Men er jo på pusekattvolum?
Volumet er ikke overbevisende enda, men det begynner ikke helt sjelden med lavt volum så her er det bare å følge med. Det er først ved brudd 11 eller dupp 10 man vil se store volumutslag, tror jeg.
Bekreftes, ligger inne med kjøp og det er lite salgsvilje her
Nærmer seg Q, utbytte og trolig annonsering av nye ordre, få andre som har en tilsvarende tilgang til pengebingen som the military complex .
Jeg er bull KIT og KOG i så måte.
Handelskrig mm legger ikke akkurat en demper på den fronten.
Jeg synes også energiordren virker spennende på litt lengre sikt.
Gikk inn med en pen slant her nå etter salg av Funcom. Kanskje ikke like spennende, men stabil aksje på vei opp!
Ligger på kjøpern her nå:money_mouth_face:
En fersk aksjonærliste for KIT er tilgjengelig for Insider-medlemmer. Ikke Insider? Les mer og prøv gratis
Ah shit ass, nå er jeg tilbake på 101% igjen.
Veddemålet mitt er på at de guider marginer ca som i 2018 og 10% organisk vekst oppå det for 2020 vs 2019. Da kan 2020 bli svært, svært pent. Regner med 40-50 øre utbytte til våren.
En fersk aksjonærliste for KIT er tilgjengelig for Insider-medlemmer. Ikke Insider? Les mer og prøv gratis
Ny analyse fra Norne.
We keep our Buy recommendation and NOK 13/sh TP unchanged on KIT share ahead of 4Q report on February 13th. Growth towards ambitious goals should be on track, valuation is not stretched and dividends look healthy, while defensive qualities of the share not be overlooked either.
KIT_2020-02-05.pdf (1,4 MB)
Kan jo varme opp til Kitron sin qpresentasjon med Note sine tall :
Financial performance October–December
• Sales increased by 22% to SEK 483 (397) million. Excluding acquisitions, growth was 20%.
• Operating profit was up by 27% to SEK 35 (28) million.
• The operating margin widened by 0.3 percentage points to 7.4% (7.1%).
• Profit after financial items increased by 24% to SEK 33 (27) million.
• Profit after tax increased to SEK 26 (24) million, corresponding to SEK 0.90 (0.83) per share.
• Cash flow after investments including acquisitions amounted to SEK 96 (-81) million, or SEK 3.32 (-2.80) per share.
EDIT: " Our market outlook is now much more positive than after Q3 and our view is that demand today is stronger. The order backlog continues to grow at the rate we expected, and our overall picture is that the conditions for continued strong growth are very good”, says Johannes Lind-Widestam, President and CEO."
Sterke tall fra Note , blir spennende hva vi får fra Kitron. Jeg tror på en sterk topplinje i og med att vi får noe bidrag fra fabrikken i Polen. Men tror også att marginene blir litt presset av samme grunn.
Men tror samtidig att vi får det beste Q4 noensinne.
Hadde vært fint hvis Kitron hadde kopiert den, hadde gitt EBIT på rundt 69mnok i Q4. Dessverre ikke så sannsynlig da.
Tok noe kit på den ene ASK kontoen. Blir sikkert sittende med den en god stund.
Praktisk å eie sånne aksjer i en urolig tid.
Jeg klarer ikke helt å bli enig med meg selv om hvor påvirket de kommer til å bli av mulig dårlige tider, men antar jo at ihvertfall forsvarsdelen tusler og går som før.
Forsvaresdelen kommer nok til å gjøre det enda bedre når JSM ordrene renner inn til kongsberg.
Har ikke undersøkt selv, men er de også involvert i JSM/NSM hos Kongsberg?
Det er korrekt. og i NASAM( Bakke til luft systemet).