Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kitron (KIT)

Enten den perfekte selger, eller så kan han det han snakker om. Jeg heller mot det siste. :blush:

2 Likes

Ja ,Ja slik går no dagan…

24.02.2017 - Vi har i dag hos Aksjeanalyser.com sett nærmere på elektronikkprodusenten Kitron (KIT) på Oslo Børs.

Kitron kunne i en børsmelding fredag formiddag melde om en ny storkontrakt, og aksjen er i skrivende stund kort tid etter denne nyheten opp med 3,87 prosent til 7,24 kroner. De seneste to årene så har Kitron-aksjen nær femdoblet seg fra en kurs rundt 1,50 kroner ved årsskiftet 2014/2015, og til i dag en kurs rundt 7,24 kroner.

Nå ser vi hos Aksjeanalyser.com et kortsiktig (4-8 uker) potensiale for aksjen opp mot 10,00 kroner, mens vi ser muligheter for mer enn en tredobling for aksjen på 1-3 års sikt. Du kan lese mer om dette lenger ned i saken her under våre tekniske analyse i dag av Kitron-aksjen.

Avtalen Kitron fredag formiddag kunne melde om er med Rheinmetall MAN Military Vehicles, og omfatter produksjon av elektronikk, måleinstrumenter og kontrollutstyr.

Produksjonen vil finne sted ved Kitrons anlegg i Litauen, og selskapet oppgir den potensielle kontraktsverdien til 250 millioner kroner over en femårsperiode.

  • For halvannet år siden annonserte vi en ny kontrakt med Rheinmetall Defence Electronics. God drift og evne til å oppfylle våre forpliktelser har åpnet nye muligheter i andre Rheinmetall-divisjoner. Denne nye kontrakten med Rheinmetall MAN Military Vehicles er et typisk eksempel på hvordan vi skaper mersalg gjennom horisontal integrasjon med eksisterende kunder, sier Tommy P. Storstein, konserndirektør salg og marked i Kitron ASA i meldingen.

Vi har altså hos Aksjeanalyser.com i dag sett nærmere på det tekniske bildet for Kitron-aksjen, og som indikerer at aksjen kan ha potensiale til å flerdoble seg.

Du kan lese mer om dette nedenfor annonsen her i vår tekniske analyse i dag av Kitron-aksjen.

2 Likes

Har sluttet å bry meg om analysene fra de karene der. Føler det eneste de kan gjøre er å skape en kortsiktig oppgang/nedgang fordi saueflokken følger det de skriver

1 Like

Den analysen var jo ganske spenstig da.

Jeg tror Kitron har liten mulighet til å bryte opp av denne formasjonen:


Hvis Kitron klarer å gå opp med 2,33 kr i 2017 også, så blir jeg veeeeldig fornøyd, det er jo ca snittet mitt i Kitron, hvis man ser bort fra utbyttet da. :stuck_out_tongue:

3 Likes

GOD fredags kveld Troll Leif,
Blir jo bare veldig glad på vegne av oss som har hatt en urokkelig tru på Kitron.
Må jo innrømme att noen ganger vet jeg ikke om jeg skal le eller gråte når noen totalt uvitende individer kommer med såkalte “Expert” uttalelser angående Kitron.
Som oftest viser det seg att de ikke engang har tatt seg bryderiet å undersøke hva Kitron faktisk produserer.
Vi har nå 4 oppgraderte/ nye fabrikklokaler, med mange nye produksjonslinjer. De nye fabrikkene og produksjonslinjene er spesialtilpasset Kitrons produksjon. Dette gir høy produksjons kapasitet og lavere kostnader. Altså en ennå sterkere bunnlinje. Det er utover i 2017 vi for alvor kommer til å se omsetningsveksten i Kitron. Order backlog vokser for nesten hvert kvartal og er nå passert 1 milliard. Troll Leif har ved flere annledninger påpekt hvor eksplosiv økningen i ansatte er. Vi er nå passert 1355! stk. I fjor sommer var vi rundt 1250.
Bare dette tilsier att vi kommer til å få økt omsetningen ganske kraftig. Ikke glem att både i Norge og Sverige sto produksjonen stille i ca 2 uker ved flytting. i tilegg var det redusert prod både før og etter flytting. De brukte også 5Mill ved det kanselerte oppkjøpet i Q1 i 2016. Alt dette er vi nå ferdig med og i 2017 vil det være bånn fokus på ytterligere automatisering og kostnadereduksjon.
Hva tror dere vil skje med både aksjekurs og utbytteutbetaling i 2017/18 :-))
Skrevet denne til Troll Leif På HO)

1 Like

Norne har også kommet med en analyse her om dagen (19. feb). Får ikke lastet den ned, men kursmålet er det samme som de hadde sist; 8,5kr.

2 Likes

Med den utviklingen KIT har hatt på kontrakter det siste året så er det ikke utenkelig med 2.33kr(eller mer) i 2017. I fjor sluttet kursen på 6.03kr så da må vi over 8.36 …

Hvis vi tenker(jeg burde egentlig ikke tenke på en fredagskveld men…) Q1 så hadde KIT en omsetning på 470mill i 2015 og 497mill i 2016. Det som er lett å glemme er at i tillegg til de flyttet fabrikken i arendal så mistet de også en god del omsetning fra offshore/marine. I Q1 2015 hadde de 45,8 mill fra offshore/marine mens de i Q1 2016 kun hadde 13,2mill. DVS , de mistet 32,6mill fra offshore/marine + flyttet fabrikk i arendal og alikevel klarte de å øke omsetningen med 27mill. Backloggen innen offshore/marine er ca halvparten nå i forhold til for et år siden så de mister nok 6-7mill i omsetning i Q1 2017 i forhold til Q1 2016. Dette er uansett mye mindre enn fra Q1 2015 til Q1 2016 og burde gjøre det enklere for Kitron å havne i øvre del av det de guider.

EDIT: De har også sagt at investeringer i fabrikk/automasjon/roboter blir mindre i år enn i fjor + de slipper kanskje å bruke cash på oppkjøp det ikke blir noe av slik at det blir enklere å klare marginene også…

4 Likes

Flat top triangle (continuation pattern)
Eller
Triple top (reversal pattern)

Jeg tror på førstnevnte

1 Like

Kitron Kurs 30,12 Kr 6,03
Kitron Kurs 01,03 Kr 7,33
En meget god start på året, og når vi får Q1 tallene har vi gjort samme hoppet en gang til.
Edit: Men utbyttene er jeg vel litt under 2 kr på inngangen min. Dette er min beste investering noensinne, å alt jeg har gjort er å sitte musestille. Holdt fingrene langt vekk fra salgsknappen.
Viss ting går som ledelsen predikerer for oss fremover mot 2020, kommer jeg ikke til å selge en eneste aksje her. Gi meg en god grunn for å selge når aksjekursen tikker og går oppover år for år. Å utbyttene bare øker på.

8 Likes

Der stakk Kitron gitt, 7,45 +4% med 15 min delay.

1 Like

Sitte eller selge?

7.46 men kan ikke si at det er stort volum :slight_smile:

Det er jo sjeldent høyt volum. Synes det tegner godt for utviklingen i 2017.

Høyt volum til å være Kitron er ikke det same som høyt volum :stuck_out_tongue:

1 Like

Den setningen om volum fra meg har to betydninger. Mobiltlf ftw! :grin:

Det ble førstnevnte også. (Klikk opp til innlegget jeg svarer på)

Så, da er neste reaksjon en pull-back. Kan komme i dag, kan komme i morgen:


Må nok ha noen solide nyheter eller et større kjøp på denne kursen for å unngå det.

… det er ihvertfall det historien de fire forrige gangene den touchen linear regression channelen tilsier.

2 Likes

Jo da men trenden @Christian, den liker vi godt.
Slutta jaggu på 7,58!

1 Like

7,74 nice

2 Likes

Jepp, godt over den langsiktige trenden.

Har noen av dere sett noe mer info om HMS avtalen? Går det rykter om verdi osv?