Joda, men da er i hvert fall q1 i boks. Kan leve med ett ræva kvartal. Prisen er jo ned rundt 40%.
Jeg synes ikke alt ser rosenrødt ut:
So far this year, the availability of electronics components and other production materials has been relatively good despite the problems surrounding Corona.
Kommer det noen uttalelse på dette 18 mars tror dere?
Jeg hører fra retail vennene mine at kina i stor grad er back on track for produksjon. De er livredde for å miste kontrakter der. Så jeg tror komponent biten ordner seg for KIT.
Skulle akkurat til å skrive det samme, Kina er mer eller mindre friskemeldte
Synd at kundene til Kina snart har brukket rygg…
Kjøper litt forsiktig, skal vi ned på i overkant av 6.00 så blir snittet bra, og sparer giring i det lengste
Ned 25% på 5 dager tilbake til nivå kursen var tre år tilbake i tid. Fortsetter det en krone ned om dagen ut neste uke blir kitron aksjer tilnærmet gratis. Spennende dager!
Handlet nye 10k i dag 7,78 er mer enn OK kurs for meg.
Eid! Jaja, satt offline og passet baby etter kjøpet, så får bare sitte i det.
Med Wall Street ned 10 % i kveld tror jeg nok Kitron skal videre ned i morgen dessverre.
På Hegnar Online er det gjengitt noen punkter fra en artikkel i Tvedestrandsposten:
-
Produksjonen på Kitron går omtrent som normalt
-
Administrerende direktør må i hjemmekarantene når han kommer hjem fra jobbreise i USA
-
De var tidlig i gang med å iverksette smitteverntiltak
-
De har en fleksibel skiftordning (to skift) som gjør at ansatte får mulighet til å være hjemme med barn ved behov
-
“Vi opprettholder verdiskapning og produksjon som planlagt”, sier adm. direktør
(Jeg antar at det her kun er snakk om virksomheten i Norge)
Blir spennende med en oppdatering fra selskapet til uken!
En fersk aksjonærliste for KIT er tilgjengelig for Insider-medlemmer. Ikke Insider? Les mer og prøv gratis
Når kommer de med en oppdatering til markedet, er det denne uken her?
18/3 kl 10:00
Har sjekket Aksjonærlisten, og må vel kunne si at topp 25 er grei lesning ?!
Jaja, 44,5k Kitron her nå, ikke den peneste dagen å sitte tungt lastet, men synes det stort sett ser greit ut for produksjonen til Kitron. Så er spørsmålet om etterspørselen holdes oppe.
Defense & Aerospace er vel først og fremst militært og burde holde seg fint. Energy/telecoms burde også holde seg greit. Industry kan nok bli truffet ganske hardt, mens Medical devices tenker jeg holder seg fint. Muligens det kommer noen hasteordre nå? Offshore/Marine er vel dødt?
Data fra Q4 2019 rapporten. Kitron guidet 0-12% vekst i 2020 vs 2019 og leverte 812 mnok revenue i Q1 2019, så hvis de leverer innefor guidingen, mellom 812 og 909 mnok i Q1.
Dette er litt spesielle tider nå. Tror det kan være et godt råd å spre kjøpene over litt tid nå.
Jeg er spent på hva den 18. vil bringe. Tror KIT vil bli påvirket mye av corona, men kan selvfølgelig ta feil. Både på komponent-siden, kunder som går konkurs eller får betalingsproblemer tror jeg det vil bli vanskeligere.