Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kitron (KIT)

Spørsmålet er om det er underleverandører som blir det store problemet. Kitron har jo vist tidligere er at de han klart å håndtere komponentmangel på en bra måte. Kanskje er det heller mindre ordrer i en periode som blir det største problemet ? Tenker iallfall at industri som står for en god del av omsetningen og som har korte kontrakter kan bli påvirket en del.

EDIT: Industri stod for 38% av omsetning og 26% av backlog i q4

3 Likes

Ledelsen jobbet vel med å redusere arbeidskapital og varebeholdning før viruset fikk sitt inntog. Får håpe de ikke kom så langt i det arbeidet, for det er vel deres sterkeste kort nå😂

Og der var jeg nede på 30% av max igjen. Jeg tror Koronafrykten kommer til å ta markedet ganske hardt de neste ukene. Det vil neppe ha noen varig fundamental effekt på Kitron utover 2-3 mnd, men tenker at risk/reward på å sitte med 60% av max nå ikke er god. Det er spesielt trenden i USA og USA sin funksjon som bjellesau for den norske børsen som gjør at jeg tar et skritt tilbake.

1 Like

Her blir det kjøp om 1 år. :slightly_smiling_face:

Jeg tipper jeg er på max innen slutten av mars, om det blir i morgen eller om tre uker jeg kjøper tilbake vet jeg ikke. :man_shrugging:

Sitter klar for å komme inn igjen. Men noe tidspunkt på det er vanskelig! Ser for meg under 9 tallet en plass. Alle aksjer er for riski nå. Se bare Equinor som faller så kraftig i dag er en stor nok advarsel!
Men lykke til de som forts.sitter i Kitron.

1 Like

10k ut igjen i dag.

Kitron to provide strategic business update

Her er mitt chart:

Satset på en undershoot mandag morgen og hadde kjøp på 9,06. Den ble litt for grådig da rekyl kom på 9,10. Under normale omstendigheter ville jeg tenkt at vi ser en grei test av den stigende støttelinjen, men med makrosituasjonen nå… Hva tenker andre om muligheten for brudd ned og evt hvor neste støtte ligger?

Du har jo tatt for deg støtte fra den stigende trenden, så da tar jeg horisontale støtter. 8,9, 8,2 og 7,8

Kitron er såpass lite likvid at hvis en større aktør skal ut og gjør det over børs, så kan man få en dump tilsvarende den i slutten av 2017 som endte på 6,5 (ned fra 8,8). Det er, hvis ikke økonomien kræsjer en sinnsykt bra kjøpsmulighet. Jeg tenker det tilsvarer at kursen går ned i 7,9 nå.

Hva Kitron guider 18. mars blir jo også veldig interessant. Hvis de der opprettholder guidingen sin, så er 12,5 og forrige topp det mest interessante punktet. :stuck_out_tongue:

3 Likes

Hadde vel vært rimelig heftig om de opprettholdt guiding i nåværende situasjon :slight_smile:

1 Like

Det er en range i guidingen, stor forskjell på 6,4% margin og 3300 omsetning og 7% og 3700 omsetning. Husk på at guidingen kom når det begynte å bli problemer i Kina. Den dårligste guidingen gir marginalt bedre ebit enn 2019.

En typisk oppdatering vil vært at de forventer å ende i den nedre enden av guidingen.

2 Likes

Er det mulig vi ser en endring i foreslått utbytte for å opprettholde likviditeten i selskapet?

Hvis de merker såpass stor nedgang at de vurderer å endre årets utbytte så selger jeg nok det jeg har i kitron :slight_smile:

2 Likes

relatert til kit

1 Like

kom litt info fra Note i dag :

6 Likes

hva er relevansen til Kit?

De er i samme bransje. Note har en del lavere omsetning enn KIT men har vel hatt bedre marginer.

1 Like

Kitron går nesten alltid bra, på linje med note.

@nofun takk! Kjøpt meg opp til 40k igjen. Med utbytte så er prisen 7,83.det må jo være bra når target ved bullmarked og levert midt på guidingen om et år er 15kr :see_no_evil:

Jeg holder litt tilbake i tilfelle osebx skal teste 530 :sunglasses:

2 Likes

Faren er jo at det er i de neste 2-3 månedene vi vil se de største effektene ?