Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kitron (KIT)

Fra årsrapporten:

image

Jeg vet ikke hvordan den nåværende situasjonen i Kina påvirker produksjon, men hvis den påvirker den negativt, så vil Kitron beholde et uforholdsmessig stort varelager.

hva mener du ?

Stopper ting opp i kina vil jo lageret til Kitron krympe uten at de får forsyninger.

Resultatet av leveringsproblemer fra og med midten av 2018 gjorde at Kitron måtte bygge opp et buffer ved å gjøre større ordre. Mao, selv om hele sektoren hadde leveringsproblemer, så fikk du varer, bare ikke til “normal” tid. Jeg antar dette vil være tilfellet her også. Samtidig, hva er det som er stengt ned? <10% av Kina? Burde ikke ha så mye å si.

Ahh, sånn ja.

Mange leverandører bygger jo opp lagre før kinesisk nyttår også.

Det som er stengt ned er shipping internt i Kina og ut av Kina.

Foreløpig ser det ut som dette gir 4uker ekstra levering.

1 Like

Ble litt påfyll til KIT ask kto her og i dag.Da er det bsre å vente på utbytte og sitte long!

Norne har oppdatering på kit, poster denne om litt

2 Likes

Ble postet her for 6 timer siden

1 Like

Tradisjonelt sett, hvor bra treffer de?

Norne? Har faktisk ikke fulgt med så bra, men jeg tenker guidingen til Kitron mer sikter til 3300 mnok topplinje, ikke 3350 mnok som Norne estimerer. Samtidig, jeg synes det er mer interessant det @nofun poster om Note. De er ganske så sammenlignbare, så når framtidsutsiktene for Note ser bra ut, så gjør det det for Kitron også.

3 Likes

Ligger veksten på nivå med Note havner de rundt 3300 og med grei utvikling i defense ( og eventuelt offshore/marine ) så havner de et sted mellom 3300 og 3350 ?

1 Like

En fersk aksjonærliste for KIT er tilgjengelig for Insider-medlemmer. Ikke Insider? Les mer og prøv gratis

Den 5. største eier i Kitron, økte med 118k aksjer forrige uke. Tar det som et hint om at vi er i godt selskap.

Sensommeren 2011 var det lange friåret over og Tveitereid skaffet seg et kontor på Aker Brygge for å kunne satse for fullt på forvaltning av egne penger.

– Siden den gang har jeg oppnådd en samlet avkastning på over 1.100 prosent. Annualisert blir dette en årlig avkastning på rundt 45 prosent, sier Tveitereid.

Til sammenligning har Oslo Børs Hovedindeks steget rundt 130 prosent i den samme perioden, en årlig avkastning på drøyt 13 prosent.

– Skal jo ikke være mulig

– Å levere 32 prosent årlig meravkastning skal jo ikke være mulig. Dette dreier seg om enormt mye flaks, at jeg har kommet inn i riktige selskap på riktig tidspunkt, og at jeg har hatt et godt marked i ryggen, sier Tveitereid.

5 Likes

Prøver seg her nå :+1: :ok_hand:

1 Like

Her er det en som har troen og en som ikke har troen på hva som blir presentert :wink:

7 Likes

Hei,

Når betales utbytte? Kvartals vis eller 1 gang pr pr ?

1 gang per år i slutten av april/begynnelsen av mai.

1 Like

Gjetter på 50 øre ±5 øre utbytte :slight_smile:

3 Likes

Jokeren her er jo hvor mye det har kostet å drive i gang den nye fabrikken i Polen. Vet heller ikke noe om utgiftene med dette taes i en pott eller att de fordeler det utover flere kvartaler.(normal avskrivning)

Jeg er nå mest spent på guidingen :see_no_evil:

1 Like

Litt spøkefull cup&handle kanskje, eller hva? :blush: