Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kitron (KIT)

Dagens kurs, 41 øre per aksje de har tjent siste 4 kvartaler?

1 Like

Noe som igjen gjør at jeg bare må sitte på hendene nå også. Jeg tror kursen kommer til å falle litt tilbake om 1-2 dager, men jeg tror også kursen skal videre opp. Q4 2016 tror jeg blir knallbra og veksten de får der vil de i stor grad ta med videre i 2017.

Sjekk firmaet som er brukt som eksempel i Wiki-artikkelen om P/E :slight_smile:

3 Likes

Egentlig ganske morsom lesing:

0-13 – Aksjen er underpriset, eller man antar nedgang i inntektene
14-20 – For de fleste bedrifter fornuftig prising
21-28 – Aksjen er overpriset, eller inntektene har vokst siden siste resultatpublisering
28+ – Aksjer med svært høy P/E har enten en svært lovende fremtid med sterk inntekstvekst, eller en boble har dratt prisen opp

Kitron er nå på 17, så “Fornuftig prising”. Jeg tror de for 2017 kommer til å være tilbake i “Underpriset”. Noe jeg synes er greit å ta med seg når det kommer til Kitron er jo at de har veldig lav gjeld og investeringene de trenger for å vokse tar de fra noe av overskuddet, resten gis som utbytte.

2 Likes

Er også greit å ta med at iløpet av de siste 13 månedene så er fabrikkene i Norge, Sverige og Litauen “oppgradert” slik at investeringene i år blir mindre enn de har vært de siste årene.

2 Likes

Jeg postet denne tidligere i dag, og jaggu, kursen reagerte ned! Utrolig overraskende! :smiley:

… Kitron må være en av de mest forutsigbare aksjene på børs. Samtidig, jeg vil ikke trade en aksje jeg tror skal fortsette ferden mot 8kr når Q4-tallene kommer. Helst med en saftig guiding for 2017. :slight_smile:

2 Likes

@Christian, når kommer Q4 rapporten?

Q4 + CMD kommer 16.feb.

2 Likes

Er det nå man skal laste opp Kitron? (RT 6,71)

Ingenting som tyder på at det er mindre å gjøre hos KIT, snarere tvert i mot… Ser ut som de er i ferd med å bemanne opp den nye fabrikken i Jønkøbing, og trenger folk snarest.

Kitron AB söker flera tjänster
Location: Kitron AB, Jönköping
Closing Date: snarast
Kitron AB i Jönköping söker följande:

Testtekniker
Produktionstekniker
Produktionsplanerare
Programansvariga ( KAM)
Felsökare för kretskort
Maskinoperatör för kretskort
Personal för kretskortslackering
Fra Troll Leif på HO :relaxed:

2 Likes

Det blir jobbet febrilsk fra piratos om dagen for å holde kursen nede. Troll Leif hadde sjekket, piratos kjøpte 500k mellom 7-7.10fra non member. De har nå solgt alt igjen til lavere kurs, helt tullete å kaste penger ut vinduet kortsiktig. Men de har nok en langsiktig plan de følger. Mange av oss som har aksjer er noen rastløse sjeler, det utnytter husene til det fulle. Ikke vanskelig å sende kursen i Kitron ganske kraftig nedover,når manbare lemper ut på best. Mange har taite stopplosser, som renner på ved kursnedgang. For oss som er langsiktige spiller dette ingen rolle. La dem bare drive på med spillet sitt, Q etter Q siger kursen oppover :relaxed: Å medSåmange nyansettelser vi har hatt i senhøstes og i vintner kommer omsetning til å komme. Senest forrige uke søkte de etter 7 stykker til fabrikken i Jønkjøping. Dette blir bra det bare sitt helt iro.

2 Likes

RT 6.87 :slight_smile:

Det var morsomt å se aksje oppe i 7,25 intradag, men må ærlig innrømme at svingningene nå før kvartalstallene ikke er så interessante. 16 februar får vi fasiten. :slight_smile:

1 Like

Glad jeg doblet og litt til her sist uke på bunnen som var.

3 Likes

Ser det er noen rykter om forsvarskontrakter som skal deles ut i dag. @Evilfreud vet du noe her?

Aner ingenitng, kjøper kun fordi verden skal ruste opp.

1 Like

KOG sendte ut denne i dag :

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=419271

"Det vises til innkalling til pressekonferanse ved
Forsvarsdepartementet i dag kl. 14.00 om inngåelse av
milliardkontrakt med norsk forsvarsindustri. Kongsberg
Gruppen vil bli en betydelig leverandør i det aktuelle
prosjektet, som har et totalomfang på om lag én milliard
kroner for Forsvaret.

Det vil komme ytterligere informasjon om kontrakten etter
Forsvarsdepartementets pressekonferanse kl. 14.00 i dag.

KONGSBERG (OSE-ticker: KOG) er et internasjonalt,
kunnskapsbasert konsern som leverer høyteknologiske systemer
og løsninger til kunder innen olje- og gassindustrien,
handelsflåten, forsvar og romfart. KONGSBERG har 7 300
medarbeidere i mer enn 25 land og hadde i 2015
driftsinntekter på 17,0 milliarder kroner. Følg oss på
Twitter: @kongsbergasa.
"

1 Like

Du vet at forsvar bare er 25-30% av omsetningen til Kitron? :stuck_out_tongue:

Fare for at den biten øker :wink:

1 Like

Kitron Lithuania has been re-certified by IRIS - the International Railway Industry Standard.

“We passed the assessment with a very high score and without any non-compliance. This is a recognition of the quality of our people and our facility here in Lithuania, and an important signal to current and potential customers in the railway industry,” said Mindaugas Sestokas, Managing Director of Kitron Lithuania.

IRIS has developed and implemented a global system for evaluation of the management systems at companies supplying the railway industry based on uniform language, assessment guidelines and mutual acceptance of audits.

4 Likes