Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kitron (KIT)

Det er ikke problemet @Christian - problemet er hvis de selger disse komponentene til våpenprodusenter som så selger til land som er kjent for være hissige på grøten. Land som ser på krig som profitt.

Jeg har brukt romjulen til nå på å lese en del om skandaler i aksjemarkedet i USA (Enron, Bernie Madoff osv) - og blir trist når jeg tenker på hva grådighet kan gjøre med folks moralske kompass.

Men skal ikke belære KIT aksjonærer om mitt overmoralske standpunkt. Jeg må nesten finne litt mer ut av hva slags våpenkomponenter de lager - hvem som er kjøperne, og hva de brukes til før jeg evt. innvesterer noe penger her.

5 Likes

Fint at du gjør en slik vurdering. Jeg tror det er sunt å ha litt etikk bak investeringene sine.

5 Likes

Hvis du f.eks ikke vil kjøpe KOG så vil du heller ikke kjøpe KIT :slight_smile: KIT er underleverandør på mange av våpensystemene til KOG ( f.eks NSM og JSM https://www.kongsberg.com/en/kds/products/missilesystems/ )

2 Likes

Kitronfabriken är nu klar, men topp moderne produksjonsutstyr og produksjons lokaler på 8000 Kvadratmeter.

5 Likes

Kitron på niendeplass over aksjer småinvestorer kastet seg over i 2016.

1 Like

Bullish pennant i emning?

5 Likes

Forsåvidt enig, men jeg synes det er litt drøyt å prise Funcom til rundt milliarden (fullt utvannet) når de enda ikke har levert varene. Ta Kitron som er et annet selskap jeg har aksjer i, de leverte ifjor 102mnok i operating profit og selv om veksten hittil i 2016 har vært litt laber, så tegner alt til at det bare har blitt litt utsettelser, det har ihvertfall vært store nyansettelser. Kitron er i dag verdsatt til rett over milliarden.

… Jeg postet like greit svaret mitt her, ettersom svaret mitt først og fremst handler om Kitron. Kvartalstallene kommer 16. februar, og jeg tror de fint kan få aksjen opp til 7kr hvis jeg har rett i at det kun har vært forsinkelser som har gjort at de endret guidingen nedover. Ser fram til 5-6% utbytte i år også. :slight_smile:

3 Likes

Mulig jeg har spurt om dette før, men når kommer utbytte?

Det kommer normalt i slutten av april(utbetalt i begynnelsen av mai).

1 Like

Ser at Kitron er på vei til motstanden på 6,37 - 6,50. Klarer den å bryte den motstanden før kvartalstallene er på bordet er det veldig sterkt.

2 Likes

Kitron driver og ypper seg.

Fin dag.

Kjekt å se 6.60 og er fornøyd med å ende på 6.5 . Var en post på 500k som ble solgt på 6.50.

4 Likes

Kjekt å se slike poster bli kjøpt også. Ser veldig stabilt fin ut denne.

Likte å se en post på 500k bli solgt i en jafs. Ser mer og mer fram til Q4-rapporten. :slight_smile:

2 Likes

Tøffer seg i dag også😁

4 Likes

6.75 nå :smiley:

4 Likes

Angrer på at jeg ikke handlet mer;(

Kitron har vært halve beholdningen min av aksjer gjennom ca hele 2015, selv om jeg har satt inn en god del penger på aksjekontoen. Greit å ha en aksje som bare fortsetter å levere.

1 Like

Så, Kitron står nå på sitt høyeste siden 14.08.2001 når den avsluttet på 9,20. Et stykke igjen til ATH på 14,00. :slight_smile:

Når vi først snakker om historie, 54,6% + et solid utbytte er veldig bra for denne type aksje. Jeg kan nøye meg med 20% + solid utbytte i år. :wink:

1 Like