En fersk aksjonærliste for KIT er tilgjengelig for Insider-medlemmer. Ikke Insider? Les mer og prøv gratis
Hva skjer når folketrygdfondet har kjøpt nok? Det er de som holder kursen oppe.
Da kommer det sannsynligvis noen gode kjøpsmuligheter
Nå synes jeg du er negativ ;D
Får håpe dem ikke låner ut , som dem har gjort/gjør i nano da
Lurer på hvor mye Kitron påvirkes av det produseres så voldsomt med respiratorer for tiden.
For å si det sånn, Kitron har delt opp omsetningen sin i 5 sektorer, hvorav en medisinsk utstyr. De produserer deler til bl.a. respiratorer. Så kan du gjette selv. På den andre siden, industri og offshore/marine har det ikke helt bra for tiden. Nå har Kitron sagt at de ikke er noe særlig eksponert mot bil/fly som er den delen av industrien som er mest fucked.
Ja, jeg vet det Men hvis f.eks. Tesla produserer respiratorer, blir det sikkert dytta inn elektronikken fra en kina-mobiltelefon og hacket sammen noe software med venstrehånden
Håper Kitron overrasker på oppsiden her.
Veldig vanskelig å si noe her men jeg ville i utgangspunktet trodd at oppgang i medisin ikke veier opp for nedgang innen industri. Ser en del selskaper sier de blir lite påvirket i Q1 men jeg tror jo det vil endre seg fra Q2
KIT har jo i stor grad lange kontrakter, så det er vel ikke selskapet som snur seg rundt for å kaste seg på en ny trend.
De har sagt dette :
“We have a number contingency plans in place in preparation for what we expect to be a volatile situation. Special focus is placed on increasing production for products used in diagnosing and treating Covid-19 related illnesses.”
Jeg antar de kaster seg rundt hvis de faste kundene på dette feltet spør om mye mer volum.
Kitron: Publisering av årsrapport for 2019
Ble pen inngang på 7 tallet på KIT.
ingen tegn på at kjøperlysten har avtatt heller ;D
Da får vi håpe/regne med at Lærdal Medical har litt jobb til Kitron fremover
Se under “REFERENCE CUSTOMERS & PROJECTS” .
Vet Note fikk en sin første kontrakt med Lærdal i fjor sommer …
Lærdal sin innsats her inneholder ikke elektronikk, bare plastdeler
Lite trolig Kitron leverer noe.
Nå var vel de fleste ganske misfornøyde med dette Lærdal skal lage, så kanskje like greit hvis Kitron holder seg til å lage «ordentlige» respiratorer?