Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kitron (KIT)

Grei start på dagen men endrer seg jo fort :wink:

1 Like

Tror det sakte men sikkert går opp for folket vilket smykke av ett selskap Kitron er, fatter det ikke att media nesten er totalt fraværende angående ett selskap med 1200 ansatte som faktisk tjener bra med penger og har snudd ei skakkjørt skute fullstendig( for ikke å snakke om husene). Q1 flytter Kitron inn i sine egne lokaler i Arendal med lavere kostnader enn de har pr dags dato. Liker også att CEO fremdeles snakker uforbeholdent om bedre inntjening og økt omsetning fremover. Når en ser på hvor stor nedgangen i offshore virksomheten deres er og att de allikevel leverer varene er det nok til å begeistre meg ivertfall. Oljeprisen kommer til å bedre seg fremover, tror det er begrenset med tid den oljeproduserende delen av verden kan leve med disse prisene. Saudi Arabia hadde ett underskudd på budsjettet sitt på over 765 mill US på oljepris litt over 60US, joda kassen deres er stor men dette svir, vi er nå på 47-48. får vi etterhvert priser på 75-80 US vil investeringene ta seg opp og Kitron vil få bedre fart på offshore divisjonen sin. Gleder meg til å følge Kitron i årene som kommer.

2 Likes

Ser CPLA selger på 3.65 så da er det vel 300k aksjer til som skal ut.

EDIT: CPLA fikk til slutt ut hele 150k aksjer og kursen endte på 3.70 :slight_smile:

3 Likes

Synes utviklingen i dag så veldig bra ut. Kanskje markedet er i ferd med å se potensialet i Kitron? I såfall burde vi få se rundt 4,50 mot neste kvartal.

Største nettokjøper var Nordea Bank Finland plc og Citigroup Global Markets Limited

5 Likes

(2015-11-11) On 11 November 2015, Gro Brækken, board member of Kitron ASA
(“Kitron”), purchased 24 000 shares in Kitron at an average price of NOK 3.70
per share.

Following the transaction Gro Brækken holds 24 000 shares in Kitron.

3 Likes

Godt å se at også styremedlemmet mener aksjen er underpriset til 3,70. :smile:

4 Likes

3.85kr nå . Ser vi 4kr i år ? Lurer litt på hvor bra Q4 blir. Kan et bra Q3 ha ødelagt litt for Q4 ?

Hvordan skal det ha ødelagt? Ved å gi for høye forventninger? De har såvidt jeg husker guidet et sterkere Q4 enn Q3, så hvis det ikke slår til, så kan vi nok se en liten nedgang. Hvis det slår til, så får vi fort resultat på 75MNOK for 2014, samtidig som Kitron i dag er priset til 657MNOK.

Det eneste som gjør meg litt skeptisk til Kitron er hvis de nok en gang begynner å slite marginene. Her gjelder det å følge med. Jeg tror USD/NOK og EUR/NOK er viktige å følge med på.

Ødelagt var nok feil valg av ord. Jeg tenkte helst på at Q4 normalt er et av de bedre kvartalene mens Q3 er motsatt. I år har jo Q3 vært bedre enn både Q1&Q2. Marginene for Q1/Q2 var 4.4/4.5% mens den var 5.6% i Q3.

Hvis vi antar revenue på 476 mill i Q4 ( samme som Q4 2014 ) så bør jo ebit ligge et sted mellom 20 og 30mill. Ebit til nå er 69 mill så da bør vi havne over 89 for hele året. Det store spørsmålet er jo om trenden med økt revenue+margin forsetter i Q4. Gjør den det så er vi over 100mill i EBIT.

BTW, har de guidet at Q4 blir bedre enn Q3 ? Har ikke fått med meg det :slight_smile:

Må sjekke, men de snakket da om videre vekst?

De har vel hatt denne med i alle kvartal :

“For 2015, Kitron expects growth and a clear improvement in profitability.”

1 Like

På presentasjonen for Q3 så de att q4 normalt er godt for Kitron og att det kom til å bli bra også i år . De gjentok også att de fremdeles venter betydelig forbedret inntjening fremover :smile:

1 Like

Sjekket litt på top20 og ser C TENNANT SONS & CO AS har dukket opp med 451k. Han som er styreleder her har også kjøpt seg opp iløpet av 2015 og har rett over 1.5mill aksjer nå(han kom inn på top20 i april med 690k aksjer).

1 Like

Ser ut som om Partnertech(eies av Scanfil) vurderer å stenge fabrikken i Norge. Omsetningen i Norge er uansett redusert mye de siste årene ( fra ca 400M i 2011 til rundt 100M i 2013 ) så påvirker ikke Kitron noe særlig.

PARTNERTECH AS TO START STATUTORY NEGOTIATIONS TO RESTRUCTURE OPERATIONS IN
MOSS, NORWAY

Today at 11.30 a.m. Finnish time, PartnerTech ABs Norwegian subsidiary,
PartnerTech AS, informed the representatives of the companys personnel groups
about the intention to restructure the companys operations. PartnerTech AS has
also announced that it will initiate a communication and negotiation process
with the representatives of the personnel groups, in accordance with Norwegian
legislation. The option of discontinuing production at the factory will also
be discussed in the negotiations. The restructuring negotiations concern all
personnel in PartnerTech AS.

The negative impact on earnings resulting from a possible factory closing is
estimated at approximately EUR 5 million EUR 7,5 million. The respective cash
impact is estimated at approximately EUR 3 million EUR 5,5 million.

Jeg sjekket den presentasjonen de holdt og der sier de at de forventer “growth and improvement in profitability” i Q4 også.

4 Likes

Intervju med CEO :

http://etn.se/index.php?option=com_content&view=article&id=61657

2 Likes

Andre som vurderer å bli med på denne ?

(2015-12-08) Kitron ASA plans to host a capital markets day in Oslo, Norway, on
11 February 2016 to outline its strategy, describe ongoing operational
improvements, update on market trends and present financial targets.

EDIT: Ser foresten at CPLA selger litt hver dag og tror de har rundt 52k aksjer igjen

Bare la dem selle, fint att de har lite aksjer igjen. Fin stigning i kursen i dag, her kommer vi som er tålmodige til å få klekkelig betalt :smiley:

3.90 . Klarer vi 4kr i år ? :smiley:

2 Likes

For min del, så synes jeg det ser ut som Kitron fortsatt er på billigsalg, men vi må nok vente til neste runde med gode kvartalstall før vi får se den stabilisere seg på et nytt, høyt nivå.

1 Like