Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kalera

Var i kontakt med Nordnet i dag angående konvertering av aksjene som ennå ikke er utført. Status er at de venter på den amerikanske motparten. Da motparten ikke kunne matche de på antall aksjer virker det som konverteringen ble avbrutt og prosessen skal gjøres på nytt, riktig. Om jeg forstod de rett.

De fikk ihvertfall beskjed om at det skulle være ordnet innen fredag men det ble ikke gjort. De håper å ha det i orden i starten av denne uken sa de. De ringer meg så snart de vet noe. Så da kan jeg gi beskjed her evt. Tipper det er flere som er hissige på å få aksjene sine :sweat_smile:

5 Likes

Dette er helt utrolig at det tart så lang tid…DNB har jo ordnet dette for sine kunder for 2 uker siden.

2 Likes

Noen som har klaget og prøvd seg på kompensasjon fra Nordnet? Dersom det er Nordnet sin feil at dette har drøyet så kan man vel ha en sak? Spes når aksjen har falt så dramatisk siden notering…

2 Likes

Vurderer… Sparebank 1 Markets fikset dette samme dag som fusjonen var et faktum.

2 Likes

Noen som husker hvilke pris Kalera endte på siste tradingdag på growth?

Hvis man hadde sagt på dagen DnB osv klarte å levere aksjene at man ønsket å selge, så hadde man kanskje har en sjanse. Jeg vet ikke om nordnet har et meglerbord som kan gjøre slikt manuelt.

Det stod jo en short på Kalera, vet at Nordnet låner ut aksjer og vet at de lånte ut Kalera aksjer. Kan dette ha noe med hvorfor de ikke får konvertert å gjøre? At de rett å slett har lånt bort aksjene?

Ut fra mine “notater” så var kursen 8,50 på Euronext i tidsrommet handelen var stoppet (ifm overgangen til NASDAQ) :slight_smile:

Her er svaret jeg fikk fra Nordnet;

Hei
Konverteringstiden på Kalera-aksjene har tatt lengere tid enn forventet ettersom Citi bank ikke har møtt
våre leveringsinstrukser. Vi har løpende dialog med motpart for å fremskyve prosessen.
Ha en fortsatt fin dag.

Har de så spesielle instrukser sammenlignet med andre banker at det er lett å misforstå?!?

Der fikk jeg aksjene på Nordnet

1 Like

Jeg og👍🏼 Det var på tide!

Ikke særlig oppløftende å få de drittaksjene til den kursen her…

Har avskrevet Kalera som tapt.
Aksjene skal få stå til de går i 0,-
Kan kun skylde på meg selv🤷‍♂️

Hva mener du avskrevet? Dem går nok opp igjen… bedriften har for mye investert til at de går dunken.

Jeg vil tro det er helt normalt at kursen svinger hardt i starten. Noen beholder roen, og benytter sjansen til bedre posisjon, andre kaster kortene. Men husk på at dette er så vidt begynt. Jeg for min del skal prøve å snitte ned når jeg kan. Vi har akkurat fått pangskuddet. Og når kursen går opp, så er vi blitt lovet milepæl premier. Usle 5% aksjer utbetalt 2 ganger…alle monner drar.

Anyways,… Bedriften reflekterer ikke aksjekursen, eller motsatt. husk det. :slight_smile:

Poenget mitt er at jeg gjorde for dårlig dd, og var for optimistisk.
Har lært mye av dette caset.
Tror ikke på konk, men det er vel heller ikke helt utelukket?

1 Like

Det er bare 10 dager siden kursen var $6,20, og noen få dager før det så var kursen $2,80. Kursen er nå solgt ned på veldig lavt volum. Det er ikke kommet ut noe informasjon i det siste som skulle tilsi en så lav prising. Tvert i mot så var meldingen den 18. mai om avtalen med US Foods veldig positiv, og de har bedret likviditeten med den rettede emisjonen tidligere i denne måneden. Hvis salget og driften viser positiv utvikling når Q2 skal rapporteres den 18. august, så kan kursen lett doble seg.

Enig. De må i første omgang få ned cash burn. Veldig tidsriktig konsept så dette bør gå veien dersom ledelsen er superflinke.

Is i magen… is i hodet.

Tålmodighet.

Vi har ikke tapt noe før vi har solgt noe.

:crossed_fingers::grimacing:

1 Like

Noen her som vet hva som skjer for flyttingen og konverteringen mtp skattefradrag ved tap etc?

Ble det «realisert» da de forsvant fra vps ?
Jeg har tenkt å realisere for skattefradrag men lurte på om det kanskje ikke var nødvendig?