Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kitron (KIT)

17,3% er svaret på det :smiley:

Skjermbilde 2020-03-18 kl. 18.13.37

Opp å tette gap nå :ok_hand:

3 Likes

3 Likes

En fersk aksjonærliste for KIT er tilgjengelig for Insider-medlemmer. Ikke Insider? Les mer og prøv gratis

23 MARCH 2020

We have a number contingency plans in place in preparation for what we expect to be a volatile situation. Special focus is placed on increasing production for products used in diagnosing and treating Covid-19 related illnesses.

From all of us at Kitron to our customers, suppliers and other business partners: Stay safe, and stay in touch!

Best regards,
Peter Nilsson
President and CEO

Sååå, da har jeg sett litt på hvordan jeg tror Koronaviruspandemien vil fortsette og jeg synes ikke det ser spesielt bra ut. Det første sjokket har lagt seg nå og børsene går mest sidelengs. Samtidig. Jeg synes det ser veldig stygt ut. Spesielt USA ser ut til å være sent ute og Spania og England ser ut til å være på vei mot noen veldig lite pene scenarioer. I Norge synes jeg det har virket som vi har kontroll, men så her at sykehusene allerede er fulle. Mao, det skal bli vesentlig styggere her til lands også. Et medlem av Fed sitt styre spår opptil 30% arbeidsledighet og opptil 50% fall i USA sitt “gross domestic product”.

Selv om Kitron er godt rustet til dette og jeg tror kursen er over 10 kr innen 2021, så har jeg valgt å redusere min posisjon. Det føltes altfor risky å sitte gjennom hele krisen som nå er i ferd med å rulle i gang. Det kommer garantert et bear marked rally, men fra hvilket nivå? Det kan være vi starter ett i dag og at vi ser 9kr før uken er slutt, eller vi kan være på 7 kr. Jeg synes det er rimelig uklart.

EDIT: og med såpass usikre tider framover, så tror jeg Kitron kommer til å holde tilbake deler av utbyttet. Ikke fordi de må, men fordi det er mye bedre å ha likvider enn å mangle dem i en slik situasjon som nå. Da holder ikke leverandører tilbake varer osv.

Så, da er jeg i ferd med å trade meg bort hvis noen lurte. Neste uke så kommer en behandling på plass og vaksinen kommer før høsten. :stuck_out_tongue:

12 Likes

Tror det var lurt av deg :+1:

2 Likes

Jeg kunne vurdert å gjøre det samme selv, men siden jeg ikke har tid til å være så tett på markedet er hovedfokus på disse nivåene for meg å være inne i markedet når det en gang snur. Kitron vil selvfølgelig følge makro-situasjonen på mange måter da alle multiplikater blir presset ned. Jeg tenker at når man får mer oversikt over corona-situasjonen og blir litt mer trygg på at man ser lyset i tunnelen så kan det tikke litt oppover igjen. Det er nok ennå litt frem i tid, men trenger heller ikke være alt for langt frem.

Hadde Kitron vært litt mer sårbar i den situasjonen vi er i hadde jeg nok vært ute for en god stund siden.

1 Like

Etter å ha holdt på med dette noen år så har jeg funnet ut at det som fører til minst stress er det som er det riktige å gjøre. Klart man bommer på noen trades men jeg tror de virkelig store tabbene kommer når man er stresset og usikker på hva som skjer framover.

Var på nippet til å kjøpe selv men denne posten overbeviste meg om å vente til man ser litt mer hvordan de blir påvirket. Takker :slight_smile:

Weekly chart for Kitron

Daily chart for Kitron med samme støtter og motstander

2 Likes

Har ikke peil på tekn analyse, men ser det nå ut som at 8 kr er satt og vi kan forvente opp mot 9 kr ??

Liten update fra KOG hvor deler av det er “positivt” for KIT :

"Kongsberg Defence & Aerospace (KDA) har hovedtyngden av operasjonene i Norge og med høy eksportandel. Så langt har ikke forsvarsvirksomheten opplevd store konsekvenser som følge av COVID-19, og operasjonene opprettholdes på et tilnærmet normalt nivå.

Kongsberg Defence & Aerospace har en omfattende operasjon i Johnstown, USA. Denne operasjonen er definert som samfunnskritisk av amerikanske myndigheter og er ikke foreløpig berørt av virussituasjonen i USA. Arsenalet, fabrikken på Kongsberg som leverer kritiske komponenter til kampflyet F-35, har så langt heller ikke opplevd forsinkelser i produksjonen."

https://newsweb.oslobors.no/message/499769

3 Likes

Kitron: Endring av utbytteforslag

3 Likes

Noe annet ville vært uansvarlig i disse tider imo👍

3 Likes

Selger du nå? :slight_smile:

Nei jeg gjør nok ikke det men vurderer kanskje å redusere litt. Er jo selvfølgelig mye usikkerhet generelt men det er også i slike tider det kan dukke opp gode muligheter ( f.eks oppkjøp ). Q1 blir nok greit så spørs det hva som skjer videre. Industri + O/M står for ca 40% av omsetningen og her kommer det nok en nedgang i Q2/Q3. Det var defence/aerospace og industri som skulle stå for veksten i år og nå blir det kanskje def/aero + medical devices ?

1 Like

CEO var vel rimelig eksplisitt på at det ikke kom i Q2. At de skal gjøre oppkjøp samtidig som de holder tilbake penger gir null mening.

1 Like

Nei jeg tror ikke på noen oppkjøp før man har mer kontroll på hvordan ting utvikler seg .

Hvis ting roer seg er det jo bare å betale utbyttet i oktober hvis pengene fremdeles er på konto.

Digg å ha fått inngang i aksjen på disse nivåer

3 Likes