Helt klart når 130k aksjer klarer å sende kursen ned 10%…
Når man ser hvordan Kitron har håndtert nedgangen i offshore/marine fra 2014 ( o/m i q1 2014 hadde vel større omsetning enn o/m i hele 2016+2017) og komponentmangelen for kort tid siden så føler jeg dagens ledelse er en del hakk bedre enn de som de erstattet
Kitron: Opprettholder strategiske ambisjoner og utsikter
Kitron: Maintaining strategic ambitions and outlook
Basert på det jeg leser her så kjøper jeg mer på disse nivåer, dette blir så bra på kanskje både kortere men ikke minst lengre sikt
Altfor pessimistisk, Kitron guider jo god ordreinngang og alt mer eller mindre som normalt inntil videre. Dette blir pent
Med på kjøpet nå, så får man jo også utbytte på 50 øre som utbetales i mai
Positivt overrasket over det de kom med nå, trodde de skulle bli hardere rammet.
Kjøpte 10k til i dag, har nå 54,5k. Utrolig at noen ville selge på 7,10 i dag. Er fristet til å bare glemme denne aksjen fram til etter Q4 2020 rapporten, men blir sikkert noe trading.
Webcast kl 10 i dag
Han nevnte også elektronikk til respiratorer.
KIT opp 8,4% og Note ned 6.98% . Noen som flytter over ?
Dette hørtes vel helt greit ut. Dem tilogmed ansatte nå i disse tider ! Kitron virket jo nesten som ikke var berørt av det som skjer i verden nå, men som sjefen sa, så vet dem jo ikke hva som skjer i verden fremover. Utbytte var vel også avklart . Virker som et safe bet dette her !
En får nå Kitron til 7,57 kr Tar en høyde for utbytte betaler du 7,07 kr pr aksje nå. Den var vel i 12 kr for litt siden !!
Kommer vel an på neste styremøte
Jeg tenker uansett at det ikke er q1 som blir mest påvirket av corona.
Virker jo litt merkelig om dem ikke utbetaler det , spør du meg .
Det jeg fikk med meg fra dagens presentasjon:
Jeg er veldig fornøyd med hvor bull CEO hørtes ut. Han sa han ble veldig overrasket hvis ikke de leverte tilsvarende eller høyere topplinje som i 2019 (og de guider mye bedre marginer). Han var også klar på at de er vant med store variasjoner, med sesongvariasjoner i Lituaen hvor de går mellom 500 og 1000 ansatte.
Når det kommer til lagersituasjonen, så pusher de kundene sine til å komme med konkrete ordre og får kundene til å betale for delene og ha dem på consigned lager hos Kitron. Dette reduserer nedsideriskoen til Kitron vesentlig.
Kitron var veldig lite eksponert mot bil/fly industrien. Først og fremst mot forsvar. Sist, men ikke minst, de leverer deler til medisinsk utstyr som respiratorer som det jo er litt etterspørsel etter for tiden.
Så, når kommer det aktivt fond og banker på døra her?
Likte også at offshore var lav eksponering.
Tok 20k totalt idag. Long! Post
Fikk 5k på duppen nå
Hvem er så desperat at man dumper ned til 7 i dag? Greit idiot! Enda mer idiot som ikke tar i mot:sweat_smile: Får legge poster litt ned da
Har vi oversikt over størrelsen på dette markedet til kit, hvor mange % av totalen? Det går et unprecedented antall ordre i dette markedet nå.
Spørsmålet som burde blitt stilt under seansen til Kitron er vel hvor raskt de kan omstille seg fra f.eks. offshore til respiratorer.