Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kalera

Alt avhenger av ROI på fabrikkene. Hvis den er bra så kommer investeringen til å bli bra, uansett om det kommer emisjoner. Her skriver de som første prioritering i presentasjonen: Bring one or more of our Kalera farms to cash flow positive as soon as possible.

Hvis de klarer det tror jeg kursen kan gå mye og utvanningen blir mye mindre.

3 Likes

Helt klart mye løgn og villedning fra tidligere ledelse.

Merk at de snakket om en sale-leaseback avtale som nærmet seg fullført, der de ville motta opptil 22m usd. Opptil kan jo bety mye det, men gjerne dette er nok til å leve noen måneder til uten at det må hentes penger? Vet ikke hvordan slike fungerer, men regner med de får en lump sum med en gang, for så å betale leie tilbake.

Seattle var ready to, Singapore nærmet seg ferdig, og denne skal de faktisk bygge ferdig, ikke settes på vent som de andre (de andre mener jeg var Hawaii, Chicago(?), og Columbus). Aner ikke hvor mange penger som gjenstår for å få Singapore 100%, men tror det nærmer seg.

Nedskrivinger, som tilvirket sin del til at dette ble blodrødt, tror jeg ikke de er ferdig med. Men tror dette kan bli utsatt til de får revisor på besøk (er vel Q4?).

Har ikke rukket å sett igjennom tallene som er presentert, har heller ikke særlig roen på det. Men forstod det slik at de måtte kaste mye av det produserte dette kvartalet. Men at de nå forsøkte å nå ut i gjennom div kanaler som kunne gi opptil 6x salgsvolum. Dette vil hjelpe noe, kanskje.

Men selv om det har kommet dårlige nyheter fra et selskap, betyr det ikke at neste nyhet skal være bra. Så det er fort gjort det skjer noe uventet av det negative slaget også. Med så mye tvil som nå betyr det vel kanskje at det er et kjøpssignal. Har hvertfall aldri truffet på noen av de andre kjøpsnivåene her når jeg har vært positiv

How We Generate Revenue
Kalera recognizes revenue through the sale of various varieties of lettuce and micro-greens which are sold to food retail and distribution customers. Kalera
recognizes revenue for the sale of the product upon shipment or delivery to the customer based on terms of the sale. Revenue is measured as the amount of
consideration Kalera expects to receive in exchange for delivering products. In the six months ended June 30, 2022, our largest customers in terms of their
respective percentage of our sales included the following: Publix (26%), H-E-B Grocery (16%), Kroger (10%), Sysco (9%), Harvill’s Produce Co. (6%),
and US Foods (5%). → Fra FA: Som en del av avtalen vil Kalera samarbeid med USA Food for å utvikle og lansere nye produkter til US Foods-kunder i markeder over hele USA.

For Kalera representerer partnerskapet en mulighet til å allokere opptil 50 prosent av sin produksjonskapasitet i USA til restaurant- og matserviceindustrien, fremgår det." → Er vell her man vil forvente å se en betydelig økning i revenue til Q3, ettersom avtalen ble børsmeldt i midten i mai, og da ikke rukket å bruke US Foods kanalen helt optimalt.

2 Likes

Og her kommer en vegg av tekst av Kaleras egne ord på hvorfor de tror aksjekursen suger: "Our ability to raise additional capital through the sale of equity or convertible debt securities could be significantly impacted by the resale of securities of
Kalera by the selling securityholders (the “Selling Securityholders”) pursuant to the prospectus filed by the Company on Form S-1 on July 19, 2022 (the
“Form S-1”). The sale of our securities in the public market or otherwise, or the perception that such sales could occur, could harm the prevailing market
price of such securities. Resales of our securities may cause the market price of such securities to drop significantly, even if our business is doing well, and
potentially hinder our ability to raise capital at terms that are acceptable to us, or at all.
Due to the significant number of securities that were redeemed in connection with the Business Combination, the number of our securities that the Selling
Securityholders can sell into the public markets will constitute a considerable percentage of our public float. This impact may be heightened by the fact that
certain of the Selling Securityholders purchased our securities at prices well below their current trading price. The 31,181,250 Kalera ordinary shares that
may be resold and/or issued into the public markets pursuant to Form S-1 represent approximately 69.8% of the 44,679,328 Kalera ordinary shares
outstanding as of August 19, 2022 (after giving effect to the exercise of all outstanding Kalera Warrants, Kalera Options and Armistice Warrants) and the
Kalera Warrants that may be resold into the public markets pursuant to Form S-1 represent approximately 42.8% of the 14,437,500 Kalera Warrants
outstanding as of August 19, 2022. As a result, the resale of Kalera ordinary shares pursuant to Form S-1 could have a significant negative impact on the
trading price of the Kalera ordinary shares. The Selling Securityholders will determine the timing, pricing and rate at which they sell such shares into the
public market. Although the current trading price of Kalera ordinary shares is significantly below the sales price in the Agrico IPO, certain of the Selling
Securityholders have an incentive to sell because they purchased shares and/or warrants at prices below the IPO price and/or below the recent trading prices
of our securities. Sales by such investors may prevent the trading price of our securities from exceeding the Agrico IPO price and may cause the trading
prices of our securities to experience a further decline. If the trading price of the Kalera ordinary shares does not recover or experiences a further decline,
sales of Kalera ordinary shares may be a less attractive source of capital and/or may not allow us to raise capital at rates that would be possible if the
trading price of the Kalera ordinary shares were higher. "

Er det noen som er flinke på finansspråk som kan lage en TLDR til oss andre dødelige som ikke skjønner hva dette egentlig betyr?

Litt av en vegg … Prøver meg:
I forbindelse med selskapsfusjonen ble en håndfull aktører tildelt store mengder aksjer til svært gunstige kurser. Disse aksjene kan selges “når som helst”. Salg av store mengder aksjer og/eller forventning om dette kan legge en demper på kursutviklingen. Dårlig kursutvikling gjør det vanskelig for selskapet å hente mer penger fra markedet uten sterk utvanningseffekt på eksisterende aksjonærer.

Hvilke aksjonærer som potensielt kan dumpe aksjer (ifølge Kalera) finner du under “Selling securityholders” i prospektet.

En haug med «insider filings». Noen som kan oversette fra finans til hvermannsen?

Er ikke det warrants det gjelder? Aner ikke hvordan de fungerer. Aldri kjøpt warrants selv, men de skal visstnok gi en sum i tilfelle kursen tryner hardt? Right? Uff denne aksjen altså…
Dette er kjipt. Skulle ikke fylt på nei. Nå havner den vel i “10krs kurven”… :frowning:
Kan ikke skjønne de som selger nå… så lenge Kalera ikke er konkurs så er det vel ikke hastverk? Hvor er langsynt brillene hen da? :eyeglasses:

Hypotetisk sett - dersom du ikke hadde Kalera-aksjer i dag, ville du handlet Kalera-aksjer eller avstått? Og hva er grunnen til valget.

Basert på Jim Leighton sin strategi om å være beinhard på lønnsom drift før vekst, og hans utspill om at 2023 er året hver farm vil gå cash positive + at noen oppstartskostnader må påberegnes i etableringen av en større produktportefølje, er jeg veldig positiv til at kursen snur opp i løp av perioden mellom q4 22 - q2 23. Jeg liker veldig mye av hva selskapet gjør nå i markedsføring og drift. Hadde jeg ikke eid ville jeg fulgt kursen nøye og gjort en DCA inngang over de neste 7mnd.

Dessverre var jeg alt for tidlig ute her og er -79% (-504k) Sunk cost fallacy har gjort at jeg har kjøpt og kjøpt hele veien ned og fremdeles ikke kommer til å selge, Kalera er en god lærepenge for min del.

2 Likes

Lurer på hvordan markedet for “premium” grønnsaker er nå. Også hvordan strømkostnadene påvirker prosjektet. Heldigvis har USA mer kontroll på den biten enn Europa.

Hadde jeg visst at de bytter ledelse og strategi som folk bytter truser… uhm, nei. Hadde jeg visst at de ekspanderer fortere enn de har fått en farm i pluss, uhm… nei. Det eneste de har utvidet er kostnader.

Jeg var som mange her, med siden Euronext growth. Jeg forelsket meg i konseptet, da jeg selv dyrker salat som hobby. Hver 35 dag har jeg høsting. Det går fort. Og burde være lønnsomt. Hydroponisk er neste steget…

Men kjøpt er kjøpt. Får bare håpe Kalera får ut fingeren. Vi grunderne sitter med et alt for høyt snitt, og vi har blitt vannet ut til det latterlige.

Men per dags dato ville jeg kjøpt meg inn.
Den store feilen var å tro at grundere som oss skulle bli belønnet, ikke mishandlet, da det var oss som sparket hjulene igang.

Litt ironisk at de også kjøpte opp 2 selskap (vindara/&ever) for over milliarden hver. Nå er hele selskapet verdt 0. 5 milliarder :joy:

Full fart under 2$. Er det lekkasje om emisjon, eller hva skjer? Dette er jo helt vanvittig

Bommet litt på vindara, men &ever ser jeg var 130 mill euro! Er jo en helt sinnsyk pris. Eneste positive er at store deler av begge betalingene skjedde i aksjer da kursen til kalera var meget høy. Utrolig å tenke på at kursen har falt så ufattelig mye. Er alt de kjøpte luft? Klarer de ikke å få ut noe verdier av det her…

Nifst… så den kom seg i dollar kurven ja.

Hvorhen følger du med hvor mye canica har til enhver tid?

Ny PT:

Kalera Public (NASDAQ:KALGet Rating) had its price target decreased by Roth Capital from $6.00 to $5.00 in a research note issued to investors on Tuesday, The Fly reports.

Og noen kjøper @kalera :wink:

Institutional Trading of Kalera Public

Institutional investors have recently added to or reduced their stakes in the stock. UBS Group AG bought a new position in shares of Kalera Public during the second quarter valued at about $31,000. JPMorgan Chase & Co. purchased a new position in Kalera Public during the second quarter valued at approximately $100,000. Pictet Asset Management SA bought a new stake in Kalera Public during the second quarter valued at $169,000. Platinum Investment Management Ltd. purchased a new position in shares of Kalera Public during the second quarter worth about $2,727,000. Finally, Mak Capital One LLC purchased a new stake in shares of Kalera Public during the 2nd quarter valued at $3,999,000. 85.44% of the stock is currently owned by institutional investors.

Kilde: Kalera Public (NASDAQ:KAL) Price Target Lowered to $5.00 at Roth Capital - Defense World

1 Like

Hvor følger dere med på kursutviklingen her? Noen favorittsider?
DNB henger jo ikke med i hvert fall :slight_smile:

Bra jobba. Jeg har nemlig lurt på hva den godeste hagen gjør med dette… så han har solgt… jeg trodde han var bundet for noen år. Tydelig ikke. Hmm