Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kitron (KIT)

Han sitter jo på en del aksjer etter salget og av og til kan det jo hende folk trenger litt cash til skatt/nytt bad/+++++ :wink: . Husker CEO og CFO i Stillfront solgte ca 20% av aksjene sine rundt 240kr i 2018 ( sommeren ? ) og kan ikke si at det har hatt noe å si for hvordan selskapet drives ( eller hvordan aksjekursen har utviklet seg).

Blir ett greit bad… :+1:

1 Like

Interessant candle her, 50 øre på 5 min :stuck_out_tongue:

1 Like

Mange som "ristes " ut i dag. Kjøpte nå litt jeg!

2 Likes

Noen som har troen ihvertfall, Corona eller ikke. [Egil Christen Dahl Som står bak Velven Gård forsetter å øke i Kitron oppe i over 8% nå og den største eieren i Kitron. Han kjøpte over 1,5 Mill aksjer forrige uke.

1. VEVLEN GÅRD AS +1 510 000 +11,66% 14 464
5 Likes

Du som er så langsiktig trenger ikke tenke spesielt på Corona-viruset. Tror nok Sestokas tenkte på Corona-viruset mer enn på Kitron fremtidige salg og omsetning, selv om det ikke er noen garanti for det utover at det kun var han som solgte. Kitron påvirkes selvfølgelig av Corona direkte de også, men ikke om man tenker et par år frem i tid.

Neida Corona viruset får gå sin gang, Siste oppdatering fra ledelsen er jo att alle fabrikker går for fullt, unntatt China den gikk for 30%. Både Kitron og aksjonærer kan være glad for att Kitron fremdeles hadde store delelager å plukke produksjons deler fra.
Den nye fabrikken i Polen kommer jo inn for fullt i Q1
Synd att det er noe begrenset prod i China, nå blir helt sikkert Q1 ok men, uten dette tror jeg Q1 virkelig hadde “vekket” markedet.
Ingen stress da får vi ta det i Q2.

2 Likes

En fersk aksjonærliste for KIT er tilgjengelig for Insider-medlemmer. Ikke Insider? Les mer og prøv gratis

Topp 50 har økt med 300k forrige uke. Mange små har tydeligvis solgt seg ned forrige uke, mens de største øker.

2 Likes

Fant foresten dette i meldingen som kom 23/7 -18 om at de skulle satse i polen :

“The plan is for a leased facility, purpose-built for Kitron. Investments and capacity increase will occur gradually over a period of about five years. Total expenditure over this period is forecast to be approximately EUR 15 million and is expected to be handled within the annual capital expenditure range of 2-3% of revenue previously indicated by the company.”

3 Likes

En fersk aksjonærliste for KIT er tilgjengelig for Insider-medlemmer. Ikke Insider? Les mer og prøv gratis

Top 50 kjøper seg ytterligere opp i Kitron, Økningen forrige uke var på 930k aksjer. :yum:

1 Like

De kan sikkert få billige aksjer i dag :slight_smile:

Det stemmer nok, her blir det akkumulert av de som klarer å se forbi corona viruset.
Jeg har ingen tro på att dette er den nye svartedauen, alvorlig ja. Men dette kommer vi oss igjennom. Jeg solgte jo mine Fun aksjer og 500k av dette kommer til å havne i nettopp i Kitron. Ikke kjøpt noe enda. Sikkert mange gode kjøp der ute nå men Kitron er mitt bet. Årevis med solide utbytter å en ledelse som leverer og har levert nesten i overkant av sine egne prognoser.

1 Like

Skal kjøpe meg inn i Kitron igjen selv, ser ut som det kan bli en god mulighet i løpet av de neste ukene :slight_smile:

Solgte litt på Korona-frykt og var nede i 30% men kjøpte meg i dag opp til 60%. Jeg tviler på at Kitron når midten av guidingen sin, men tenker at lavere rente gjør at avkastningen til Kitron blir priset høyere.

1 Like

Fikk 10k i dag.

Etter utbytte i 2019 stod den i 9,2.

Begynner å bli bra pris på denne nå.

1 Like

Men er ikke KIT med all sin produksjon rundt omkring i verden virkelig utsatt for dette viruset? Man er evhengig av leveranser fra underleverandører etc, mange ledd som må fungere for å få produsert et produkt i en fabrikk.

Det stemmer, men de har varelager på ca 400m og varelager for å oppfylle kontrakter på ca 350m, så 750m tilsammen. De omsetter for ca 850m i kvartalet, så de kan gå nesten tre måneder uten forsyninger. Jeg regner jo også med at de bygget opp lageret litt ekstra nå før kinesisk nyttår, så sånn sett ikke den verste tiden at det blir kluss.

Spørsmålet jeg stiller meg er:

• Hvor lang tid blir supplychainen negativt påvirket? <3 mnd og det burde ikke være så store problemer. De får bare ikke bygget ned lageret fra Q2 av og utover som planlagt.
  • Hvordan går det med etterspørselen etter varene? Her er det kun en mindre bit knyttet opp mot oljebransjen. De leverer også utstyr til legemiddelbransjen og militært utstyr som nepper blir rammet.

Midten av guidingen de har kommet med er jo et resultat på 88øre, vs 74øre i 2019. La oss si at Q1 og Q2 blir rammet, men ting tar seg opp igjen i Q3 og Q4. Da ser plutselig Kitron veldig billig priset ut. Spørsmålet er vel egentlig om man tror på en langsiktig resesjon…

2 Likes