Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kitron (KIT)

Akkurat samme reaksjon som jeg hadde når jeg så Kitron nede i 6,83. Instant kjøpsordre. Gamblet litt og fikk i sluttauksjonen.

Har lyst på Kitron igjen om de treffer bunnen i kanalen, men AXA og NRC er jo billigsalg de også :smiley:

Spørsmålet er om den treffer bunnen i kanalen, og hvordan. De andre gangene Kitron har falt like mye siden denne regresjonskanalen ble startet for litt over 2 år siden, så har det, som nå, vært et fall tilbake til midten av trenden eller litt under som nå, og så en flat utvikling fram til litt før kvartalstallene før den har sprettet opp høyere enn forrige topp.

Neste kvartalstall kommer 26. april, så litt under en måned til, så det blir litt knapp tid til å falle helt tilbake til bunnen av kanalen. Det kan være man får noen intradagsdipper, som 7. januar 2016, men det kom samtidig med et mini-børskrakk og aksjen hentet seg inn fra 3,16 til 3,60. (Og ja, aksjen var såpass billig for ett år siden!)

Jeg er rimelig komfortabel med å sitte ca 50% lastet i Kitron, på dagens nivå på rundt P/E 15. 2016 var mer som et hvileskjær, men med et veldig solid Q4 og sterk oppbemanning i Q4. Jeg tror derfor Q1 kommer til å bli svært bra. Jeg blir overrasket hvis vi ikke ser 8kr rundt Q1-tallene 26. april.

6 Likes

Ok, takk for info alle sammen :slight_smile:
Jeg kjøpte 10k i første omgang. Så er jeg iallfall med. :smiley:

2 Likes

Noen spesiell grunn til denne dippen? Selgere på 6.53 og oppover

Ikke som jeg har fått med meg og benyttet sjansen til å kjøpe litt

1 Like

Kjøpt jeg og

Ikke som jeg vet om heller, P/E begynner å bli rimelig pen med 2016-tallene, men de guider et 0-30% bedre resultat* i 2017. Nå er vi nede på P/E 15 (6,58-0,25/0,41) . Med 30% bedre resultat så vil P/E for 2017 være 12 (6,58-0,25/0,53).

Ettersom Kitron faktisk betaler utbytte, ikke har nevneverdig gjeld, osv, så er det rett og slett billig. Har allerede 50% av porteføljen i Kitron og økte på 6,76, så må selge noe annet før jeg får økt mer.

*Ikke direkte guidet, men utfra forventet margin og omsetning

3 Likes

Fallet fortsetter i Kitron, nå er RSI på 27, det laveste siden 2013:


Den gangen, i 2013 så hadde aksjen akkurat gått ex-utbytte, konsernsjefen gikk av og Kitron guidet lavere etterspørsel fra viktige kunder.

Nå, i 2017, har aksjen falt på ingenting.

4 Likes

Tok litt

Hadde dessverre ikke ledig kapital idag, skal se om jeg får frigjort noe.

Kitron spratt opp når den traff SMA200:


5 Likes

Vurderte denne sommeren 2015, men syntes den hadde steget så mye allerede…bummer…:frowning:
Nå satser jeg på at 6,32 var en grei inngang denne uka :slight_smile:

2 Likes

Høres veldig bra ut :smile: Jeg kjøpte litt sjøl, både igår og idag. …men med dårligere snitt enn deg.

2 Likes

Da satser vi på at denne tikker rolig videre mot 8 :slight_smile:

1 Like

Grattis! Jeg tror vi relativt fort kan se 7,50-ish, men 8kr trenger man noen konkrete tall for. F.eks. Q1-tallene om mindre enn en måned. :smiley:

1 Like

På toppen av det hele utdeles 25 øre per aksje i utbytte med ex dato 26 april

1 Like

Litt interessant å sammenligne Kitron og Kog



Så å si samme form (om ikke skala på y-aksen). Helt klart at utviklingen har vært drevet av eksterne faktorer.

Spesielt det siste fallet, med en liten topp og så fall tilbake var det som fikk meg til å stusse.

3 Likes

Hva tror du ligger bak?

Tjah, bevegelser på osebx generellt?

Først på OSEBX, så i Kitron, så i KOG.

Turen fra 7 kr til 7,78 i Kitron var nok litt preget at alt på aksjemarkedet steg. Prisen målt som P/E var da på sitt høyeste siden oppgangen startet på 2kr for tre år siden.

Nå er P/E nede i 14-15-ish. Hvis vi ser kvartalsrapporter i nærheten av toppen av guidingen så vil nok markedet sende kursen opp mot 8 rimelig kjapt. Hvis ikke kan det ta litt lengre tid.