Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kitron (KIT)

Skal være noe KIT elektronikk der om jeg ikke husker helt feil.

Hyggelig brudd for Kitron nå, noen som har en TA på den inn mot tall i februar?@savepig har vel en 5 års trend liggende, men tenker det kan være fint å se inn mot tall. Noen som gidder, sitter på hytta på Sjusjøen uten pc-apparturet :yum:

2 Likes

I mitt chart ser det bra ut. Nettopp brutt opp fra en triangle, neste kritiske punkt blir motstandslinjen ved ~18,5.
Støtte finner man ved 50- og 100dagers snitt, toppen av den smaleste trendkanalen og ved ~16,3kr.

Om jeg skal spekulere i utviklingen videre vil jeg tippe det kan ta litt tid før 18,5 brytes (om den ikke klarer å komme seg over motstanden på første forsøk) og at aksjen vil konsolidere videre mellom toppen av den smaleste trendkanalen og motstanden på 18,5.

2 Likes

Jeg liker chartet veldig godt, økte litt i kitron i går. Kan dele chart i helga , men det er en herlig aksje!

1 Like

Kitron har jo guidet mindre profitt og omsetning fra medisin sektoren, men det var før den andre bølgen av korona. Tenker forskjellen for q4 ikke er så stor, men for q1, så kan det bety mye. Jeg er egentlig litt bullish, men sitter uten aksjer.

1 Like

Du må ha hatt en fin reise iKitron😀

Utfordringen er å holde på de gode selskapene så man får med seg oppturen med litt tålmodighet, så var det det med høydeskrekk å prøve og være smartere enn markedet :sweat_smile:

1 Like

Sterk rekyl nedover idag til Kitron å være. Merker jeg er litt smålei av aksjen, men av erfaring er det da man bør holde…

Blir litt tomrom imellom kvartalrapportene, da er det rom for en del bevegelse i begge retninger. Tenker det ordner seg når Q4 rapporten kommer. Men den gikk også litt over evne en stund ifjor. Har lagt merke til at Nordic Semiconductor har holdt seg bedre, har en teori om at det delvis er navnet som gjør det selv om jeg ikke kjenner dem like godt. Lettere å vite hva de driver med for internasjonale investorer.

Det er vel priset inn nå at omsetningsveksten vil være liten fremover som følge av svak guid innen medical. Tror det er det som hindrer den i å gå noe særlig videre. Greier de å kompansere med økt omsetning på andre områder som eks forsvarsegmentet, så tror jeg den fort vil komme over 20 kr.

Ja, men de har vist ganske bra omstillingsevne, er derfor usikker på hvor stort utslag det egentlig vil gi.

1 Like

Ikke første gang Kitron blir undervurdert av markedet. Tipper de nok en gang vil overraske ved fremleggelse av q4👍

Jo men kjære vene gi gutten litt slack da

7 Likes

Alltid fint å fylle på litt på røde dager

Gitt hvordan selskapet har håndtert 2020 med god vekst i topp og bunnlinje med ganske dårlige forutsetninger er jo den grafen berettiget. Vil si selskapet vi nå ser er et helt annet et enn det jeg gikk inn i for ca. et år siden.

Fra Investtech i dag:

Kjøper litt på 17 nå

2 Likes

Topp 50 øker, så det er “småsparerne” som selger unna litt nå, kan man vel anta?

Virker iallefall som om volumet er avtagende siden den nedadgående trenden startet før nyttår. Børsklimaet akkurat nå med doblingskandidater rundt enhver sving er nok mye av grunnen. I tillegg fikk kursen seg en smekk når det ble testet brudd over 18.40 her om dagen.

Det er vel en 4-dobbel bunn på 16.40 ish som jeg tenker bør holde om ikke noe fundamentalt negativt skjer.

1 Like

Vært noe støtte her tidligere, så får vi se om en kanskje skal ned noen tiøringer til?!
Synes det er ett foruftig område å kjøpe litt.

3 Likes