Har handlet litt i dag, tenker å plukke mer nedover om det er den veien det går. Etter å ha satt meg litt inn i selskapet og lest meg igjennom tråden her syns jeg det ser ut som en god aksje å sette en del av kronene mine i.
neste støttenivå i denne aksjen da… Sånn rundt 8.60 ser ut som en fin fin inngang… om den kommer dit da.
Har snittet ned litt etter litt siden min fantastiske inngang på 10,24, og weekly bunn i skyen er på ca 8,90, så ligger inne med noen orderer der også, så satser jeg på det går riktig vei igjen.
Kitron i langt perspektiv (fra børsnotering, ukeschart, fokus på konsolidering basert på nivåer definert av higher lows siden oppgangen i 2015):
Makrosensitivitet siste 20 måneder (subjektiv tolkning):
Støtte og motstandsnivåer siste 18 måneder:
Dette er hva jeg føler er “fornuftige” nivåer å være oppmerksom på. Det er ikke slik at aksjen snur akkurat på disse nivåene, men det har ofte kommet volum inn rundt disse nivåene som gjør at brudd på nivåene har ført til rekyler. Kursen har ofte snudd rundt her. Og det har ofte vært greit å laste opp rundt / rett under de nivåene som jeg peker på som “støtte” eller “støtte 2.”
Selskapet har levert bra i det siste og guidet sterk avslutning på 2019. Makro er usikkert. Jeg tror selskapet skal primært ligge mellom “støtte” og “motstand” men det er også mulig selskapet skal ligge mellom “støtte 2” og “støtte” i noen dager framover. Jeg kjøpte derfor i går av mange årsaker, men primært fordi jeg anser risk/reward i forhold til fundamental analyse jeg har gjort som svært god. Faller aksjen ned mot 8.6 - 8.85 øker jeg. Ett fall til 8.3 ser jeg på som usannsynlig, men jeg har blitt overrasket før.
Volatilitet:
Det er ganske “kraftige” fall, etterfulgt av konsolidering og så oppgang. Min teori er at det swingtrades en del i aksjen rundt kvartalsrapporter (med optimal inngang mange uker før rapport). Velger du inngang i aksjen er det derfor ofte (men ikke alltid) lurt å vente til man tror fallet har gitt seg, og så ta inngang i løpet av noen dager. Det er også viktig å være oppmerksom på hvor kortsiktig eller langsiktig man er fordi det vil komme svingninger. Og er man relativt kortsiktig virker det fornuftig å ta gevinst etter 10% - 15% opptur, eller vite med seg selv at man tåler disse svingningene.
Jeg har også gjort meg en fundamental analyse, men den er basert på så mange forskjellige subjektive premisser at den nok ikke har så veldig stor verdi for andre. Min subjektive tolkning av det fundamentale er at aksjen framstår som billig på dette nivået gitt historisk prising av selskapet opp mot guiding og hvor flinke de er på å levere i henhold til guiding, eller bedre enn guiding.
Er det på tide med inngang snart?
Q3 er normalt Kitron sitt dårligste kvartal. Q4 er normalt det beste. Q1 har utbytte. 2019 ser hittil veldig bra ut. Med mindre makro krasjer totalt så vil en inngang på 9.2 med mål å selge i forbindelse med utbytte i Q1 2020 (rundt 1. mai) virke som en god og fornuftig investering. Ikke det at det er en anbefaling, men i mine øyne virker det fornuftig. Har du vesentlig kortere tidshorisont … så tja?
Å spå kursen neste par ukene er noe annet. Det blir mer tilfeldigheter, litt knyttet opp mot makro, litt knyttet opp til hvor fort og hvor mange som gidder å posisjonere seg i forhold til Q3 rapporten.
Kan vi få en liten opptur mot 10 kr her nå ?
Mitt target for q3 rapporten i oktober er 10,5 - 11kr, da er det også bare to måneder igjen av 2019 og hvis guidingen et lik som før blir dette er knallår med target opp mot 12kr
Pen utvikling siden jeg først postet Schiff-forken. Synes også jeg ser et gjentagende mønster med topper og konsolideringsperioder. Har også en motstand (blå strek) som har blitt til støtte.
Tålmodighetsprøve å være inne i denne (er jo kortsiktig på det meste), den går jo rette veien, men ai for en treig masse.
Er nede på 9,18 i snitt.
Dette er aksjen for 6-10 uker swing trades
Jeg har kjedet meg i aksjen siden 2015. Helt klart aksjen jeg eier med størst gevinst i prosent og kroner.
Jeg derimot storkoser meg med en fantastisk kursutvikling i denne Kitron, siden min inngang våren 2015. Kjøpte den på snitt 2,54 nede på 1,03 nå justert for utbytte .
Hva tenker dere om Kitron fremover. Leste meg opp litt i denne for noen uker siden og tok 12k på snitt 9,25 kr. Den løfter seg sakte men sikkert oppover, men ser ut til at det kan ta litt tid opp mot 10 kr kanskje ? Hva tenker dere…?
Hva er tidshorisonten din?
Generelt så kan man se for seg at den øker med 20-60 øre i kvartalet i henhold til mine beregninger. Ergo, dette er en sakte ferd oppover i en aksje som swingtrades mellom kvartalsrapporter, og ikke en aksje som normalt løper 10% - 20% over natta pga en melding.
Bra info og ta med seg det du skriver her @anon80503862 ! Jeg fikk nyss om denne som sagt for noen uker tilbake og er ikke kjent med aksjen. Sett et par qrapporter og det ser ut til å være et solid selskap som har som mål og gjøre det godt fremover.
Hadde vel en plan på å ha den til utpå vårparten kanskje og se hvordan den ligger ann da. Det er jo kursmål på både 11 og 12 kr i denne om jeg ikke husker helt feil . Utbytte er det vel også i denne, selv om jeg ikke blir så veldig rik av mine 12k aksjer
Å selge 1-10 dager etter Q1 2020 rapporten kan være ett godt valg. Da er det også utbytte Jeg har nok samme strategi selv om jeg nok skal inn og ut flere ganger før den tid.
Alternativ A:
Alternativ B:
Tja, 10.5 - 10.9 som potensielt target området til Q3 24. oktober?
30 min chart viser at eneste betydningsfulle volumet var rundt 10.5kr og det ga nedtrend i ettertid og nå rekyl oppover. Bunnen var i midten av august … som er makrobunnen også.
Hoppet inn igjen, satser på en bounce her på 9,6