Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kalera

10% av aksjene omsatt i dag, eller er jeg på bærtur? Nasdaq har vært åpen i 2t… Voldsomt til handel🤩

Endelig en dag med pluss😊

Hva gjør dere da folkens? Skal dere snitte ned? Eller vente på emisjon? Har dere tilgang til de overførte aksjene?

Jeg kjøper mer når de har avklart kapitalbehovet.

De vil vel sikkert ha flere aksjer i omløp… eller? Tror du ikke en emisjon er rundt svingen?

Jeg er jo en som tenker det verste bestandig… det er et under at jeg i det hele tatt satser på dem. :face_with_raised_eyebrow:

image

For en dag det ble. Endelig :slight_smile:
Ble vel det høyeste volumet ever for @Kalera i dag, les: 6,75M

Jeg har fortsatt ikke tilgang på aksjene via Nordnet.
Det er grått felt med skriften Kalera Con.shs.

Er det noen som vet når disse vil bli omgjort og tilgjengelig?

1 Like

Fikk denne meldingen som svar fra Nordnet om de vil dukke opp sammen de andre aksjene jeg eier: Det vil de så snart konverteringen er fullført.

1 Like

Fikk melding før i dag om at det var vanskelig å anslå konverteringstiden men man antok det ville være klart i løpet av denne uka

Utgangspunktet for merger var at eksisterende aksjonærer i Kalera skulle få aksjer tilsvarende 0.181 per kal aksje. Hvis du f.eks hadde 5k aksjer ville du da fått 905 nye aksjer etter merger.

Er det noen som vet det nye forholdet, etter redemption?

Du får det samme antall aksjer d.v.s 905. Den store redemptions andelen betyr bare at Kalera aksjonærene eier mer av selskapet og Agrico aksjonærene mindre. Tror det er 92% som Kalera aksjonærene eier, mens det var meningen at vil skulle eie ca. 51% tror jeg det var. Baksiden er at det kom kun ca. $15 mill. inn i cash forbindelse med mergeren mot $146 mill. som var planen.

1 Like

Kanskje litt pusterom det da, spennende å se neste kvartalsrapport hvor raskt de brenner igjennom cashbeholdning. Når blir de tvunget ut for å hente mer penger mon tro. Uansett deilig med gang i aksjen igjen

Fint å svoope inn på spyttpris da… de første som sparket alt igang, sitter langt etter, med svidde lapper.

Price target: $6 :slight_smile:

2 Likes

Artikkelen viser til at Kalera er etablert i Kuwait. Det ville vært bra, men de mener vel Singapore. Kommer ikke inn på selve analysen.

Kalera kjøpte opp &ever for litt under 1år siden, mener de hadde noe drift i blandt annet Kuwait.

1 Like

Kalera Kuwait - Kalera

Kuwait er operativ nå :blush:

2 Likes

Henter inn 10 mill $ på kurs 4$ før lojale investorer har fått sine overprisede aksjer ja. Ikke mye positivt det vel…

1 Like