Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kitron (KIT)

Fabrikken var jo ferdig i Q3 og hadde ansatt mange iløpet av q3 . Så vidt jeg husker hadde de allerede sent første faktura i slutten av oktober og de hadde et lite håp om at den ville bidra postivt allerede i q1(kan være jeg husker feil men… ) .

EDIT:
"During the third quarter, construction of Kitron’s new factory in Grudziądz, Poland, was finalized, and production is ramping up in the fourth quarter, as planned. The start of the Polish operation has contributed to growth in the number of employees during the quarter.
"

1 Like

Stemmer det men det har nok kostet en del å få opp en tilfredstillende hastighet på produksjonen. Med Kitrons strenge krav til feil på enheter vil det være naturlig att de har startet litt forsiktigt.

Guidingen er jeg ikke bekymret for, tviler på att mye har forandret seg det siden Q3. :+1:

Jeg tenker på guidingen for 2020, jeg tenker de treffer litt over midten av guidingen for 2019. :slight_smile:

Greia er at for å nå målsetningen for 2025, så trenger de kun 8,3% vekst i årene framover, men jeg tror markedet er mye bedre enn det nå ettersom både Note og KOG går så det suser. KOG er jo opp 11,2% allerede i dag. Jeg tror det er endel som nå begynner å få øynene opp for KIT. :slight_smile:

2 Likes

Enig, tror Polen og en stadig forbedring i marginer i USA vil slå meget posetivt ut.

Veldig spent på utviklingen innen defense og offshore/marine. Når man ser på utviklingen til KOG så er det jo lov å håpe at den kan bli “brukbar”…

2 Likes

Når kommer rapporten i morgen? 0700 var sist Q4 rapport. Skal de ha noen presentasjon?

Står bare 13. inne på siden deres, men de pleier å komme mellom 7.30 og 8.00.
Webcast har vært alt fra 8.30 også så sent som 14.30

De kjører bare 14:30 på sommeren :smiley:

EDIT: Står 08:30 på kitron.com

2 Likes

Takker :sunglasses:

Kitron: Q4 2019 - Sterk utvikling fortsetter

6 Likes

KIT - Nøkkelinformasjon knyttet til foreslått kontantutbytte for Kitron ASA

Da trengte de ikke lang tid for at Polen skulle gå i null :

Made break even in December 2019

2 Likes

Guidet til 211 - 259 for 2020, så 4,7% til 28,5% vekst. Snitt på 16,6%.

3 Likes

Så ikke dette solid ut da? Teknisk så den fin ut nå.

2 Likes

Jeg tror de havner i øvre halvdel av guidingen uten problemer. :money_mouth_face:

Tenker fond på kjøpern nå! Kitron er en stødig skute med utbytte! :moneybag: :rocket:

2 Likes

20k på 2 uker er innafor :+1: takk @christian som “lurte meg” inn her for litt tilbake.

6 Likes

Solgt ?

1 Like