Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kitron (KIT)

En fersk aksjonærliste for KIT er tilgjengelig for Insider-medlemmer. Ikke Insider? Les mer og prøv gratis

Kjøpte meg inn her igjen etter at folketrygd fondet øker mye. takk @Savepig for headsup.

1 Like

Hva skjer når folketrygdfondet har kjøpt nok? Det er de som holder kursen oppe.

2 Likes

Da kommer det sannsynligvis noen gode kjøpsmuligheter :wink:

Nå synes jeg du er negativ ;D

1 Like

Får håpe dem ikke låner ut , som dem har gjort/gjør i nano da :frowning:

Lurer på hvor mye Kitron påvirkes av det produseres så voldsomt med respiratorer for tiden.

1 Like

For å si det sånn, Kitron har delt opp omsetningen sin i 5 sektorer, hvorav en medisinsk utstyr. De produserer deler til bl.a. respiratorer. Så kan du gjette selv. På den andre siden, industri og offshore/marine har det ikke helt bra for tiden. Nå har Kitron sagt at de ikke er noe særlig eksponert mot bil/fly som er den delen av industrien som er mest fucked.

1 Like

Ja, jeg vet det :slight_smile: Men hvis f.eks. Tesla produserer respiratorer, blir det sikkert dytta inn elektronikken fra en kina-mobiltelefon og hacket sammen noe software med venstrehånden :stuck_out_tongue:

Håper Kitron overrasker på oppsiden her.

Veldig vanskelig å si noe her men jeg ville i utgangspunktet trodd at oppgang i medisin ikke veier opp for nedgang innen industri. Ser en del selskaper sier de blir lite påvirket i Q1 men jeg tror jo det vil endre seg fra Q2

2 Likes

KIT har jo i stor grad lange kontrakter, så det er vel ikke selskapet som snur seg rundt for å kaste seg på en ny trend.

De har sagt dette :

“We have a number contingency plans in place in preparation for what we expect to be a volatile situation. Special focus is placed on increasing production for products used in diagnosing and treating Covid-19 related illnesses.”

2 Likes

Jeg antar de kaster seg rundt hvis de faste kundene på dette feltet spør om mye mer volum.

2 Likes

Kitron: Publisering av årsrapport for 2019

1 Like

Ble pen inngang på 7 tallet på KIT.

ingen tegn på at kjøperlysten har avtatt heller ;D

Da får vi håpe/regne med at Lærdal Medical har litt jobb til Kitron fremover :slight_smile:

Se under “REFERENCE CUSTOMERS & PROJECTS” .

Vet Note fikk en sin første kontrakt med Lærdal i fjor sommer …

Lærdal sin innsats her inneholder ikke elektronikk, bare plastdeler :wink:

Lite trolig Kitron leverer noe.

1 Like

Nå var vel de fleste ganske misfornøyde med dette Lærdal skal lage, så kanskje like greit hvis Kitron holder seg til å lage «ordentlige» respiratorer? :grinning:

1 Like

Kitron: Innkalling til ordinær generalforsamling 23. april 2020 kl. 10.00