Sparebank 1 har og kursmål 14 nå!Med kjøpsanbefaling.
Har du analysen?
Jeg har den hjemme, de gikk opp fra 12 til 14. Kan poste den i kveld.
Så vidt jeg vet har vi nå 3 på 14 på en på 15.
Meglerhusene ser ut til å endelig begynne å legge merke til hva som skjer i Kitron.
Jeg er ute og reiser, så den på mobilen.
Men Halling fikser den så er nå den bra!
Takker på forhånd
Her er den. Analyse SB1M.
KIT - target increase.pdf (657,9 KB)
Kortverson:
16% EBIT CAGR next 2 years at ‘20e EV/EBIT of 12.1x. Sounds okey to me?
Reiterate our Buy rec. and increase target from NOK12 to NOK14 on back of higher estimates
Let us make this very simple this time. As always, reported figures were spot on expectations, mid-point
guidance for 2020e the same and the current order backlog support the mid-point revenue guidance and
NOK20m in “one-offs” during 2019 make us play with the thought of EBIT margins in the high-end of
guidance (6.4%-7%) in 2020e. Among other therefore, the share reached our NOK12 target price yesterday
after surging 10.5%. So, what now? The investment case is simple;
- KIT has, if not the, among the best mgmt. teams in our coverage universe (not to step on any toes, but
its tough competition as we have the pleasure to also cover TORG, BOUVET and MEDI). - With 8% organic revenue growth, and outlook for YoY increase in EBIT margin in 2020 from 6.1% to 6.8%
(NOK20m in “one-offs” in 2019, and adjusted for this KIT delivered EBIT margin of 6.7%), KIT is yet again
set for significant EBIT growth in 2020e (close to 20%). - Moreover, with both the Poland facility and USA plant expected to operate at or below 5% EBIT margin
in 2020, we also argue KIT is set for EBIT margin expansion in 2021e, which lead us to increase our ‘21e
estimates significantly (12.6% on EBIT). - In addition, we learned that normalized EBIT margins in Poland are above levels in Lithuania, which has
delivered 8-9% EBIT margin. Hence, we can also believe in higher over the cycle EBIT margin for KIT (from
6% to 6.5% vs. guidance of 7%), which impact our mid-cycle valuation accordingly (from NOK12 to NOK14). - Coupled with the fact that KIT has i) been through a heavy capex period and we are now moving into a
more “normal” level and ii) declining working capital, we look forward to shareholder return through a
combination of revenue growth (8%), margin expansion (1pp in 2 years) and solid dividends (4.5% - 5.3%). - KIT currently trades at 2021e P/E and EV/EBIT of 11.5x and 10.8x, respectively or 5.3% dividend yield.
Jeg skylder på aksjesladder episoden!.
Mange som har fått øynene opp for denne etterpå
Jeg har posisjonert meg 50/50 for en historisk reprising av Kitron ELLER nedgang fordi Korona-viruset tar rotta på aksjemarkedet i noen måneder
Er det der dere reklamerer for aksjer som dere er inne i?
Vi har et segment hvor vi prater om de aksjene vi eier den uken ja.
Jeg trakk frem Kitron sist episode som en aksje jeg eide.
De aller fleste her inne reklamerer vel på en eller annen måte for aksjene de eier.
Jeg føler det er ganske legitimt å prate om posisjoner man har så lenge man er åpen om at man har dem og hvorfor man tror det er en bra investering.
Absolutt, så lenge man ikke bruker det som ren pump&dump
Jeg tror kitron sammen med svenske stillfront og embracer er det nærmeste man kommer blue chips på dette forumet. En typisk tekinvestor som regel med høy risiko bryr seg ofte lite om vanlige blue chips.
Ebit var 201,5m i 2019, de guider 16,6% vekst, så 33m til i 2020. 33m ebit delt på 179m aksjer gir 18 øre, også trekker man fra 22% skatt får man et resultat på 14 øre ekstra i 2020. De har guidet lavere lagertall fra midten av 2020, så antar at renteutgiftene er tilsvarende eller lavere for 2020. I 2019 hadde de et resultat på 74 øre pr aksje, +14 for økt resultat for 2020 gir et estimert resultat på 88 øre for 2020.
Hvis de prises til P/E 17 om ett år også, så får man en kurs på 14,96, eller en oppgang på 20,6% også har man i tillegg fått et utbytte på 50 øre, så 24,67% avkastning totalt sett.
Her tas det utgangspunkt i at Kitron leverer som guidet i 2020 og at de har tilsvarende bra guiding for 2021 som nå og at aksjemarkedet er like bull i 2021. Potensielle skjær i sjøen er Korona-viruset som de par siste ukene har redusert CO2 utslippene i Kina med 25% vs en normal februar og et aksjemarkedet som er ca så bull som du klarer å få det.
Jeg er 50/50 til hvor dette går
En fersk aksjonærliste for KIT er tilgjengelig for Insider-medlemmer. Ikke Insider? Les mer og prøv gratis
Mandatory notification of trade
Hmm hmm
Satser på at det var for å dekke inn tap andre plasser🙉