Helt fair det. Er vel det samme Medistim har sagt og. Holder Medistim og Kitron som to veldig like aksjer!
Du trenger ikke å gi opp Kitron selv om du bomma en gang da. Vet ikke hvor langsiktig du pleier å være, men tror dette toget ruller videre.
Vil det komme en ny ex dag for utbytte om det skjer, eller vil beholdning 24.april fortsatt gjelde?
Ny dag.
Nei, og burde vel gjort som @anon80503862 og kjøpt noe før q rapport. Jeg kjøper dog ikke kitron etter q2 rapport. Det er da den typisk makser for året.
Har egentlig tatt meg en pause fra børsen pga pappaperm. Ble mye greier. Har også to litt større barn som krever sitt. Skal bli ok å få tilbake lunsjpause.
Husk at dette ikke er et normalt år
Makser vel også gjerne noen uker i etterkant, det er i hvert fall hva jeg håper på. Dvs rundt 1. august.
Ingen overraskelse at det kom til å bli et godt kvartal for de av oss som har fulgt med Kitron👍
Fullt fortjent med kursmål opp mot 20 kr: https://finansavisen.no/nyheter/aksjeanalyse/2020/07/10/7546460/fantastiske-tall-i-et-coronakvartal-meglerhus-roper-kjop
Jeg har fulgt Kitron i 10+ år og det de leverte i q2 var iallfall langt over det jeg fryktet
Jeg skal inrømme at det var i øvre sjikt av det jeg så for meg, men hint om dette har det jo vært. Det mest imponerende er hvor raskt og effektivt de snur seg etter endringer i markedsforhold.
Det som overrasket mest var at de oppdaterte guidingen allerede nå. Tidligere har de ikke gjort dette før i q3 selv om vi allerede etter q2 kunne se hvor de sannsynligvis ville ende opp med et normalt h2.
Sier litt om hvor heftig q3 blir tenker jeg👌
Kom meg in på 10,60 for litt siden, vært opp og ned men nå tenker jeg for en trygg og bra aksje å eie. Lenge tenkt på å doble opp om det jeg har. Men vært for treg på fingeren. Ikke at jeg har enorme summer i Kitron, men med et utbytte på mulig 3,5 % av dagens innkjøps verdi Per aksje pluss mulig videre oppgang . Skal in med med mer. Men venter på at den sniker seg ned mot 12,5 først
SB1M visstnok med kjøp og TP 16kr nå etter q2.
Rimelig tynn suppe dette. For det første er etterspørsel etter ventilatorer ikke noe som stopper over natten. Ressursene som går til dette nå vil kunne allokeres rimelig forutsigbart til andre oppgaver når etterspørselen synker. Ventilatorer anser jeg mer som en buffer/ bonus som de dro nytte av, det er vel neppe et strategisk viktig område for dem.
For det andre vil både industri, forsvar/luftfart og telecom generere vekst fremover basert på ordrereservene og de siste meldte kontraktene. Vil tro vi får en pekepin på hvordan det går når Kog legger frem tallene på onsdag
Norne:
Guiding for amazing performance to continue into 3Q
Kitron delivered record-breaking 2Q results last Friday and lifted full year guidance, which still seems conservative despite the increase. We thus keep our positive stance at a higher TP of NOK 20/sh (15 previously) on the back of increased estimates, expected amazing performance continuing into 3Q, undemanding pricing and attractive dividend yield.
Record performance in 2Q with unseen margins before
Kitron presented jaw-dropping results last Friday with revenues in a peak-first-wave pandemic quarter exceeding NOK 1bn, beating our estimates by 27%. Margins were very strong and EBIT margin came in at 8.5% (unseen level) or NOK 88m vs our respective estimates of 6.2% and NOK 51m. Obviously, our estimates were way too conservative, but uncertainty during the pandemic and especially in 2Q was very high. For Kitron, on the opposite, the demand within Defence/Aerospace and Medical devices was very strong. Margins were further strengthened by the new Polish facility already delivering 6.4% EBIT margin. EPS of NOK 0.36 was almost double our NOK 0.19 estimate.
2020 guidance upped, but midpoint now seems too conservative
Having in mind the stellar performance in 1H20, Kitron increased its revenue guidance from NOK 3.3-3.7bn to NOK 3.5-3.8bn (midpoint being raised by 4%). The midpoint now stands at NOK 3.65bn vs NOK 1.9bn already delivered in 1H. Taking the usual seasonality 1H is similar to 2H, but 2020 is not a normal year. What is more, the CEO indicated that NOK 1.6bn out of the total NOK 2.1bn backlog at the end of 2Q is related to 2H20, so taking what has already been delivered in 1H and adding the backlog part we arrive at the low end of the guidance. Therefore, we believe the midpoint of the guidance is too conservative and it looks like that maybe even the top of the range might be exceeded at this pace. We thus raise our revenue estimate to the top of the range or NOK 3.8bn for 2020. EBIT margin guidance was also increased from 6.4-7.0% to 6.7-7.5% and we increase our estimate to 7.4% for the year. According to the management, 3Q will be a very strong quarter followed by a more regular 4Q, which is reflected in our estimates.
No comment on dividends, but seems no longer any reason for a holdup
Earlier this year, Kitron decided to withhold dividends for 2019 in light of the heightened uncertainty. We believe that after the very strong performance in 1H20 and still very high order backlog (+45% YoY), there should be little reason if any to still withhold dividends for last year of NOK 0.50/sh (3.5% yield). It is up to the board to release the dividends.
Estimates upped significantly and new TP @ NOK 20/sh with a Buy
Our estimates were upped significantly following the impressive 2Q. Thus, our TP is also raised to NOK 20/sh from NOK 15/sh. We believe Kitron will continue showing excellent results and kept some room to surprise the market positively in the future. Potential M&A and release of dividends could be further triggers to the share. We see multiples as not stretched and attractive dividend yield going forward, which keeps us bullish on the case.
KIT - Mandatory notification of trade
Han igjen…
Ser ikke ut til at markedet umiddelbart bryr seg særlig om det
Hvor sint skal man bli over at folk skreller litt aksjer på ATH?