Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kitron (KIT)

Blir interessant å se hvordan Q3/4 blir for kitron og ser at andre oppjusterer forventingene til 2015 :

Bättre än väntat hos Scanfil
Kontraktstillverkaren Scanfil meddelar att verksamheten har utvecklats bättre än väntat under det tredje kvartalet.
Detta gäller särskilt ökningen av Partnertechs försäljning, som har varit stark. Även lönsamhet har utvecklats bättre än väntat. På grund av utvecklingen ändrar nu Scanfil plc sin bedömning av omsättningen och rörelseresultatet 2015, till att omsättningen kommer att vara 360-385 miljoner euro och rörelseresultatet före engångsposter kommer att uppgå till 17-21 miljoner miljoner euro.

Scanfils tidigare bedömning var att omsättningen för 2015 skulle hamna på 350-365 miljoner euro och rörelseresultatet före engångsposter för 2015 var uppskattat till 14-18 miljoner euro.

Läs mer: http://evertiq.se/news/30578

2 Likes

Spennende med tanke på avtalen med Saab

Nya Gripen E-plan för 35 miljarder
Det i särklass största materielprojektet för svenska försvaret är inköpet av 60 nya Gripen E-plan från Saab. Gripen E är en ny större version av nuvarande Gripen som kan flyga längre, har större motor, tar mer last, har en mycket mer avancerad radar, nytt system för elektronisk krigföring med mera.

Svenska staten betalar 35,4 miljarder kronor till Saab för de 60 Gripen E-plan som beställts. FMV räknar med att den samlade kostnaden för staten för Gripen E hamnar kring 50 miljarder kronor.

Flera politiker har talat om att det behövs ytterligare tio Gripen E-plan men någon beställning på dem har inte lagts. En sådan komplettering kan utan problem dröja eftersom det första av de beställda Gripen E-planen inte levereras förrän 2019 och sedan håller leveranserna på till 2026.

1 Like

Kitron nede på 2,60, kvartalstall om litt over to uker (19. oktober). Har egentlig det jeg skal i Kitron, men veldig fristende å kjøpe nå og selge på kvartalstallene som jeg fort tror kan få Kitron opp 15%.

2 Likes

Er vel vanskelig å plukke noe særlig volum her nede? Må vel opp til omtrent 3 (som bli omtrent +15%) om du skal ha noe av betydning?

Forsåvidt sant, det måtte bli litt fisking på bid over et par dager for å få noe særlig volum. Nå handler jeg fortsatt bare for småpenger, så hadde funket for meg. :wink:

1 Like

Tror det er mulig å få en del på 2.70 . Iallfall inntil JPM er ferdige.

Nå eier jeg også litt Kitron. Blir spennende å se hvordan det vil gå ved kvartalsrapporten. :smile:

3 Likes

JPM har solgt ca 674k siste måneden og da har de ca 23k igjen hvis det er #13 som selger :

13 697 360 0.41% 1 882 872 J.P. MORGAN LUXEMBOURG S.A.

4 Likes

Noen som vet noe mer om denne aksjonæren?

1 Like

Litt interesse for Kitron i dag, lavt volum men rt.2,84.Tror flere vil posisjonere seg i denne fremover mot resultatfremleggelsen, med så få tilgjengelige aksjer som det er i denne tror jeg det vil drive kursen oppover :yum:

3 Likes

Liker utviklingen. Takk for tipset @Christian

1 Like

Burde ikke gitt tipset før etter at jeg selv hadde kjøpt på det. :smiley:
Ah well, hadde bare tenkt å øke med småpenger samme hva.

1 Like

Det blir spennende å følge med på rapporten, det er jo noen som har valgt å selge ganske mye (relativt mot omsetningen i aksjen i hvert fall).

3 Likes

Interessant å se Kitron oppe på 3kr seks dager før kvartalstallene. Hvor mye vil aksjen gå når de kommer? Både EUR og USD har vært veldig sterke i Q3.

Ser at CPLA står for nesten en [stryk det, Nofun har rett, var 150k ] aksjer netto i Kitron. Ikke rart kursen flytter litt på seg med tanke på volumet vi vanligvis ser.

2 Likes

De har vel ikke kjøpt mer enn 150k aksjer i dag ?

1 Like

CPLA har handlet litt i dag også . 41k til nå .

Sjekket foresten topp20 og ser at JPM på #13 fremdeles har 697k aksjer mens Swedbank som hadde 844k ikke er på listen lengre. Rart at de skulle selge gjennom JPM ?

2 Likes

Det drar seg til :yum:

3 Likes

Og jeg som tenkte at nei, jeg gidder ikke kjøpe på 2,70, men prøver å fiske litt lenger ned. Dumt valg når jeg samme hva var positiv til aksjen på lang sikt. Ah well, Det går ihvertfall bra med de aksjene jeg har. :smiley:

EDIT: volumet er lavt nok til at jeg enkelt kunne gitt dagens stigning, så ikke så veldig signifikant.

1 Like

Ja volumet er ikke noe å snakke om . Det blir uansett interessant å se hva som skjer med kursen hvis tallene i neste uke er bra. Da får vi nok se et helt annet volum enn i dag.

2 Likes

Steike endelig skjer det no i Kitron, Skulle nesten bare mangle med de flotte resultatene.
Glad jeg sitter godt lastet i denne, vis ikke verden ramler blir denne meget hyggelig i månedene/ årene som kommer. Likte også spådommen til ledelsen om betydelig bedret lønnsomhet fremover.

1 Like