Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kitron (KIT)

Testen tidligere i uken ga jo en nydelig candle, og aksjen har bare løpt siden det.

Aksjepodden
Sebastian Baartvedt Del 2: : Bull på Kitron …

2 Likes

Buttet litt for Kitron-aksjen i 2023, men closer året over 50 dagers snitt med et nytt forsøk på å bryte nedtrenden den har vært i

2 Likes

Ser billig ut, eier du @Savepig ?

En av mine viktigste posisjoner dette. Vet ikke om den ser superduperbillig ut iofs, men synes den er helt ok.

3 Likes

P/E fra guiding er ca 10. Det er fair om man tror på stabil drift og billig om man tror på vekst eller bedring i marginer. Nå har ledelsen manet til forsiktighet i forventningene, så det første er kanskje det mest rimelige?

1 Like

lyst å dele hva artikkelen omfatter Kitron? :slight_smile:

At hun ville venta litt med å kjøpt kitron men andre halvdel 2024 tror hun det kommer til å snu og bli et veldig bra case for 2024 :slight_smile:

2 Likes

@Savepig ser KIT stanger flere ganger i trendtaket siste par mnd. Er det negativt at den snur ned flere ganger, eller ser man på det som positivt teknisk?

Akkurat nå er den uavklaret, men mer bearish enn bullish - jo mer den kjemper for å bryte opp fra nedtrend, etablere seg over 50 dagers snitt, jo større sjanse er det for at det kommer en skikkelig reaksjon nedover.

Så hvis 29 ryker, så er veien veldig kort til 25 om folk begynner å kaste kortene, men da er det fort veldig mulig å gjøre litt bunnfiske.

2 Likes

Noen teknisk grunn til kitron opp til 32.7 igjen nå? Overraskende at henter seg inn igjen etter så fryktelig lite nyheter fortiden

Er jo en støtte der som har holdt en god stund, og den er i ferd med å komme seg over 50 dagers snitt. Momentum er på nippet til å bikke positivt.

På det lille volumet som har vært i aksjen de siste 30 dagene, så er jo også volumbalansen hakket mer positiv enn negativ.

Holder fremdeles denne som en core position i portisen, så hadde vært helt greit for meg om den fortsatte oppover og bryter nedtrenden. :stuck_out_tongue: Men alltid en stygg nedsidemulighet i en aksje som ligger i toppen av en nedtrend på den måten der.

1 Like

Min soleklart største posisjon blant aksjer selv så tar gjerne oppgangen jeg også! Satser på litt oppgang i løpet av året så kan vekte meg ned litt.

Note går 8 % foreløpig på q4-tallene og en heller forsiktig guiding. Mye frykt i markedet.

“Den försiktighet som våra kunder uppvisat under det tredje och fjärde kvartalet förväntas därmed bestå under inledningen av 2024. Vi förväntar oss att efterfrågan stärks successivt under året med en löpande förstärkning av vår marginal”

2 Likes

Februar blir viktig for å stake ut kursen videre

Et mulig scenario er at man ikke får noen særlig rekyl oppover i februar og mars, men at man får en sånn utflating ut av den negative trenden:

Håper man får se såpass sterk trend i Q3 og Q4 for Kitron også. Da er jeg veldig optimistisk for aksjen i 2024. Frykten er jo at vi må til 2025 for at det snur hos kitron. note må jo sies og gitt en sterk rapport under de tunge forholdene…

Valgte å gå ut etter Q4 og vente på bedre inngang (ikke nødvendigvis lavere kurs) med et bedre risk/return-bilde for min del. Tenkte at de neste 3-6 mndr kan det bli sidelengs eller til og med litt ned eller kanskje litt opp, men neppe mye opp (iallefall ikke ifm Q4). Plassering av likviditet i andre nisjer så lenge. Har nok kapital bundet opp i andre “vente-lenge-cases”. Tenker at management nok har vært veldig forsiktige og at det kan være mulighet for solid oppside ifm nettopp Q3 og Q4, men kanskje allerede ifm Q2 dersom aksjen er litt svak i forkant. Det rimer ikke helt at Kitron skal være en av de aller slakkeste i bransjen utenom forsvar?

Skjønner ikke helt som deg at de er så lite suksessfull i de andre markedene utenom forsvar selv så gjør meg mitt skeptisk… ser tveitereid selger seg ned litt også i dag så spennende og se hva han gjør videre

Chartet ser litt og litt bedre ut for hver dag den ikke faller under nivået den er på nå

Edit:

HOD 33.10 hittil, det er pent

1 Like

Fortsetter å se grei ut