Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kitron (KIT)

Si ikke det Christian, får de en feit kontrakt pleier kursen å hoppe ganske bra. Tror også flere har Kitron i kikkerten nå om dagen enn tidligere, folk har begynt å skjønne att Kitron faktisk tjener penger og att i motsetning til for noen år siden er det ikke bare ett eller to gode Q for så å gå rett i kjelleren igjen. Nå har de levert til dels stor bedring i 4Q på rad og vi er jo lovd fra ledelsen att Q4 blir enda bedre enn Q3 var. Jeg er imponert over ledelsen i Kitron de har jobbet meget bra over en lengre tid nå, tidlig neste år flytter de inn i eget bygg i Arendal og der får de mindre utgifter enn de hadde i det leide bygget, fint for oss mere på bånnlinja.:wink:
Forresten de skal jo bygge ny fabrikk i Sverige neste år også, tydelig att de er optimister for fremtiden :grinning:

2 Likes

Før i tiden brukte folk de feite kontraktene til å selge seg ut, ettersom volumet er såpass lavt til vanlig, men det har vel kanskje bedret seg litt. :smile:

Jeg hadde iallfall forventet at kursen (som vanlig) skulle sige nedover etter Q3 presentasjonen og er veldig fornøyd med at kursen nærmer seg 4kr :slight_smile:

2 Likes

Jeg hadde samme forventning, men så var Q3 tallene veldig sterke. Hadde tenkt å kjøpe meg inn før og selge rett etter, men ble for grådig og fikk ikke kjøpt (bid på 2,55 i stedet for 2,70). Etter tallene så håpet jeg på et tilbakefall som var vanlig, men ikke denne gangen.

Med Kitron som ca 50% av beholdningen min, så er det kanskje greit å la være å øke. Sånn sett er jeg også fornøyd med kurs som snuser på 4-tallet. Tror vi ser 5-tallet innen 5 måneder. Om det blir etter Q4 tallene eller Q1 2016-tallene er jeg ikke like sikker på.

(Med denne posten, så er det kanskje endel som lurer på hvorfor jeg ikke legger mer penger i Kitron? Vel, jeg prøver å unngå alt-i-en-aksje opplegget jeg har kjørt tidligere. 50% får holde.)

1 Like

Sjelden lurt å legge alle eggene i en kurv, selv sitter jeg med Kit, Agasti, Telenor, Norwegian,Fro, Statoil, nettopp solgt Dno og marin harvest.

3 Likes

Jeg vurderte også om jeg skulle øke når kursen var rundt 3kr men tenkte det samme som deg. DVS , Kitron har iløpet av året blitt 66% av aksjeporteføljen min. Tror 2016 kan bli like morsomt som 2015 for de som sitter med KIT.

2 Likes

4kr :smiley:

EDIT: 4.02 :wink: og nå 4.06 :stuck_out_tongue:

EDIT 2: 4.20 :slight_smile: Spørsmålet er hvorfor den plutselig går såpass bra. Skulle nesten tro at noen hadde informasjon om ny kontrakt eller lignende.

4 Likes

Fy fader i kveld spretter sjampanje korken :yum:

2 Likes

Nettohandel
Megler NRD, Nordea Bank Finland plc
Volum 122 486
Verdi 506 395

Jeg tror det er så enkelt som at en større investor skal inn, eller skal øke. En ny investor virker mest sannsynlig. Hvem vil ikke kjøpe en aksje med P/E på under 10 og en stert positiv trend? Jeg har tidligere sagt 5kr innen 5mnd, men det er basert på noe sånt som P/E 12. Kitron kunne helt tålt P/E 17 med utgangspunkt i den trenden vi er i nå. Da snakker vi 6,50-ish.

4 Likes

#7 har økt med ca 60k i det siste og tror han har handlet gjennom netfonds. Han er itillegg styreleder i C TENNANT SONS & CO AS som også har økt med ca 40k aksjer.

NRD har bare kjøpt ca 1000 aksjer siste tre timer, så tipper derfor oppgangen har stoppet opp.

1 Like

Da har de begynt å kjøpe igjen på 3.99 , 12500 aksjer siste 5min.

2 Likes

Hvorfor selge på 3.67-3.85 når man har hatt mulighet til å komme seg ut på 4++ ?

1 Like

postet denne på HO nå:
Lynch: Kitron flytter fra leide lokaler der de gjorde så godt de kunne for å få utnytter lokalene så bra de kunne, men her var det begrenset med plass både inne og ute, Lå på en liten vik. Her kunne det også være problemer ved store nedbørsmengder att vannet kom inn i fabrikken. (senest i år) De hadde bare en eller to dager med stans i produksjonen dog uten store kostnadstap. Nå flytter de til ny fabrikk der totalkostnadene faktisk er lavere enn der de var før. Her har Kitron bygget og innredet lokaler, spesialtilpasset for deres behov og produksjon. I og med att Kitron nå skal betale til seg selv i stedet for en utleier, vil jo sakte men sikkert verdiene gå opp i selskapet. Vil jo også tro att det for de ansatte, vil det være positivt for arbeidsmoralen og komme inn i nye lokaler.
Oppsummert: Ny fabrikk spesialtilpasset Kitrons produksjon m/ mulighet for utvidelse hvis produksjonen skulle trenge det og til lavere kostnader enn de hadde fra før.
Du må ikke se for langt bakover når du sjekker Kitron, det er ingen hemmelighet att Kitron har vært skikkelig i søla, men se på hvordan dette har bedret seg voldsomt. Fra Q2 2014 tilQ2 2015 forbedret EBIT seg med 220,5%! ( fra 6,9 til 22,1 Mill) Q3 ny økning til 26,3 Mill. Ledelsen sa klart ifra att Q4 blir enda bedre enn Q3. Det vi også må huske på er att dette har de fått til tross for att offshoredivisjonen er nesten totalt parkert. Så forbedringen i alt det andre de produserer har mere enn kompangsert for dette fallet. Har veldig tro på den nye ledelsen i Kitron de gjør en kjempebra jobb og er meget flinke til å hanke inn nye store kontrakter som det er margin på. Over 900 mill i backlogg Q3. Dette må ha økt ytterligere med de store kontraktene de har fått etterpå. Ser ikke mange mørke skyer på himmelen for Kitron på det nåværende tidspungt, har sittet forholdsvis tungt lastet siden midten av april med snitt på 2,52 så er meget godt fornøyd så langt, jodas Kitron har gått mye men bruker vi P/E på 15 er vi vel på rundt 6,30 i kurs så jeg tror vi skal langt oppover ennå. Får vi de svarene ledelsen nesten “lovet” oss ved Q3 presangtasjonen skal vi langt over 6,30 i kurs utover 2016 :-))

4 Likes

Kjøpte litt Kitron igjen jeg nå. 3.84. Ikke for å trade.

4 Likes

Satser på å komme inn på 3.84 i morgen jeg og

Hadde egentlig tenkt å være med på denne men ser de sender live så da gidder jeg sannsynligvis ikke…

25/01-2016 14:17:00: (KIT, KITO.ST) Invitation to Kitron ASA’s Capital Markets Day
(2016-01-25) Kitron ASA will host a Capital Markets Day on 11 February 2016.

Over the past quarters, Kitron’s financial performance has been in a positive
trend. We would like to take this opportunity to give an update on the
foundation for this positive trend and on the strategic and financial plans and
targets for Kitron. We will also attempt to give a hands-on feel for Kitron’s
products and services.

Location: Felix Konferansesenter (Felix Conference Center), Bryggetorget
3, 0250 Oslo, Norway
Time: 11 February 2016 from 11:30 until 15.30 CET. Light lunch will be served
from 11.30 until noon.

Et veldig godt tegn hvor bra Kitron holder seg gjennom oljekrisen. Litt panikk intradag ned til 3,16, men ellers solid mellom 3,50 og 4kr. Ser fram til noe jeg tror blir en positiv kvartalsrapport 11. Februar.

4 Likes

Har sittet og sett på akkurat det samme Christian, tydelig att flere har ligget og fisket aksjer fra de som fikk panikk, var mange som kastet kortene i ren desperasjon. Kursen holder seg veldig bra, ingen nye kontrakter meldt etter nyttår. Skulle det komme ei feit kontrakt kommer vi til å gjøre ett solid hopp er jeg sikker på:slightly_smiling:

2 Likes

Spurte Kitron om hvordan det gikk med flyttingen og hvor lenge de hadde leiekostnader på de gamle lokalene :

“Flyttingen går etter plan, majoriteten av avdelingene og produksjonen er nå flyttet.
Husleiekontrakten for Hisøy utgår 31.3.2016.

3 Likes