Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kitron (KIT)

OSEBX er jo bare ned 2.75% fra toppen, tenker du at Kitron er så følsom at den skal ned 15% fra sin topp på grunn av denne bevegelsen i indeks? Jeg tenker at det må være en annen grunn til at den svinger såpass likt med KOG.

Note som jeg mener er nærmeste peer og følger kursen til Kitron ganske likt har fått et litt oppsving i det siste

1 Like

Henger vel litt sammen med dette:

Kitron er en av underleverandørene til KOG

2 Likes

Da forstår jeg bedre :thumbsup:

… men jeg mener nedgangen i OSEBX slår hardere ut i Kitron enn man skulle tro. Nedgangen indikerte at det sterke bull-markedet vi hadde fra nyttår var ferdig. Mao, på tide å selge.

Volumet er lavt nok i Kitron til at hvis noen større enn meg vil ut, og det inkluderer endel på dette forumet, så er det nok til å kjøre kursen ned. Jeg har sittet på ræva i Kitron i tre år nå, men solgte en liten post på 7,68 i mars. Har nok vært litt gevinstsikring på gang. Hvis Q1 bare blir sånn passe, så kan det være vi først ser kurser på over 7,50 etter Q3 en gang.

Personlig klarte jeg ikke la Kitron være og kjøpte tilbake det jeg hadde solgt og litt mer på 6,76. Skulle ventet litt til, men syntes fallet på det tidspunktet var for mye. Kunne solgt dagen etterpå til 7,15. :stuck_out_tongue:

Ja og nei vil jeg si, tradisjonelt sett underleverandør innen industri merker konjunkteren veldig sterkt og ikke en aksje du vil sitte på i lavkonjunktur, samtidig så virker det som folk flest nå har som bear argument “geopolitisk uro”, det vil jo Kitron bare tjene på dersom alle skal ruste opp, man bør også ta med at Kitron har vokst en del innen sektorer som er mindre konkjunkturavhengige som medisinteknikk osv.

1 Like

Kan det henge sammen med Trump sine lovnader? Da han ikke fikk gjennom helsereformen sin var det mange som fikk svekket tro på hans evne til å få gjennomført andre reformer. Jeg ville ikke blitt overrasket om noe sånt ville kunne slå ut hardere i KIT enn resten av børsen. Fallet i Kitron startet vel omtrent samme dag som helsereformen ble trukket også.

1 Like

Tok litt Kitron til 6.60 :slight_smile: @Christian

Hvis du ikke selger ut før kvartalstallene kan du se på det som 6,35. :stuck_out_tongue:

1 Like

Skal de kjøpe aksjer?

Nei men kommer utbytte på 0.25kr per aksje.

1 Like

Viktige hendelser i Kitron neste uke:

  1. Generalforsamling 25. april (tirsdag)
  2. Kvartalstall 26. april (onsdag)
  3. Ex. utbytte 26. april (siste “ink” dag: 25. april). Utbyttet er på 0,25 kr pr aksje.
3 Likes

Gikk en post på rett over 2.9mill aksjer i dag…

1 Like

På 6,49 ser jeg

Når må man eie aksjer i KIT for å få med utbytte på 0,25? på ink datoen?

Les innlegget tre innlegg over ditt eget :wink:

1 Like

Økte bittelitt i Kitron i dag…

Kitron ser ganske rimelig ut:

Høres ut som ekstrem vekst spør du meg, når Revenue i 2016 var litt over 2mrd. Har ikke satt meg spesielt inn i caset, men elektronikk er en bransje jeg ikke har noe, tenkte evt å diversifisere litt.

Jevnt stigende trend, men med nesten 20% fall siden slutten av mars.

Hvis “outlook” stemmer må det jo være et godt kjøp? Tipper det er noe jeg ikke har fått med meg… har bare så vidt lest litt av 2016-rapporten!

1 Like

Hvis du er fornøyd med max 40% avkastning på 12mnd, så tror jeg det er et godt kjøp. Har 50% av beholdningen min i Kitron.

1 Like

Kitron er så billig nå att det er bare til å le av. Kjøp nå vil gi raskt god avkastning.
Lett for meg å si kanskje som har inngang på 2,54 - utbytter gir meg rundt 2ish inngang.
Denne skal jeg sitte med til minst vi er ferdig med regnskapsåret 2020.
Da reiner jeg med att jeg er en forholdsvis holden mann bare på mine kitron penger.
Dette forutsetter att ledelsen leverer like spott on som de har gjordt siden 2014.
Ledelsen har laget en 6 års plan for kitron(denne starrtet i 2014) og til nå har de levert med dødlig presisjon i forhold til sine forhånds prognoser.

6 Likes