Kalera sparker bra i fra i dag til tross for negativt marked. Opp 10% i øyeblikket.
Noen andre som har fått aksjene sine ennå? Dette er da treigt over all forventning. Ferietid i bankene?
Fikk de i dag etter flere purringer #DNB
Nope… Noen som har fått gjennom Nordnet?
Jeg har fått tilgang til egne aksjer. Den prosessen gikk smooth😊
Fikk tilgang til mine i forrige uke en gang (DNB). Litt usikker på akkurat hvilken dag da jeg uansett ikke har planer om å selge på en stund. Gikk av seg selv uten purringer eller noe.
DNB sa de måtte gjøre det i 2 omganger. Derfor kom noen ut før, imens andre måtte vente lenger. Dvs over helger. Har ikke snøring på hva Nordnet driver med.
Men klor dere fast folkens, nå er klatreturen i full gang. 

Ringte Nordnet og “indikasjon” at det skulle komme denne uken. Venter på pris fra Citibank USA
Hei,
Må innrømme jeg ikke har fulgt så veldig mye med. Hadde noen Kalera aksjer stående i Sbanken. Har notert meg at de er tatt av børs, og kan nå kun sees i VPS-en min. Er både Nordnet kunde og DNB kunde, må jeg kontakte en av disse for å få disse til å gjøre en form for registrering så jeg kan handle i den aksjen igjen (på Nasdaq antar jeg) ?
Mvh
Jeg har flyttet egne aksjer fra Sbanken til DNB. Det gikk smooth etter at DNB presenterte prosedyren som Sbanken skulle følge. Jeg ville kontaktet DNB, og bedt om prosedyren for hvordan dette skal gjøres. Når du får den så sender du den til Sbanken. Lykke til 
Den er grei, takk for info.
For et opplegg altså… Fortsatt ingen aksjer. Kunne solgt på 7.4 i går, nå er vi ned på 5! Fuck nordnet
Har fremdeles troen på at vi er på vei oppover, men det er klart det er irriterende med Nordnet. Her er svaret jeg fikk fra de i går. De sa “i løp av uken en gang” forrige uke også så den kjøper jeg egentlig ikke.
Sier ikke for sikkert… men nordnet kan allerede ha utført sin del av jobben, altså kasta ballen. Nå er det vel på andre siden av dammen som må gjøre sitt…
… uansett… fy flate så tregt da.
Med mindre du bare skal kvitte deg med aksjene for godt… fordi “det og det”, så er ikke 7,4 så bra.
Du må nå først se den nye gjennomsnitts prisen pr aksje du har, før du hopper i salg. For det er ikke billig å veksle dollars hvis du tenker kjøpe tilbake senere…
Nå skal ikke jeg si hva du skal gjøre og ikke, men, snittet på Kalera aksjer fra oss gamle fra E.N growth er både dobbelt og trippelt. Etter spleis og merge. Kursen har ikke nullet seg for mange. Aldri nådd høyden enda…
Det er det som er det triste akkurat nå. At de som satset fra tidlig av, har en vanvittig høy gj.snitts verdi per aksje.
Første dag var en potensiell dag,… men nå er det for sent, for min del iallefall.
Selv om du ikke har tilgang til aksjene dine, har du jo mulighet til kjøp, og de vil du kunne herje med fritt, til du får de andre. 
DNB og Pareto klarte i motsetning til Nordnet å konvertere for en uke siden. Tviler på at det sitter noen over dammen som forskjellsbehandler bankene? Spørsmålet er om vi kan kreve erstatning fra Nordnet for mellomlegget mellom 14$/7.20$ og dagens kurs den dagen vi får tilgang til aksjene?
Jeg tenker også at nå som kursen er falt ned på 4 tallet igjen er det bedre å vente til nyheter fra selskapet om man vil selge. Tror det blir greit med pump i denne når folk for alvor vil inn.
Om det er trygt å sitte når Q2/halvårs tallene kommer i midten av august er usikkert. Jeg vil nok i det minste redusere posisjonen min innen da, mest siden jeg har en alt for stor post her.
Å hente inn $10mill ved å utsende nye aksjer til 4$ er jeg forsåvidt enig i at ikke er så gøy for loyale investorer med langt høyere gav. Tar jeg på meg supporterbrillene derimot, og later som jeg ikke ser noe av det negative med dette, så finnes det et par ting som kan være bra og.
Den ene tingen er at dette gjør at de har noe penger å bruke på fremgang i prosjekter og få lokasjoner operative,som er vanskelig når du har tom lommebok. Dette kan igjen skape børsnyheter og oppdateringer som kan virke kursdrivende - oppover. Viktig at Kalera viser seg igjen der borte for å rekruttere nye aksjonærer.
Den andre tingen er å ta tiden til hjelp, og satse på høyere fremtidige kurser. Kjøper de seg tid nå, og klarer å drøye de store emisjonene til senere, så har de kanskje mulighet for å hente mye til en høyere kurs. Og nå kjenner jeg ikke til hvordan det fungerer med bedriftslån, men tror ikke Kalera oppnår de beste betingelsene der heller mtp at de ikke kommer til å ha noe positiv bunnlinje med det første.
Men dette er som sagt hvis jeg ser bort fra de negative aspektene med denne hendelsen🤷♂️
Så om du hade fått dina aktier i tid, så hade du sålt på 14,2? Fin spåkula du måste ha
Kräva ersättning är dessvärre bara att glömma.
Ja, jeg hadde solgt noe, som jeg skrev tidligere. (Ikke alt). For jeg har lavt gj.snitt. og det ville ha gitt meg over dobbelt så mye som det jeg kjøpte det for. For jeg hadde sterk følelse av at aksjen skulle stupe. Hvilket det gjorde. Og da hadde jeg reinvestert og hatt bedre posisjon.
Men jeg spør ikke om erstatning nei. Det var det et spml fra noen andre som lurte på det.
Ja, nei nå er det bare å sitte å vente på oppgang. Hva er det man bruker å si: “Tålmodighet er en dyd”? (…ugh!)