Solgte 10k til på 12,38. Veldig fornøyd med utviklingen her. Tenker at P/E 16,7 er omtrent så høyt som denne aksjen vil gå. Tenker også at budsjettet til kitron er på 3500m omsetning og 16,6% økning i ebit. Mye av oppsiden er da tatt bort hvis de ikke klarer å levere helt i toppsjiktet av det de forventer. Evt at aksjen blir helt repriset.
Sitter fortsatt med 25k fordi jeg ikke vet om noen andre aksjer som gir bedre avkastning med samme risikoprofil.
Jeg har i motsetning til flere av dere som kjøper og selger flere ganger i året, sittet med samme antall aksjer siden mars/april 2015. Skrevet dette før men flere nye her, tradet mye før, men har nå i flere år hatt hell med å sitte stille over lengre perioder i flere aksjer. Kitron har være en gullgruve for meg.
Kjøpskurs 2,54 justert for utbytte 1,03 Når utbytte utbetales i mai( 0,50) for 2019 detter dette til 0,53 pr aksje.
Jeg fant ut etter flere år med trading att jeg ikke var dyktig nok. Jeg kjøper og selger i selskaper innimellom men dette er så sjelden att jeg neppe kan kalle meg en trader.
Hver og en som er aktive i Kitron kan jo enkelt gjøre opp ett regnestykke for seg selv, for å finne ut om tradingen har lønt seg, eller att de burde ha sittet stille med ett gitt antall aksjer.
Jeg tok valget å sitte igjennom både opp og nedturer og dermed har jeg vært så heldig og fått med meg hele oppgangen.
Edit:
Kursen har jo slitt med å bryte 10eren, mye filing mellom 8-9-10kr i lang tid. Jeg mener att selskapets ledelse har vist høy kvalitet i det de har gjort over flere år. Guidingen deres stemmer nesten alltid, de pleier jo faktisk og overgå seg selv de fleste gangene. De gikk 10 mill i underskudd både i Polen og i USA i Q4, Polen skal allerede nå drive i pluss, kommer USA etter kan 2020 bli året som tar kursen videre oppover mot og forbi 15kr. Det er ihvertfall mitt target for dette året.
Det eneste skjæret i sjøen som jeg ser, må være om dette viruset går helt bananas.
Jeg satt på 16k i et par år, økte til 20k og så til 50k og nå nede på 25k, så jeg er jo egentlig mer optimist mtp kitron enn deg.
Solgte ned fra 50k til 35k og så opp til 50k forrige uke, det tapte jeg 2500kr på. Går ellers stort sett litt i pluss. Er som du sier ikke alltid så lett. Glad jeg ber det i meg, hadde ellers gått glipp av 20000kr
Btw, har 12-18 som target for 2020, men 18 er kun mulig hvis de går godt over sin egen guiding.
Jeg er fornøyd med alt over 14kr i år
Fikk akkurat melding fra megler i SB1M at analytikeren deres tok opp kursmålet i Kitron fra 12 til 14.
Pareto har target price 10,5 fra juli 2019. Det kommer vel gjerne en oppdatering derfra også
Blir vel å kjøpe litt igjen fra 11.50 og nedover for min del, tenk om den skulle ned på 10.50ish igjen, gull
Snur den og går opp igjen før så gratulerer med dagen til resten
Nice timing
Har kjøpt mere i dag. Sitter nå med 44K.
Og de blir long!
God helg
Så ut som et flagg med target ca 12,4, så la meg et par øre under. Solgte 15k tidligere på dagen på 11,8, så i snitt gikk jeg ut på 12, som er ca dagens kurs.
Kan vel ikke klage på 12kr heller ?
Det er jo lettere absurd hvis den skal tilbake der den var på 10.0-10.5, men KIT-aksjen har som sagt en lei tendens til å falle tilbake. Men da får vi som har troen på dette her mulighet for enda en fin inngang.
Solgte det jeg hadde på 12 og gikk ut med en økning på 83% , synd antallet var lavt i utgangspunktet
KIT - KORREKSJON: Nøkkelinformasjon knyttet til foreslått kontantutbytte for Kitron ASA
Norne har oppdatert. Fra Torsdag.
KIT_2020-02-13_IC.pdf (1,3 MB)
Dividends & 2020 guidance in line despite slightly weaker 4Q figures
Kitron’s 4Q figures this morning were slightly weaker than expected, but DPS was in line. 2020 revenue guidance was largely in line as well with a bit higher midpoint EBIT margin goal presented vs our estimate. Corona virus impact is seen limited on company’s operations and Chinese facility should gradually resume full operation from the current 30%. All in all, no major changes to our estimates and TP seen and our positive stance is likely to stay.
4Q numbers a bit weaker than expected, but dividends in line
Kitron delivered 4Q19 figures this morning with sales of NOK 889m being 5% below our NOK 937m projection. EBIT margin was 6.1% (6.0% expected) and EBIT landed at NOK 54m, about 4% below our NOK 57m estimate. Despite the slightly weaker figures, dividends of NOK 0.50 per share were proposed, which was spot on our expectation and equivalent to a healthy 4.5% yield.
China plant running at 30%; limited overall corona virus impact seen
The company said that due to the corona virus in China, its plant there is running at only 30% capacity (Kitron China revenues comprise about 10% of group’s total), but is expected to resume full operations gradually. Most Kitron’s tier 1 suppliers are running and the company is taking action to limit any effect from the virus outbreak in China.
2020 guidance as expected for revenue and a bit better on EBIT margin
Guidance for this year was announced in the report – revenues of NOK 3.3bn to NOK 3.7bn with midpoint being spot on our NOK 3.5bn estimate. EBIT margin is guided to be 6.4-7.0% vs our estimate of 6.5%. EBIT margin improvement will mainly be driven by Polish facility getting to full operations (break-even in December) and as disruptions from the flooding in US is resolved.
Estimates not likely to change much and our positive stance should stay
We are not likely to change our estimates and TP much following the report and in-line guidance for 2020. Therefore, our positive stance should stay given the share price does not rally on the report.
Analyst
Tomas Skeivys, CFA
+47 21 95 37 49
tomas.skeivys@norne.no
En fersk aksjonærliste for KIT er tilgjengelig for Insider-medlemmer. Ikke Insider? Les mer og prøv gratis
Ikke store forandringer på top 50 forrige uke , men en økning på drygt 100k aksjer. Bra att de store holder.
Dagsfersk update fra NorneKIT_2020-02-17.pdf (1,5 MB)
Staying positive ahead of CMD on March 18th
Kitron’s 4Q figures last Thursday were slightly weaker than expected, but DPS was in line. 2020 revenue guidance was largely in line as well with a bit higher midpoint EBIT margin goal presented vs our estimate. Corona virus impact is seen limited on company’s operations and Chinese facility should gradually resume full operation from the current 30%. All in all, we stay positive on the stock with a higher TP of NOK 14/sh (13) and expect good news to come out of the CMD on March 18th.
4Q numbers a bit weaker than expected, but dividends in line
Kitron delivered 4Q19 figures on February 13th with sales of NOK 889m being 5% below our NOK 937m projection. EBIT margin was 6.1% (6.0% expected) and EBIT landed at NOK 54m, about 4% below our NOK 57m estimate. Despite the slightly weaker figures, dividends of NOK 0.50 per share were proposed, which was spot on our expectation and equivalent to a healthy 4.2% yield.
China plant running at 30%; limited overall corona virus impact seen
The company said that due to the corona virus in China, its plant there is running at 30% capacity (Kitron China revenues comprise about 10% of group’s total), but is expected to resume full operations gradually. Most Kitron’s tier 1 suppliers are running and the company is taking action to limit any effect from the virus outbreak in China.
2020 guidance as expected for revenue and a bit better on EBIT margin
Guidance for this year was announced in the report – revenues of NOK 3.3bn to NOK 3.7bn with midpoint being spot on our NOK 3.5bn estimate. The guidance is very much supported by a very strong backlog of NOK 1.9bn, representing 29% organic growth YoY (41% incl. acquisition from API). EBIT margin is guided to be 6.4-7.0% and we now expect 6.8% (up from 6.4%). EBIT margin improvement will mainly be driven by Polish facility getting to full operations (break-even in Dec.) and as disruptions from the flooding in US are resolved.
Positive stance stays at a bit higher TP of NOK 14/sh (13) ahead of CMD
We are looking forward to the CMD update on March 18th, where 2025 targets of NOK 5bn in revenues at 7% EBIT margin should be updated and we believe there might be slight upside to those targets. Therefore, after small changes to our estimates we increase our TP to NOK 14/sh and keep our buy recommendation ahead of the CMD.
Analyst
Tomas Skeivys, CFA
+47 21 95 37 49
tomas.skeivys@norne.no