Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kalera

Jeg ville tatt en prat med skatteetaten var jeg deg angående kildeskatt, vanlig skatt og ved tap.
Dvs… hvis du kaster kortene…

Men de er ikke realisert før du selger.

De er ikke forsvunnet, de er bare ikke i norsk verdipapirsentral lengre. Men du bør ha tilgang til dem i porteføljen din.

Har du mista håpet? Du vil ikke kjøpe mer for å snitte ned? Har du mistet troen på at Kalera kommer til å gjøre det stort i framtiden?

Ingen intensjon om å selge meg ut, annet enn det hadde vært fordelaktig for meg å realisert tapet i år.

Skjønner. Ja noen ganger kan det lønne seg å “begynne på nytt”… men tap er tap. Surt. Vil nå helst unngå det. . Uff.

Weeee… ta på dere basehopping-drakta! :money_with_wings:

Noen som har en oversikt over Mcap i Kalera og mcap mot tilsvarende konkurenter?

MCAP $68,67M i går kveld.
Jeg bruker Yahoo Finance-appen på å følge med andre konkurrenter eller tilsvarende selskaper. Eks: APPH, FRPT, BYND😉

Kalera Engages Financial Profiles for Investor Relations (globenewswire.com)

1 Like

Hei Mr @fellini.
Ser nå at @kalera får hard medfart (-16-17%) på en ellers positiv dag på NASDAQ, les: Kalera Public Limited Company (KAL) Stock Price, News, Quote & History - Yahoo Finance. Slik jeg ser det så har ingen nyheter kommet i dag som evt kan understøtte “medfarten”. Har du noen kommentar til dette?

Bare ned 86,24% her nå😂

Begynner å bli litt uforståelig dette? Greit nok at tidligere prising har vært altfor høy, men nå er vi nede på 5-600 mill mcap? Kjøpte vel opp to andre selskaper for høyere pris per selskap enn den summen? &ever og det frøselskapet - Vindara

Kjøpte 440 aksjer til, klarer ikke se nedside her. «Retest av bunn» håper jeg.

2 Likes

Selv! Kjøpte 441 til et snitt på 2,68. Også får vi bare krysse fingrene for at de har fått opp salget og ned pengeforbruket til Q2…

2 Likes

Hva er det som skjer på Twitter da? Dem godter seg? Jeg forstår ikke hypen dems.

Tok en bitte bitte liten påfyll selv idag,…men tenker ikke hamstre nei.
Frykten for enda mer utvanning ligger i margen…

Nå får vi håpe det går oppover snart.

Jeg kjøpte litt for første gang etter ny notering i går. Det virker som at den har funnet en bunn rundt 2,5 usd. Kjøper mer dersom Q2 viser at pilene peker i riktig retning. De bør fokusere på å nå break-even og redusere vekst-takten inntil det er lettere å hente penger.

Nja… bunn… hmmmm… Men fint tall å snitte ned med da. Det gjorde seg ja.
Jeg holder av litt penger til enda dypere bunn.
Kanskje dumt… men det får bli min dumhet da.

Blir spennende å se kv. resultat neste gang.
Fytti rakker’n! :smiley:

1 Like

For de av dere som ønsker å sammenlikne utviklingen i @kalera og AppHarvest; i kveld legger APPH frem Q2-resultatet :wink:

2 Likes

UPDATE – Kalera Releases 2021 ESG Report | Kalera Inc.

Dnb hadde i min portefølje annet snitt enn det som er riktig. De hadde oppført 11 kr i snitt MINDRE, per aksje… Dette gjaldt kun Kalera aksjene da.

Så, bare en liten heads-up… og verdt å sjekke din egen?
Så grove feil kan potensielt villede dine kommende handler pga feilvurderinger du gjør hvis snittet ditt er noe du går mye utifra.

Dnb endret gjennomsnittprisen (GAV) for meg til dollarsnitt. (istedet for NOK). Hvilket er personlig bedre for meg. Og da ble snittet også omgjort til det riktige tallet.

Vennlig hilsen
“OCD ang. snitt”

Q2 Results = 19. august :wink: