Opp og ned og opp og ned, skikkelig kursherjing i Kitron i dag .
Intra-kvartalsrapport så er det egentlig ikke noen grunn til å følge Kitron. Volumet er så lavt at evt endringer i kursen strengt tatt ikke er relevante. Morsomt å følge med på, men lite poeng…
Enig att volumet normalt er latterlig lavt, men nærmer oss 200 000 i dag 15-20 ganger mere enn vanlig .
Kan det være at det er de som har ca 700k aksjer som selger ?
697 360 0.41% 1 917 740 J.P. MORGAN LUXEMBOURG S.A.
"Kitron har i dag måttet sende hjem 430 ansatte ved fabrikken på Taugen i Aust-Agder som følge av flom etter ekstremværet Petra.
Selskapet regner med at normal drift kan gjennoptas i morgen, sier daglig leder Hans Petter Thomassen til TDN Finans."
http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=385802
(2015-09-21) Kitron AS, et datterselskap av Kitron ASA, har inngått en
langsiktig avtale med Northrop Grumman Corporation [NYSE: NOC] om å levere
elektroniske delkomponenter til flyavionikk for F-35 Lightning II.
Avtalen gjelder til 30. juni 2036 (30 år) og inkluderer opsjon på fremtidige
forlengelser.
Selskapene uttaler at målet med avtalen er å etablere et partnerskap basert på
samarbeid og støtte for å utvikle kostnadseffektive og teknologisk ledende
leveranser som vil skape størst mulig verdi for F-35s kommunikasjons-,
navigasjons- og identifikasjonsprogram (CNI).
- Denne avtalen bekrefter Kitrons posisjon hos Northrop Grumman som en viktig
samarbeidspartner og leverandør av komplekse elektroniske moduler og tekniske
tjenester som testutvikling, samt reparasjon av avionikk for Joint Strike
Fighter, sier Hans Petter Thomassen, administrerende direktør i Kitron AS.
Northrop Grummans integrerte sett av CNI-avionikk gir F-35-piloter tilgang til
mer enn 27 avionikkfunksjoner, inkludert tale- og datakommunikasjon. CNI-
designet benytter avansert, programvarestyrt radioteknologi som muliggjør
samtidig drift av flere kritiske funksjoner samtidig som kravene til størrelse,
vekt og energibehov for det avanserte kampflyet drastisk reduseres.
Lockheed Martin [NYSE: LMT] F-35 Lightning II er verdens mest avanserte militære
fly, og kombinerer avanserte stealth-egenskaper med et jagerflys fart og
styringsegenskaper, avanserte oppdragssystemer, fullintegrert sensorinformasjon,
nettverksbaserte operasjoner og ledende levetidsunderstøttelse.
I mer enn et tiår har USA, Norge og syv andre partnerland investert i
utviklingen av dette femtegenerasjons, internasjonale, multirolle kampflyet som
Forsvarsdepartementet har sagt vil være «en av de viktigste delene av vår
fremtidige forsvarsstruktur, og som representerer en betydelig styrking av vår
forsvarsevne». I tillegg til de ni partnere vil tre land anskaffe F-35-fly
gjennom prosessen Foreign Military Sales.
Den første F-35A Lightning II overleveres etter planen til Norge i morgen, 22.
september 2015.
Jeg er spent på hvordan markedet mottar denne nyheten, og hva den faktisk betyr.
Siden det ikke står noen (store) tall i meldingen så antar jeg at markedet mottar den med et stort gjesp
JPM benyttet anledningen til å lempe ut 100k til. Husker ikke hvor mye de har solgt men tror det er 400k+ så tar vel ikke så lang tid før de erhelt ute. Hadde iallfall vært greit om de var ferdig før kvartalstallene
Det er ikke så lett å komme seg inn eller ut av Kitron. Personlig så har jeg ikke nok aksjer til at det betyr noe. Det fine med Kitron er at de faktisk har ryggrad til å betale utbytte når selskapet går godt, så selv om man må sitte på aksjene, så får man noe igjen.
Ny avtale
(2015-09-24) Kitron has, through its subsidiary Kitron AS in Arendal, Norway,
received an order from Kongsberg Defence & Aerospace AS for military
communications equipment.
Some of the equipment to be supplied will be part of an upgrade of the NASAMS
air defence system for the Norwegian Armed Forces.
Kitron will supply various communications products, and production will take
place at Kitron’s factory in Arendal. The contract has a value of NOK 56 million
for Kitron, and deliveries will take place in 2016.
Får si som davan på HO. Får håpe de ikke får flere kontrakter på en stund, ellers er vi snart under krona
Hehe ja det er jo typisk KIT å falle når det kommer kontrakter. De har uansett meldt kontrakter for 270mill bare nå i september (+ den 30års saken med Northrop) så dette lover jo bra
Håper egentlig det faller videre, så kan jeg kjøpe litt for en kortsiktig investering.
Synes kursutviklingen i Kitron den siste tiden ikke henger på greip, surt børsklima eller ikke.
Det sopes inn kontrakter og Selskapet drives bedre enn på mange år, øverste ledelse har uten noen forbehold sagt att lønnsomheten skal bedres betydelig fremover. Det var dette med tålmodigheten da… Tross periodevis lav omsetning av aksjer på børsen vil nok resultatene tale for seg selv og presse kursen videre etter hvert som flere får opp øynene for denne lille juvelen. Hadde gjort seg med en analyse fra et meglerhus.
Hvor stor kunde er Forsvaret? Ser Forsvarssjefen lekker fra Fagmilitært råd at han ønsker 9 milliarder ekstra årlig
Jeg er ganske sikker på at det går an å trade på det, på lave volumer.
Hvis det er de som ligger som #13 på topp20 listen som selger gjennom JPM så kommer jeg fram til at de har solgt ca 592k og har dermed ca105k igjen. Ser ikke ut som om de vil selge under 2.70 men vi er vel stuck på dagens nivå inntil de er ferdige med å selge. Jeg hadde et lite håp om å få mer på 2.50 men kan se ut som om jeg må flytte meg lengre opp …
30% av inntektene i Q2 kom fra Defence/Aerospace. Forsvaret i Norge er nok bare en liten del av disse.
Kitron var den kjedligste aksjen jeg noengang har eid. Selvfølgelig så stakk den kort tid etter at jeg solgte for det jeg kjøpte for. Helt utrolig at det ikke er mer interesse for den aksjen og det er litt av grunnen til at jeg ikke har kjøpt enda. Pluss at jeg er generelt negativ til børsen nå og har vært det siden vi snuste på all time high igjen i sommer.