Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kitron (KIT)

Lov å håpe på at det vi ser i dag er starten på en stigning frem mot Q4🤞

Kitron gikk jo helt villt i fjor, så ikke helt urimelig at den fikk en ganske solid korreksjon.

Men jeg synes den begynner å se moden ut, så jeg økte ganske mye i forrige uke:

Nesten 100% fortjeneste på den posten, så sender en vennlig tanke til de på forumet som holdt den varm hele tiden så jeg fikk komme i gang og kjøpe i mars i fjor. <3

4 Likes

Hvis US Navy plasserer missilene på San Antonio klassen sier noe om rekkevidden og fleksibiliteten til NSM, for dette er jo ikke egentlig kampskip men heller store glorifiserte bilferjer som frakter hopetall av marinesoldater og materiell, ikke noe man ønsker skal være i nærheten av fiendtlige skip.

For å sette ting litt i perspektiv med US.Navy avtalen på MSn.

Idag er det Litoral Klassen som har NSM

Hvor det idag er 21 båter med 38 planlagt.

San Antonio klassen

Finnes det bare 11 av.

Men så kommer rosinnen i pølsen , det er jo Arleight Burke

Hvor de har ca 70 båter og hvor det ikke er valgt noe nytt “over the horizon weapon” som da NSM er.

Mye å glede seg til på kun et av produktene KIT leverer til mao ;d

2 Likes

Helt korrekt.

om du ser videoen jeg la ut så prater han litt om hvorfor de vurderer å gjøre dette.

Nøkkelord er økt selvforsvar, enkel integrasjon og ikke minst støtte av amfibitropper.

Glorifisert Danskebåt med bildekk og helikopter pad tror jeg stemmer ganske godt ;d

1 Like

Ikke for å ta helt av med haussingen her, men jo mer all in den amerikanske marinen går for NSM, jo lettere blir det for andre USA-allierte å velge systemet.

Ikke for det, det begynner jo å få rimelig god utbredelse allerede.

Current operators

Malaysia

Norway

Poland

United States

Future operators

Canada

Germany

Og dette er jo bare en av veldig mange føtter Kitron har å stå på.

1 Like

Korrekt, og om USA velger det på sine Destroyere, så blir det fort Natostandard. på samme måte om at mange idag kjører SM2 og SM3 ( https://en.wikipedia.org/wiki/RIM-161_Standard_Missile_3 )

Og da har man jo enda ikke begynt å prate om JSM ( den toegga tvillingbroren til NSM). Som pr nå er eneste kryssermisil som passer inn i buken på F35 ( Tyrkia har en potensiell, men de er jo kasta ut av programmet).

Joda. Fint med KIT i portisen.

1 Like

Kitron på denne listen

2 Likes

Hva slags liste er det?

Mener på det er listen over de aksjene på Oslo Børs som har gjort høyest avkastning de siste 10 årene totalt, basert på aksjekurs og utbytte.

Tror du at vi kommer til å se en korreksjon ganske snart, og eventuelt at vi vil se prisene på aksjer falle slik som i mars etter de nye restriksjonene?

Jeg trodde det skulle skje for et par mnd siden, men det har enda ikke skjedd. Har konkludert med at det har mest sannsynlig med ting som FED printer penger som bare juling, slik at om du ser det totale bildet, så er aksjekursen i Amerika i realiteten lavere nå (eller ca lik, har ikke sjekket opp mot hverandre i det siste, så kan var at det er over nå) enn den var i januar 2020 om du tar med i betraktningen den totale valutaen som er i sirkulasjon p.d.d.

Jeg personlig har posisjonert meg slik at jeg har største delen min i aksjer, men fortsatt en mindre sum med kontanter tilgjengelig skulle en korreksjon komme.

Ang. de nye restriksjonene, så har de sikkert litt å si, men i det hele/store bilder, så vil det ikke gi de største utslagene da Oslo Børs er en liten børs som for det meste følger olje pris samt de andre verdens børsene.

Dette er min tankegang hvertfall. Finnes jo ikke noe korrekt svar. Lett å være etterpå klok :joy:

1 Like

Sist jeg sjekket så var pengemengden opp 25%/69%, mens S&P var opp 18%, så målt vs pengemengde, så var børsene fortsatt ned.

3 Likes

Og dette er grunn til at vi bruker forum. Slik at vi hjelper hverandre med spørsmål og reknestykker når du selv ikke alltid har tid til å sjekke selv :sweat_smile:

Takker for oppdateringen @Christian :slightly_smiling_face:

1 Like

Jeg tenker at Kitron er priset ganske riktig. Krakker hele børsen så blir Kitron med ned, men kommer mest sannsynlig opp igjen som en badering man dytter ned under vann. Kitron har jo tjent bra på ekstra etterspørsel etter medisinsk utstyr, noe som vil ha gitt dem et større overskudd, hvor 40-60% blir reinvestert og gir større vekst.

Den ekstra forespørselen etter medisinsk utstyr er guidet til å ca halvere seg vs Q3, så omsetningen vil jo falle på den fronten. Så er spørsmålet om hvor mye de andre sektorene vokser. Marginene på medisinsk utstyr var veldig god, så resultatet vil nok svekkes noe.

Kitron kan godt bli en flight to safety aksje.

Hvem vet hva Q4 bringer på medical-fronten?

2 Likes

Bare det Kitron guider selv:

As previously reported, demand within the Medical devices sector,
driven by the Corona pandemic, has been particularly strong in the
second and third quarter. This is expected to normalize in the fourth
quarter and going forward.

Normalisering = ca halvering vs det de leverte i omsetning for Q2/Q3. Det er selvfølgelig mulig, med denne Korona-bølgen som bare varer og varer at de vil oppdatere den guidingen hvis de da bommer på estimatet for 2020.

Kitron Awarded F-35 IF Receiver Order

4 Likes

Gamestop < Kitron. :sweat_smile:

1 Like