Så du er på topp10 listen ?
Hadde det bare være så vell er inne med ca. 20% av totalen. Sitter ellers i Agasti, Dno,
Fro, Nasen og sist men ikke minst FUN
KIT begynner å bli morsom etter en hel haug med kjedelige år. Er +60% nå hvis jeg ikke regner med utbytte
Synd jeg ikke fikk øynene opp for denne tidligere. Har fått mange bra tips her inne på forumet, og jeg er litt arg over å ha oversett de beste: starbreeze og kitron.
Heldigvis har ikke musikken stoppet enda
Jeg er “bare” 48% i pluss, og det på småpenger som vanlig. Var litt for defensiv på det første kjøpet mitt og det tredje kjøpet ble aldri noe av. Synes vi begynner å bevege oss ut av “idiotsikkert”-territoriet og inn i nedre del av kursmålet mitt. Jeg er mao spent på hvor bra kvartalstallene er.
På den positive siden, jeg kjøpte meg inn tidligere i år. Forrige gang jeg var inne i 2008/9 en gang, så kom jeg meg ut litt i pluss. Den gang burde jeg ha solgt når sjefen solgte, men var endel mer blåøyd da enn nå.
Ser ut som om CPLA skal ha mer. Ca 90k idag så da nærmer de seg 300k totalt
Ser at volumet ble relativt greit her til slutt (for Kitron å være) og må si at det er litt digg at det faktisk skjer noe i en av de fire aksjene jeg sitter i. Det jeg lurer på er om vi kan få se en skikkelig hype i morgen. Det har vært tre sterke dager nå, nok til at Kitron kanskje har blitt lagt merke til av noen tradere?
Stille før stormen, 20. oktober når kvartalstallene kommer. Hva er det folk forventer av dette kvartalet?
Jeg håper de forsetter utviklingen som de har hatt de siste kvartalene og at de leverer EBIT på nivå eller bedre enn Q2. Med tanke på valutakurser så bør vel det være mulig.
Der dukket CPLA opp i dag også. Lurer på hvor mye de skal ha.
Kitron går som en kule på lilleputt-volum igjen.
Tut-tut: www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20151020.GlobeNewswire.1959942
Bedre enn ventet, tror vi får se 4-tallet i dag.
Tallene er jo bedre enn jeg forventet
Steike Kitron venner, dette var meget bra
Med et brukbart Q4 så passerer de 2 milliarder i omsetning i 2015
En av de tingene som skuffer meg litt er marginene i litauen.De var oppe på 6.8% i q3 2014 mens de er nede på 4.7% nå. Med tanke på den store ekspansjonen der er det jo viktig at de får opp marginene der også. Håper de sier mer om dette i webcasten som begynner om 2 min.
Så på weben nå, ordene very strong ble brukt veldig ofte, de er med rette stolt over det de har fått til, og det jeg likte aller best var att de gjentok att de forventer fortsatt vekst, til tross for nedgangen i offshore, og fortsatt forbedret lønnsomhet.
Så presentasjonen. Ble litt interessert, men med en RSI på nærmere 70-80 nå, så venter jeg heller til det kjøler seg litt ned.
Overskudd etter skatt for de fire siste kvartalene (profit): 67MNOK.
Dagens verdsettelse: 570MNOK
P/E = 570/67 = 8,5
Hvis man regner med 4x dagens kvartal, så blir P/E på 570/91= 6,3
Jeg synes Kitron ser like feilpriset ut nå som de var for 9 måneder siden. Kursmålet mitt er på ca 6,5kr. Det er verdt å ta med seg at Kitron har såpass lite gjeld at mye av overskuddet vil bli betalt ut som utbytte, resten brukes til ekspansjon. Dette er ikke noe typisk oppstartsselskap med mye gjeld.
Jeg tenker det samme selv, men spørsmålet er: hvor mange andre er det som har samme tanke? RSI kan godt være lavere om 2-3 uker samtidig som kursen er på 4kr. RSI er høy fordi det var høye forventninger før kvartalstallene, mens resultatet var enda høyere.
Får satse på at det er noen nisser som vil ut av aksjen