Hva tenker dere, ser ikke dette ut som et “ikke så verst” sted å ta et bet i den nedtrenden? Kunne fort sett ut som en fin plass å vende oppover i dette området.
Man kjøper jo uansett et bra selskap.
Bør komme noe støtte snart, hvis ikke makro drar den videre ned. Sprørs også hva tidshorisonten din er.
Tja,
Kjøper man kitron så er det vel ikke voodooen i innlegget oppforbi som er basisen, men det viser jo fortsatt at på disse nivåene er det mye interesse.
Selskapet vokser jo, og er forsåvidt større enn sist gang det lå her. Så hvis de fortsetter å levere “ok” så har det ikke spesielt mye å si om man begynner å kjøpe her, samt plukker nedover hvis makro.
horisont må vel være til selskapet slutter å vokse og marginene tørker inn
Støtten på 16.90 virker fortsatt å være intakt. Brytes denne skal den vel videre ned. Det henger nok litt på hvordan de håndterer leverandørkjeden sin fremover og om de klarer å levere fult ut.
Har de noen gang sagt noe om slike ting utenom på qpresentasjon/CMD ?
Tror de har kommet med en profit warning en gang. Det har de ikke gjort nå, så da kan man gå ut i fra at guidingen er korrekt.
Jeg hadde det for meg at alle justeringer på guiding ( iallfall siden 2015 ) var kommet i forbindelse med CMD eller qpresentasjon. Jeg er jo gammel så kan helt klart være jeg husker feil
Jeg tror markedet er litt usikker på hvordan det skal prise Kitron. Jeg tenker at 16-20 kr er fair prising, men det er jo endel høyere enn historisk prising. Det hele blir litt farget av svært sterk vekst i år gir tilsynelatende nullvekst i år. Mens det egentlig ligger 10-25% årlig vekst i bakgrunnen.
Jeg ser kun på det tekniske her nå, viser tegn til å være moden for en rekyl til oppsiden.
Tegner noe annerledes enn deg, spiken du trekker gjennom kan ikke ignoreres.
Hvis man ser på det fundamentale, så er Q3 et typisk svakt kvartal. Hvis Kitron leverer et sterkt Q3 og samtidig oppdaterer guidingen, så tror jeg også 20kr er et fornuftig mål.
Tenker noe sånt jeg. Masse støtte i tidligere tradingrange og da et naturlig punkt å vende oppover igjen.
Bryter den opp av denne DBen på daily, og det gjennom ma20 så bler det vel fort en liten tur opp.
For min del kan den holde seg her en stund til
Den har falt såpass tilbake nå at det begynner å gi mening å trekke en regresjonstrend årevis tilbake
Hadde veldig ønsket å se at den ikke faller under volumprofilen her
Note kom med tall i dag og det ser vel relativt greit ut. Klarer Kitron tilsvarende ?
Financial performance Q3 (July–September)
• Sales increased by 58% to SEK 685 (433) million. Adjusted for acquisitions and currency effects, growth was 34%.
• Operating profit was up by 78% to SEK 64 (36) million.
• Operating margin increased by 1.1 percentage point to 9.4% (8.3%).
• Profit after net financial items increased by 75% to SEK 59 (33) million.
• Profit after tax increased by 72% to SEK 48 (28) million, corresponding to SEK 1.68 (0.98) per share.
• Cash flow after investments was negatively affected by a deliberate inventory build-up to support growth, and amounted to SEK -49 (1) million, or SEK -1.71 (0.04) per share.
“However, our growth is on an electronic components market that
remains highly pressurised, not least in terms of lead-times and
the availability of several component types, including semiconduc-
tors. We took the early decision to upscale our inventory, so that if
possible, we could ensure the ready supply of materials to custo-
mers. In the current position, we’re being compelled to re-plan our
production on a daily basis, and are devoting substantial resources
to secure components in time. We estimate that challenges on the
component market caused delivery delays in Q3 of at least SEK
50 million, resulting in increased capital tied-up in inventory.”
EDIT: Note starter opp ca 10% etter tall og mcap er ca 1milliard høyere enn Kitron.
Vet du om kitron også har stort lager av semiconductors og andre komponenter som er vanskelig å få tak i?
Det har de , de får kundene til å være med å ta kost for å holde større lagre enn vanlig.
Note opp over 20% nå og KIT opp 6.5%. Begynner nesten å få litt forventninger til KIT sin qpresentasjon…
Spennende move i dag!