Ok, da er jeg inne etter å ha lest Q3 rapporten. Riktignok bare med en lyttepost men denne virker interessant og jeg har lenge ønsket meg mer flavours i min portefølje enn bare biotek.
En fersk aksjonærliste for KIT er tilgjengelig for Insider-medlemmer. Ikke Insider? Les mer og prøv gratis
Noen som vet hvor støtte finnes disse dager?
Satser på støtte på 10,8ish og så videre oppgang
Støtte på 10,7. Ellers er vel fort 9,5 neste nivå?
Synes ikke nivåer nedover er så tydelige å fastslå. Forholder meg til den stigende bunnlinjen som jeg postet noen innlegg over her. Hva legger du til grunn for 9,5?
Aksjen indikerer det i skyen og den har hatt en konsolidering i høst i området.
9,90 kr bør holde som støtte, for at caset skal være interessant teknisk imo, bra støtte i dette området fra tidligere topper, konsolideringer. Tidligere korreksjoner fra topp har noe mer nedside om man ser på % og treffer ganske nøyaktig på trendlinjen @Aksjesnila henviser til.
Enig i at 9,90 kan være et støtteområde basert på tidligere topper. Tror også 10,35ish evt kan være en mulighet før det, men begge disse linjene er litt vanskelige å trekke “rent”.
Når det gjelder den nedre trendlinjen som jeg viste til, så er forøvrig ikke det et nivå jeg tror på nå, basert på inntrykket av det fundamentale
Jeg regner nå med den vender før, topp 50 er fortsatt på kjøperen ser jeg, men om den får litt moment på nedsiden er 9.90 første jeg ville satt som støtte.
Investtech sier dette om Kitron pr 11/1-2020.
Noen her inne som gjør seg noen tanker om det de skriver?
Kort sikt:
Kitron har brutt den stigende trendkanalen på kort sikt, noe som i første omgang indikerer svakere stigningstakt. Det er ingen motstand i kursdiagrammet og en videre oppgang indikeres. Ved reaksjoner tilbake har aksjen støtte ved cirka 9.52 kroner. Det kortsiktige momentumet i aksjen er sterkt positivt, med RSI over 70. Det indikerer økende optimisme hos investorene og videre kursoppgang for Kitron. Aksjen anses samlet sett teknisk positiv på kort sikt.
Anbefaling en til seks ukers sikt: Kjøp (Score: 75)
Middels lang sikt:
Kitron ligger i en stigende trendkanal på mellomlang sikt. Det viser at investorer over tid har kjøpt til stadig høyere kurser for å komme seg inn i aksjen og indikerer en god utvikling for bedriften. Aksjen har brutt opp gjennom motstanden ved cirka 10.70 kroner. Videre oppgang er dermed signalisert, og det er nå støtte ved 10.70 kroner ved reaksjoner tilbake. Aksjen anses teknisk positiv på mellomlang sikt.
Anbefaling en til seks måneders sikt: Kjøp (Score: 88)
Lang sikt:
Investorene har over tid betalt stadig høyere priser for å kjøpe seg opp i Kitron og aksjen ligger i en stigende trendkanal på lang sikt. Stigende trender indikerer at bedriften er inne i en positiv utvikling og at kjøpsinteressen blant investorene er økende. Aksjen har marginalt brutt opp gjennom motstanden ved cirka 10.40 kroner. Etablert brudd vil indikere videre oppgang. Aksjen anses teknisk positiv på lang sikt.
Anbefaling en til seks kvartalers sikt: Kjøp (Score: 83)
Flere som tror på Kitron.
Kitron er anbefalt i Dine Penger for andre året på rad, av Lars Erik Moen fra Danske Invest. Som én av fem aksjer å holde i 2020.
En fersk aksjonærliste for KIT er tilgjengelig for Insider-medlemmer. Ikke Insider? Les mer og prøv gratis
Dere som er gode på TA, det ser vel ikke så verst ut for Kitron for tiden ? TA bare en side av saken. Det fundamentale er det jo ingen som kan sette noe spørsmål ved. Det ser rett og slett meget bra ut.
Det er jo veldig bra at bruddet på den forrige dobbelt toppen ser ut til å holde etter en liten fakeout
Ett bra innlegg om Kitron, fra Yuri på FI forumet.
KITRON en vinner i 2020
KIT19.01.2020 kl 10:06880
Jeg har fattet interesse for selskapet siden jeg anser det som kraftig undervurdert på Oslo Børs.
Først noen kjappe tall:
Kitron hadde en inntekt på NOK 738 mill i 2019 (Q3) som er 31% opp fra samme tid i fjor. De opererer innenfor mange forskjellige områder, men de hadde størst oppgang innenfor offshore og forsvarssektoren. Det skal nevnes at de også står sterkt innenfor industri/telekom og medisinsektoren.
De hadde en backlog på NOK 1572 mill i 2019, hvilket er en oppgang på 40% fra backlogen på NOK 1122 mill i 2018.
De hadde en EBITDA på NOK 60 mill i 2019 som er en 32% økning fra 2018. Dette tyder på gode utbytter i 2020, men trolig edruelige og fornuftige for å fasilitere videre vekst.
Mine betraktninger:
Jeg anser selskapet som økonomisk stabilt, med en vekst som er fornuftig. Kitron er stor innen sektorer som er pengesterke og robuste. Selskapets aksjeverdi har en stor oppside, i tillegg til fornuftige utbytter. Den store oppsiden ser jeg som en følge av at de er tunge i store, solide selskap i tillegg til at de har fått inngang inn i fornybar energi. Kitron fikk nylig en kontrakt verdt over NOK 75 mill hos et ledende selskap innen fornybar energi. Som alle vet er fornybar energi et marked i sterk vekst.
Avslutningsvis har jeg satt meg inn i fagmilitært råd 2019 som sier en del om ting i tiden i forsvarssektoren i Norge. Kort oppsummert blir det presentert fire (fem) alternativer for hvordan Forsvaret burde se ut for å møte dagens trusselbilde. Uansett hvilket som blir valgt økes satsingen med minst NOK 12 mrd og opp mot NOK 25 mrd. Hvilket alternativ de går for vedtas i løpet av våren 2020.
Og med det er herved Kitron-tråden 2020 åpnet. Har troen på et bra år!
Har ikke noe bedre estimat nå. Det som blir spennende nå er at på Q4-rapporten, så oppdaterer de vanligvis guidingen sin, så da får vi et nytt estimat for 2021.