Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kitron (KIT)

Bare å sitte å kose seg med denne i portisen.

Om den holder den kortsiktige opptrenden fra covidkrakket kan det bli veldig spennende, hvis ikke er det mye motstand å se i den lange opptrenden sitt tak

Stanger i 12.50 for 4. Gang siden nyttår. Forhåpentligvis kommer vi over ila uka🙂

KIT snuser på 13 ! Det" kan "gledes på fredag :moneybag: :wink:

Jeg synes dette innlegget på HO var sober og solid lesning, linker til det her i tilfelle det kan være til glede og informasjon for andre:

Når i dag kommer halvårpresangstasjonen? Noen som vet?

15 ? Synes det er på grensen til latterlig å slippe rapporten når børsen er åpen. Selv om de ikke orker å stå opp tidlig for å ha presentasjonen burde de sluppet tallene før børsen åpner (eventuelt etter den er stengt ).

1 Like

Tror 14:00

1 Like

Det blir vel som vanlig og økning i target på en krone eller 2 :slightly_smiling_face:

Ja stemmer med 14. Er vel det som er standard for q2 presentasjonen…

Watch webcast 10 July at 14:00 CEST

https://channel.royalcast.com/hegnarmedia/#!/hegnarmedia/20200710_6

Kitron: Q2 2020 - Rekordresultater

1 Like

Økte litt pga denne.

2 Likes

Veldig sterkt sett ut fra historiske tall (merket kolonne).

4 Likes

Kommer vel kursmål på 15-16 kr nå da?

Kitron: Allokering av opsjoner

Ditto, kan ikke forstå noe annet enn at dette skriker utbyttebetaling i år lang vei

KIT: Driftsinn. på 3.500-3.800m, ebit-margin 6,7-7,5% i 2020

Oslo (TDN Direkt): På grunn av økt vekst i sektorene Forsvar/Luftfart, Industri og Medisinsk utstyr, generell lønnsomhetsforbedring og valutaeffekter, forventes nå driftsinntektene å bli mellom 3.500 og 3.800 millioner kroner og ebit-marginen forventes å bli mellom 6,7 og 7,5 prosent for 2020.

Det fremgår av selskapets kvartalsrapport fredag.

Kitron tidligere en omsetning i 2020 på 3.300-3.700 millioner kroner og en ebit-margin på 6,4-7,0 prosent.

-Utsiktene våre for tredje og fjerde kvartal gjør oss trygge på å nå våre oppgraderte mål for hele året 2020. Tredje kvartal forventes å være spesielt sterkt, og fjerde kvartal bør stabilisere seg på et mer normalisert nivå, sier Peter Nilsson, Kitrons konsernsjef, i en kommentar.

Jeg personlig bare takker og bukker til Corona for at jeg fikk inngang i en av børsens fineste aksjer

4 Likes

Bra jeg solgte på 8,3 fordi jeg trodde bunnen i mars bare var midlertidig. :see_no_evil:

3 Likes

Mitt eneste problem er at jeg ikke kjøpte mer!

Ja, jeg regner det som ganske sikkert at vi får utbytte som ble utsatt i forbindelse med Q3 rapporten i år. Dvs, utbytte som ble utsatt fra Q1 rapporten i år på 0,50kr.

Når tredje kvartal normalt er svakest og guides som spesielt sterkt så bør det være rimelig bankers case. En av tingene jeg har i regnearket mitt er fordeling per kvartal på inntekter, kostnader, ebitda, ebit, profit, net profit og EPS de siste årene:

Q4 er i snitt sterkest på alle måter (logisk nok med vekst gjennom hele året), så hvis det forventes å bli mer som normalt, mens Q3 forventes å bli spesielt sterkt så ser dette veldig, veldig bra ut.

2 Likes

Beslutningen om utbytte blir tatt utpå høsten en gang, i følge Cathrin Nylander. Hun nevnte sept i samtalen jeg hadde med henne. De ville være så sikre som mulig på att pandemien hadde roet seg ned.

4 Likes