Saklig
For du har svaret på spørsmålet da eller? Kan jo alltid komme med et jallasvar, men kortsiktige svingninger får man ikke gardert seg mot.
Problemet med kitron og kortsiktig trading er at det er litt lotteri pga lavt volum. Du må over måneder før det fundamentale slår ut i varig reaksjon
Stemmer, det var ikke noe særlig volum som pushet kursen ned.
Ofte er det beste å kjøpe (mye) når man får dipper nedover. Nedsalgene til scanfil og kog var f.eks et ok tidspunkt å kjøpe på.
Jepp, motsatt av det som er normalt i trading.
Hva var unødvendig?
Snitthøyden på candelene her er random walk for aksjen intradag, Vi er såvidt 3x random walks ned siden peak for et par dager siden
Ingenting er tilfeldig. Men sant nok, man må lære seg denne aksjen for å time best mulig.
Du ser jo responsen i Kitron at den har jo tenkt seg godt oppover fremover, selv om det naturlignok går ned når noen kaster ut en liten slump over noen dager.
Sett litt på denne i kveld.
Synest det ser bra ut. Det akkumuleres bra med aksjer.
Kursen er over 200, 150 og 50 dagers.
Videre er 50 og 150 over 200 dagers.
1W 2 siste år.
1D 1,5 siste år
En fersk aksjonærliste for KIT er tilgjengelig for Insider-medlemmer. Ikke Insider? Les mer og prøv gratis
Første gang jeg har lagt merke til det, men topp 50 har økt med 24 prosentpoeng hittil i år. Mao, det er de store som akkumulerer. På et eller annet tidspunkt, så går det ikke an for topp 50 å akkumulere uten å presse kursen hardt, og antar jeg vi vil se et skikkelig kurshopp.
EDIT: se vcp sin post lengre ned
Det får jeg ikke til å stemme. Selv om jeg gjerne vil…
Fra 17.12.2018 - 16.12.2019 -1år, er det en nedgang på 2,26%
17.12.2019 - 131 107 830: 74,41%
16.12.1019 - 129 183 216: 72,15%
07.01.2019 - 130 942 837: 74,31%
Muligens @pdx har en bug i listene relatert til dette? Grafen for topp 50 viser en kraftig økning siste år, mens hvis man kikker på historiske lister har disse da høyere andel enn nå.
Ja, det er meget mulig. Jeg har hentet data fra ListeBot. Hvor hentet du data fra @Christian?
Har en teori. Grafen (summert, topp 50) her på TI tar utgangspunkt i hvor mange aksjer de som er på topp 50 NÅ hadde for ett år siden?
@pdx noe du kan se på? For hvis det er tilfellet, så er den grafen svært misvisende. (grafen over hvor mye topp 50 har eid siste året).
Jeg hentet dataene fra grafen ja…
Jeg skal kikke, mulig utvikleren har misforstått noe i utregningen der…
Ahh du så på den grafen til høyre der ja, no free lunch
Det satt litt inne å slå i hjel det innlegget, for det var super bull, men bra vi fikk avdekket en mulig feil.