Har dem klart å bestemme seg? Dem roter nå fælt…
Bestemme seg for dato.?! Ja, ser sånn ut. Mye som skjedde den siste uken i juni😉
Trommerulling… Nå nærmer det seg…
Hva tror du/dere da?. blir det gode nyheter?..eller dårlige? Eller noe annet…
Skal man fylle på, eller skal man vente…
hmmm…
Ja, hva skal man si. Kalera kommer med Q2-rapporten i dag, les: Kalera Announces Revised Date for Second Quarter 2022 Financial Results (yahoo.com). Det blir spennende. Første kvartalsrapport etter at de kom på NASDAQ 
Vil tro at omsetningen for Q2 vil være mellom 5-10 M$. Usikkerheten er kostnadssiden siden selskapet fortsatt bygger nye “farmer”, les: Our community farms | Kalera
En mulig oppside kan være at “farmen” i Kuwait leverer bedre enn ventet. Se det i sammenheng med høyere priser på produktene i Midt-Østen samt lavere energikostnader tilknyttet “farmen” 
Satser på opptur… fylte litt på tanken da, men jeg kan ha gjort en brøler… 
Blir spennende å se. 
Noen som vet om q2 rapporten kommer ut samtidig som q2 presentasjonen starter? Eller kommer denne litt før? Skulle likt å lest litt i den selv på forhånd.
Og hvor kan man finne den? Investor relations på hjemmeside pleier vel være relativt trege?
Verste jeg har sett. Fytt i helvete!!!
Gross operating loss for the second quarter was $96.8 million, which included one-time transaction expenses for the Agrico business combination and Nasdaq listing, one-time non-cash stock option expense of $8.0 million, and one-time non-cash expense of $64.3 million for goodwill impairment compared to a loss of $7.8 million for the same period last year.
Net loss for the second quarter was $78.7 million, or a loss of $3.92 per diluted share, compared to a net loss of $7.7 million, or a loss of $0.51 per diluted share for the same period last year.
Økning på drøye 15 mill er det hva de kaller signifikant?? 

Management Commentary
“We are pleased to report significant revenue growth on a year-over-year basis for the second quarter, reflecting momentum in our foodservice sales ahead of retail sales driven by our strategic partnership with US Foods,”
Second Quarter Financial Overview
- Total revenue of $1.3 million, marking an increase of $0.8 million from the second quarter last year:
- Foodservice revenue of $0.8 million, an increase of $0.6 million;
- Retail revenue of $0.5 million, an increase of $0.2 million.
Dyrt å komme seg på NASDAQ 
Signifikant i prosenter sammenlignet med samme kvartal ifjor, men det at det faktisk er lavere i USD kontra Q1 2022, det blir jeg ikke riktig klok på. Forventer noe ærlig input på det i presentasjonen, ikke at de tar lette utveien å skylder på covid.
Ifht assets er det vell kanskje slik at de har revet av halve plasteret nå, 64,3 goodwill impairment. Får vi vite noe ifht videre finansiering idag kanskje, for her trengs det peng.
spilles rolig klassisk musikk i minuttene før presentasjon for å roe ned sinna aksjonærer - classic.
Det slo meg også😂 Syns dog det er positivt at de har økt salg og inntekter, tross stort underskudd totalt…
… wow
Jaja… dem har nå endelig lært at man må gå i pluss før man ekspanderer… faen meg på tide.
…og der synker kursen enda mer.
Første av de nevnte nyhetene de snakket om på Q2 presentasjonen. Ser ut som Trader Joe´s starter rolig med en test i Texas, før evt ekspansjon til flere stater om det selger godt?
Hva skal man si om det her? Jeg snittet meg mye ned før overgangen til nasdaq og sitter nå likevel med 70% tap… Mange må jo ha opp mot 90%…
Er vel ingen tvil om at det var mye løgn og villedning fra tidligere ledelse… Spørsmålet er vel om det i det hele tatt er realistisk at dette skal gå rundt? Marginene virker forferdelig, og utgiftene strømmer jo ut. Hva tenker folk?
Har gjort det samme selv. Hadde planer om å selge meg ut rett etter overgang til Nasdaq, men selv da aksjen var på rekyl til ca 6 dollar hadde ikke nordnet fått over aksjene mine. Så nå sitter jeg å venter på at den skal klatre mot noe som ligner på 3-3.5 dollar for så å ta omtrent 300k i tap. Kalle det en enormt dyr lærepenge og aldri investere i noe annet enn olje🤣
Oisann, da har du gått inn med enda mer enn meg
ufattelig irriterende med Nordnet! Jeg hadde lett solgt alt på 5-6$. Prøvde å kreve erstatning, men det ble naturligvis avvist… Nå står det mellom å legge aksjene på bunn av skuffen og dra de frem om 3-5 år, eller å selge på neste bounce… 
Å legge de vekk er selvfølgelig fristende, da jeg er heldig nok til å ikke trenge pengene. Men tipper det blir nok emisjoner her, til at de aksjene i skuffen er “verdiløse” om 3-5 år.
Nærmer seg verdiløst uansett
Men jau, blir nok en rekke emisjoner på latterlige nivå og total utvanning av lojale aksjonærer.