Smart. Har også vektet opp mellom 9,0-9,1 før rapport. Planen var å selge potten nå snart, men tror rett og slett jeg vil ha større vekting i Kitron langsiktig. De neste par årene blir veldig bra, om selskapey innfrir med høyere marginer, lavere arbeidskapital, og veksten på topplinje.
Ja, det fremstår for meg også som et av de mer sikre vekstcasene.
Sb1m har target på 12 kroner
Peter Nilsson sa på en presentasjon tidligere, at det ikke var mangel på henvendelser fra nye kunder, men de måtte takke nei til flere, da KIT prioriterte å vokse gjennom eksisterende kunder.
Produksjonskapasiteten var med ander ord sprengt. Polen vil komme inn og avhjelpe stort her. Tror vi går inn i en ny og fin periode med hyggelig kursutvikling i Kitron.
Det jeg liker aller best er att ledelsen leverer på oppsiden, av sine egne estimater og det har de gjort siden 2014
Flere av kompisene mine som ikke skjønner hvorfor jeg ikke tar gevinsten nå (inngang justert for utbytte 1,03 )
Men jeg svarer att jeg aldri har vært sikrere på att mine penger kommer til å doble seg en gang til fra dagens nivå. Vi lå da og vaket rundt 9 kr.
Jeg “spår” att vi er langt på vei før vi klokker inn 2022.
Go helg
Fra Norne
Positives stance stays as strong growth continues and WC issues are being resolved
Kitron posted its 3Q19 report with figures not far from expectations – higher revenue growth but temporarily lower margins. Guidance for 2019 is intact, while WC reductions are expected as component shortage problems ease. Therefore, we keep our Buy recommendation and NOK 13/sh TP unchanged after 3Q.
Strong growth in 3Q leads to temporarily lower margins
Kitron delivered 3Q19 figures on October 24th with sales of NOK 738m, slightly above our NOK 714m expectation. EBITDA was largely in line, while EBIT fell a bit short of our estimate, but not much – NOK 40m reported vs NOK 42m expected. The company indicated that strong growth and start-up of the new Polish facility (ramp-up in 4Q) leads to some temporary inefficiencies that should be solved going into 2020. Guidance for 2019 is intact with revenues of NOK 3.2-3.4bn and EBIT margin of 5.9-6.3% vs our updated estimate of NOK 3.35bn and 6.1%.
Component shortage situation eases; WC release expected
Importantly, Kitron indicated that supplier shortage/constraints have started to ease and lead times have come down. Allocation of components are reduced substantially and raw materials in inventory started to come down, a trend that should continue. This should lead to working capital reduction going forward and better cash flow metrics.
NOK 13/sh TP and Buy recommendation intact
The company is demonstrating strong growth in 2019 and preparing for further sales increase going into next year. In addition to this, margins should increase leading to even stronger profit growth than the sales next year. This puts the company on a solid path to reach ambitious NOK 5bn revenues and 7% EBIT margin goals by 2025. Combining this with a solid 5-7% dividend yield in the coming few years, we keep our Buy recommendation intact with the same target price of NOK 13/sh.
Analyst
Tomas Skeivys, CFA
+47 21 95 37 49
tomas.skeivys@norne.no
KIT_2019-10-30.pdf (1,4 MB)
SB1M er positive til kitron i og med att KOG gjør det så bra.
KOG er sammen med Husqvarna de to største kundene til Kitron.
Newsflash
Kitron ASA | KIT NO
Another positive read from KOG reporting, especially from KOG Defense
Conclusion
KOG just reported 3Q19 figures and we will try to briefly tell why this has positive read-across to KIT and on margins in particular;
- KOG is one of the largest customers of KIT, top two according to our understanding together with Husqvarna.
- Increased electronics production on behalf og KOG, especially within Defence, means increased utilization in the production facilities in Norway and supportive on margins, as the facility is currently operating at dilutive EBIT margin vs. guidance in 2019.
- KIT delivers services to both “KOG Defense” and “KOG Maritime”, with the latter now including Rolls Royce.
- Therefore, we are encouraged by record-high order backlog with 1) order backlog of ~NOK13.4bn in Kongsberg Maritime (NOK7bn Rolls Royce and NOK6.3bn from Kongsberg), up from NOK5.4bn in the same quarter last year, which correspond to ~17% organic growth in Kongsberg Maritime YoY. Moreover, and more importantly, 2) KOG Defense saw a book-to-bill of 5.23x (2.84x YTD) which is up from 2.27x in 2Q19 where 3) the backlog increased ~84% YoY.
Kongsberg awards orders to Kitron
Kongsberg tildeler ordre til Kitron
Litt tall som bakgrunn for meldingen
Norge hadde 177 mnok i omsetning i Q3
Veksten i Forsvar/Luftfart i 2019 var på 47% og utgjør nå 20,3% av omsetningen
Norge hadde ikke supre marginer i Q3, 4,6%
Osebx med nesten en prosent, Kitron i null. Sånt liker jeg å se. Spennende å se om noen fond skal inn nå i månedsskiftet.
En fin volum pivot fredag. Aksjen jobber i en større konsolidering fra mars 2018.
Man må tilbake til begynnelsen av denne, for å finne en større volum pivot.
1D chart
1W
Samme gjelder for ukesbasis.
2,3m aksjer som gikk til 9,24. Tidligere har jo aksjen gått mye etter store kjøp
Kongsberg har fått kontrakt med Japan om JSM. Er Kitron involvert i dette?
Det er vel et veldig godt tegn når man dagen etter en skikkelig volum pivot får en grønn dag. Jeg tenker de som solgte 2m+ aksjer har vært med på å kjøre kursen nedover i Kitron, men vil jo tro at de solgte ut det de skulle med den store handelen. Kanskje vi kan få et lite julerally*?
*står jo allerede God Jul på diverse pålegg, så…
Er så bra heading på analysen til sparebank1, “steady as she goes”…
Sånn?