Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kitron (KIT)

Vises i oversikten over handler:

Vises ikke som volum i grafen:

Hos netfonds så hadde denne handelen mest sannsynlig vært markert i sort som i “off-market”.

Hmm samme hos tradingview, også en grunn for bekreftelse. Hva er greien med dette?

Kanskje noen av de viktigste handlene å få med i vol, chartet! Dette lukter det av om er en «greie»

Noen som vet? Eller jeg megleren min hører pronto.

Mener off book blir lagt til volumet på end of Day.

1 Like

Snakket med Åsmund på meglebordet. Det stemmer, dette er innrapporterte handler utenom børs.( Lapping)Internt i meglerhus eller på tvers. Nordnet har bevist utelukket alle slike handler og dette er noe som skjer hele tiden på ose. Slik jeg forstod Åsmund så blir ikke chartet til Nordnet oppdatert etter børsslutt heller.

Dette er jo de viktigste handlene å overvåke. Skremmende hvordan de bare blir gjemt.

Noen her inne med infront eller en annen chart tjeneste som får opp dette i volumchartet? På infront kan man trolig sortere for dette og helt sikker skjult default.

@Evilfreud vises dette hos deg med pirato?

Vises hos investing.com (tiden er bare feil pga tidssone innstilling)

1 Like

Fargen er feil denne handelen gikk på bid på dette tidspunktet. er den rød eller grønn på 1min?

Siden dette gikk off-market, så var det hverken ask/bid, i Netfonds, så hadde denne handelen vært markert i svart, ikke rødt/grønt.

Alle de store volum-dagene i Kitron inkluderer nok off-market handler som så står for en vesentlig andel av volumet:

07.12.2017 så gikk det f.eks. rundt 20m aksjer på ca 6,50, det var slutten på en lang ørkenvandring nedover fra 8 kr. Jeg kjøpte meg godt opp relativt sett den gang, skulle bare vært mer grådig. :stuck_out_tongue:

1 Like

Ang infront trader’n; I loggen vises det selvsagt, og du kan filtrere på ordre type, så får du se volumet som gikk på ICEbergs og evt OffBook

I chartet i infront blir ikke dette volumet med på intradag chartene mens historical chart (daily og opp) så blir off book volum lagt til chartet umiddelbart (dette kan sannsynligvis konfigureres om hvis du vil/gidder)

2 Likes

I Tradingview er det samme. intradag timeframes blir den ikke med. på Daily er den med
(iallefall på fullpupp+ medlemskap og realtime ose)

1 Like

Ser du den nå i tradingview? Da er det i tilfelle forskjell på volume med og uten full pupp
29

Det er som jeg beskrev det tidligere.
Daily, eller høyere, da er off book volum inkludert.
4Hour, eller lavere, off book er ikke inkludert.

1 Like

Hei

Jeg har infront ja, hva vil du jeg skal sjekke ?

Vi fikk avklart det vedrørende infront, men får du med de store volumene (196k kl 11:02 og 74k nå i sted) som gikk i dag i det “vanlige pirato chartet” man har om man ikke har infront?

Aner ikke, bruker ikke pareto sidene noe særlig ( da de suger ass).

haha overraskende :wink:

Som også er grunnen til at det er veldig lett å få infront billig eller gratis via pareto.

Hva betaler du PR mnd? Forskjell firma privat?

Du får 3-6måneder gratis, så må du har et viss antall handler for å få gratis.

Meen antall handler kan du forhandle ned.

Bruker samme infront på privat konto, privat ASK og AS.

2 Likes

Solgte noen av aksjene jeg tok vare på for noen fra 9kr, så da har jeg bare 44k igjen, ca 2x hva jeg har pleid å ha, men med fra 51k her tidligere.

De frigjorte pengene er det som vanligvis har vært giringen min, så dette er ikke penger jeg har planlagt å ha investert hele tiden.

3 Likes

En fersk aksjonærliste for KIT er tilgjengelig for Insider-medlemmer. Ikke Insider? Les mer og prøv gratis