å fine tune anleggene. Jeg finner ikke ut at de har uttalt eller skrevet i noen presentasjoner at høyere energipriser har blitt et problem. De har energieffektive LED lys på alle anleggene. 10% økning er jo nesten ingen ting i forhold til det vi opplever i Europa. Da tror jeg heller at de tradisjonelle salatprodusentene er blitt hardere rammet av høyere transportkostnader som følge av den høye oljeprisen. De må jo transportere salaten over veldig store avstander, mens Kalera sine anlegg har liten eller ingen avstand til markedet.
Her kan man lese om det (fra Australia, men regner med samme i USA)

Jeg har ikke sett så nøye på det, men å fine tune vil si å bytte ut innmaten i anleggene. Inntil de har anlegg som faktisk fungerer (driver i pluss) , så er jo spørsmålet om det er noe vits å bygge flere? Det høres bare ut som veldig dyr prototyping.

Det er jo ikke som om de opererer i et vakuum heller. Er det andre som gjør dette bedre? Er det noen som tjener penger?

Når blir neste web presentasjon/resultat?
Grunnlaget er dannet…
:seedling::droplet::bulb::robot::clock11::green_salad::dollar:

Vi får ha troen på bedre resultater, eller hva? :slight_smile:

Q2 presenteres 18. august.

1 Like

Tusen takk :+1:

Hei,
Lurte på om noen har tips til hvordan man kan følge denne videre?
Vil tro det blir stille rundt Kalera både på norske forum og finansaviser fremover. Regner med det fremdeles er liv rundt denne her i Tekinvestor, men kunne og tenkt meg å sjekket “stemningen” på forum over dammen. Så hvis noen kjenner til internasjonale forum som følger selskaper på NASDAQ, eller nettaviser som gir børsoppdateringer på selskapet som feks en amerikansk versjon av DN, så tar jeg gledelig imot tips.

Reddit :slight_smile:

Enig, får håpe de dropper emisjon i første omgang, og heller finner andre finansieringsløsninger. Gjerne også roe ned utbygging en periode til børsklimaet forhåpentligvis bedrer seg. Hvis kursen så bedrer seg, kan de godt forsøke seg med emisjon(er), vil tro de kan hente myye på det. Man kan jo bare se hvor mye de fikk hentet på Euronext Growth når det var “lysere” tider ifht makro.

Reddit har mye bra om mange aksjer, men ikke funnet så mye om Kalera, er vel kanskje for “ny” enda.

1 Like

Bump.

Kunne også ha tenkt meg å finne flere skravleplasser for Kalera… om så bare for å lese, ikke kommentere…

1 Like

Discord skravles det om Kalera, jeg er med i denne serveren: https://discord.gg/fhBdRSZk👍🏼

De bør komme ut med noen positive nyheter snart. Aksjen handles nå til $3,12 i førhandelen.

1 Like

Er det noen fler som har aksjene på investeringskonto zero hos nordnet?
Har enda ikke tilgang på mine aksjer

Jeg har mine på Ikz zero, er i dialog med Nordnet om å få tak i aksjene. På sluttsedler ser du hva som blir antallet du skal få etter konvertering. De skal ringe meg i dag når de vet mer men de sa at det ikke blir i dag jeg får de nye aksjene. Har tapt ca 500k på å ikke vippe de ut da jeg ville, første dag på Nasdaq.

3 Likes

Hva skjer med dette raset?

Tipper vi ser enda verre idag… kanskje ned til 2,2…¿? men blir det lavere enn det… da blir jeg overrasket.

Meanwhile…

Har jeg forstått det riktig at Kalera ble tilført omkring 200 mill gjennom Spacen? Siden Agrico-siden endte opp med omkring 10 % av aksjene til en prising på 2 mrd. Eller er det noe greier med A og B-aksjene i Agrico jeg ikke har forstått?

Pga 98% redemtions tror jeg de kun fikk $15 mill… Opp 50% akkurat i øyeblikket på stort volum.:+1:
Helt vill trading nå. Snart 1,3 mill aksjer omsatt .

3 Likes

Nå snakker vi høyt volum😊 Herlig😉

1 Like